Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door TTfreak
#28963
Hallo allemaal

Mijn vraag is: Als je te hard b.v door de bocht en esp zou moeten corrigeren, zie je dan het lampje esp branden in je display?
Ik meen bij de Golf 5 lichte ie op als je te hard ging... Ik kan het fout hebben maar ik wil het verschil merken als ecp aan of uit aan staat.

groeten
Gebruikersavatar
door Ronnie
#28970
Als ESP ingrijpt meldt die dat door t icoontje idd
door TTfreak
#28974
ben vrij hard door de bocht gegaan en proberen om de ecp te laten ingrijpen echter heb het nog niet zien oplichten :?:
keer met nat weer proberen dan, hoop niet dat ie kapot is.....
Gebruikersavatar
door hotbot
#28975
gemakkelijk te testen en iets veiliger dan in en bocht scheuren:
tracht de wielen te laten doordraaien bij het vertrekken vanuit stilstand - ESP zou dit moeten verhinderen
door TTfreak
#28976
mm dacht dat ASR deed, maar ik ga het proberen, moet zeggen mijn tt quattro heeft wel super veel grip met de 18inch velgen, dus met droog weer optrekken met weelspin zou lastig worden :wink:
Gebruikersavatar
door screamer
#28977
Dat is ook ASR die daar voor zorgt, maar is een onderdeel van het ESP systeem dacht ik. Gewoon genoeg gas geven lukt altijd, droog of niet. ;)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#28981
Als je ESP wilt zien knipperen rij dan eens een ijsbaan op... :Dje moet veel doen om dat lampje in bochten aan te krijgen en als dat gebeurd in een bocht... dan rij je heel erg asociaal ;)
door emanuel
#28984
Schuin van een flinke drempel af met een beetje gas erop is al voldoende om de ESP in te leten komen, de vreemde beweging van de koets samen met het doorslaat van een wiel is voldoende om de ESP goed in te laten grijpen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#28985
haha emanuel, ja de straat uit ook hier, maar goed in een bocht moet je wel heel veel uitvreten om dat op te laten lichten... en wil je een volle tank hebben dan rij je je wagen tegen een bult op zodat de vlotter van positie verandert :D
Gebruikersavatar
door jbeeksma
#31066
Als je het verschil echt eens wil merken, ga dan een dag naar een slipcursus, bijvoorbeeld in Lelystad.

Ze hebben daar special glad gemaakte stukken weg, ook in rotondevorm, en als het uit de klauw giert glij je gewoon het gras op (en niet tegen de auto van de buren).

Bovendien steek je d'r ook nog wat van op. De eerste winter na mijn slipcursus had 'ie zijn geld al opgebracht. Één keer een paaltje nét missen is genoeg :-)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#31067
Leuk, we hebben met de TT club ook een dag op Lelystad georganiseerd.
Zelfs even de kombaan op geweest......... spectaculair :shock:

Nu hebben we een circuitdag op TT circuit Assen op 7 oktober; net zo leerzaam en leuk
Je kunt je nog opgeven denk ik.
Groeten
Hans
Gebruikersavatar
door jbeeksma
#31073
Modderaar schreef:Leuk, we hebben met de TT club ook een dag op Lelystad georganiseerd.
Zelfs even de kombaan op geweest......... spectaculair :shock:

Nu hebben we een circuitdag op TT circuit Assen op 7 oktober; net zo leerzaam en leuk
Je kunt je nog opgeven denk ik.
Groeten
Hans
Hmmm 7 oktober. Ik hoop dan een TT te bezitten. Als het lukt lijkt het me geweldig! Nu nog eens zien te worden met de dealer :-)

/Jacob
Gebruikersavatar
door MisterCats
#31083
Je hebt nu in ieder geval al een plek voor een testrit :wink:
Gebruikersavatar
door jbeeksma
#31095
Modderaar schreef:Je hebt nu in ieder geval al een plek voor een testrit :wink:
ff voor de goede orde: is het op 2 of op 7 oktober????

/Jacob
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]