Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#29359
Ik ben inmiddels in het bezit van een TT, foto 's volgen snel :)

Ik heb de auto particulier gekocht, dus het eerste wat ik wel doen, is de auto een grote beurt laten geven.

Wat kan ik het beste meenemen? Zelf dacht ik aan het volgende:

Distributie (incl. waterpomp, spanrol, etc., aangeraden door de Dekra)
Luchtmassameter
Banden voor (zijn versleten, dit wist ik, aangegeven door de Dekra)
Remschijven, -blokken voor (Dekra)
Uitlijnen (Dekra)
Nieuwe APK (loopt ergens in november af)

Nog meer?
Gebruikersavatar
door Breed
#29364
Van welk jaar is ie? Hoeveel km staat erop? Is het onderhoudsboekje up-to-date? Zo ja, wanneer zijn welke onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd? En uhhh,.. welke kleur? :D
door ptie
#29367
De auto is uit 2000, met 55000km op de teller (ik heb alle facturen sindsdien). De laatste beurt is volgens mij van 2006, maar dat zou ik thuis even moeten nakijken (zit nu op mijn werk).

En de kleur is natuurlijk pikzwart :D
Gebruikersavatar
door hotbot
#29376
eerst effe bij dealer laten checken via hun onderhoudslog of distributieriem is vervangen --> zeker doen na een periode van 5 jaar (ongeacht km)
En waarom luchtmassameter? Als die werkt, moet je deze zeker niet preventief vervangen
door ptie
#29389
De laatste grote beurt is dus van 10-2005.

Het ging hier om een long-life service. Ik quote van de factuur:

Oliefilter
Int.lu.fil
Slx 1l
Olie voor haldex-koppeling
Luchtmassameter uit- en ingebouwd
Fuseekogel onder uit- en ingebouwd
Luchtmeter
Stuurkogel
Koelvlstof

De distributie is overigens nog niet vervangen.
Gebruikersavatar
door Breed
#29429
Dan zou ik iig de distributieriem, spanrollen en waterpomp vervangen. En als die laatste grote beurt op de 30000km heeft plaatsgevonden is het over 5000km dus zowiezo weer tijd voor een nieuwe grote beurt (bougies,olie vervangen,luchtfilter,pollenfilter,oliefilter en vloeistofnivo's checken). Ik weet het niet zeker, maar het is waarschijnlijk ook wel tijd om je remvloeistof te wisselen, maar dat moet je even checken in je onderhoudsboekje. Succes!
door ptie
#29436
Thx. Dus eigenlijk een grote beurt, plus wat ik zelf al aangaf (-de luchtmassameter, misschien toch niet zo nodig). Ik heb al een offerte uitstaan bij 2 garages, even afwachten dus :)
door TTERIK
#29459
Ik zou voor de zekerheid de waterpomp, distributieriem en spanners laten vervangen.
Voor 2 weken terug heb ik en TT quartto 225 pk gekocht, een dag later loopt de temperatuur op tot 130 graden, oorzaak defecte waterpomp (bijna in 2 stukken de waaier)
en het lager liep ontzettend zwaar. Ik heb hier veel geluk mee gehad omdat de garage aangaf dat de waterpomp bij 90.000 km was vervangen en dit achteraf dus niet was gebeurd. Dus mijn mening is om dit zekers te vervangen.

Groeten Erik
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]