Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door RobbertC
#29071
Hallo allemaal,

Als nieuw lid val ik maar meteen met de deur in huis: Ik ben op zoek naar een mooie TT Roadster (goh, waarom registreer ik me anders op een TT-forum ;) ). Het budget is maximaal 20.000 euro, en het liefst zou ik er één hebben uit 2002 (anders gaan we er helemaal niks op vooruit qua bouwjaar in vergelijking met onze *kuch* Peugeot 307 *kuch*).

Nu hebben we deze gevonden in Uden:
http://list.auto-commerce.nl/view/autop ... _id=174562

We hebben al een proefrit gemaakt, en als leek vond ik het goed rijden. Maar toch, omdat het om vrij veel geld gaat en omdat het een sport(achtige) auto gaat willen we natuurlijk zo voorzichtig mogelijk zijn.

De auto komt uit Duitsland (onderhoudsboekje is aanwezig) & de distributieriem is al vervangen volgens de garage.

Is een auto uit Duitsland voor deze prijs per definitie niet te vertrouwen, of valt het mee?
Is een Dekra keuring echt aan te raden? Is zo te zien niet heel goedkoop, vooral als je er niks wijzer van wordt.
Zijn er andere krititische vragen over een TT die ik de garage kan stellen om te kijken hoe ze reageren?

Kortom, alle tips zijn welkom :)
Alvast bedankt!

Edit: Veel van de punten in het "Checklist aankoop" topic lijken te kloppen bij deze auto, andere dingen (zoals om de 15.000 onderhoud) hebben we (nog) niet gecontroleerd.
Gebruikersavatar
door tim
#29075
lijkt me op het eerste zicht een nette tt.maar de velgen op de foto zijn er niet bij denk ik want ze spreken in de beschrijving over 16"velgen.en als hij dealeronderhouden is is toch een pluspunt lijkt me
door RobbertC
#29081
Dat van die velgen zie je goed :) Voor de velgen zoals op de foto moet extra worden bijbetaald.
Gebruikersavatar
door rene4u
#29082
Die velgen zijn zekers mooi...heb ze zelf ook! :D

Maar goed, ik heb zelf ook een auto uit Duitsland (met de volledige onderhoudshistory) en deze heeft mij nog
nooit voor verassingen gezorgd. Dus ik persoonlijk hecht daar niet zoveel waarde aan.
Het enige wat lastiger te controleren is, is de kilomterstand als de auto uit Duitsland komt.
Maar zolang alle facturen erbij zitten, de boekjes netjes gestempeld en de km. stand chronologisch te krijgen is,
zie ik geen reden om een auto uit Duitsland te laten staan.

Verder kan het handig zijn om de auto naar een Audi garage te rijden en daar eens aan de computer te laten hangen.
Kun je al gelijk veel meer 'zien'.

succes!
door rudmerw
#29083
In het onderhoudsboekje staat het adres van de dealer in Duitsland, die kun je zo opbellen en vragen naar de historie. Muss mann natürlich ein bishen Deutsch reden, sonnst gehts nicht
Gebruikersavatar
door MisterCats
#29085
Ook mijn TT komt uit Duitsland (zelf geimporteerd) en nooit problemen ondervonden.

Als ik met jouw wensen in Duitsland zoek bij www.audi.de onder Gebrauchtwagensuche kom ik wel een paar leuke TT Roadsters tegen, dus misschien kun je er zelf wel een uit ons buurland halen?

Succes
Gebruikersavatar
door Carmello
#29089
Ik heb de mijne ook uit duitsland. Rijdt gewoon als elk andere tt hoor. Ook gewoon met alle historie erbij. Succes
Gebruikersavatar
door Ronnie
#29107
RobbertC schreef:Dat van die velgen zie je goed :) Voor de velgen zoals op de foto moet extra worden bijbetaald.
Die zouden ze voor dat bedrag erbij moeten geven... :lol: bij aanschaf van zo'n wagen altijd de waterpomp, t span element met de spanrol en distributieriem eisen (geen risico nemen) en die set velgen kan dr ook wel af. (handelen zijn ze goed in dus ook zelf eisen stellen en bij serieuze interesse altijd onderhandelen voor hen zijn die kosten een stuk lager als voor de koper na aankoop om nogmaals uit te laten voeren dan ben je zo 1000 - 1500 euro verder als t tegen zit.
Als t een Duitser is, over t algemeen gezien zijn die beter onderhouden aangezien de kosten in Duitsland lager liggen plus de TÜV is strenger dan de APK hier!
www.mobile.de biedt ook de mogelijkheid over de grens er een te kopen, invoeren stelt niet veel voor en zo kun je voor dat bedrag incl. een grote beurt en de set velgen een zelfde wagen rijden is mijn ervaring.

succes met t onderhandelen want dat moet je altijd doen bij een autobedrijf daar zijn de prijzen namelijk ook op gebaseerd.
door RobbertC
#29119
Bedankt voor jullie reacties! Een auto uit Duitsland klinkt alweer stukken minder eng. Zelf importeren zie ik eerlijk gezegd iets minder zitten, daar zijn we veel te onervaren voor. En wat scheelt het? Als ik zo eens bekijk een paar honderd euro, of ik moet verkeerd kijken.

Ik denk dat we deze week nog eens een proefrit gaan maken, maar dan met open dak (als ik de weersvooruitzichten mag geloven) en daarna het eens goed over de prijs gaan hebben (vorige keer ging er natuurlijk al wel wat af, maar dat kan beter ;) ).
door RobbertC
#29189
Bedankt voor het meedenken mensen :)

De genoemde TT in de startpost is zojuist gekocht :) De velgen op de foto blijven er onder zitten, de originele velgen krijgen we ook en daar komen winterbanden op.

Nu nog even m'n geduld op de proef stellen en wachten op aflevering...
Gebruikersavatar
door screamer
#29195
Gefeliciteerd met de aankoop en veel plezier ermee! :D
door ptie
#29198
Feli :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]