Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door isaac
#29452
Hallo, ik ben nieuw op het forum en heb meteen al een eerste vraagje. Ik ben sinds gisteren een trotse eigenaar van een tt coupe anno 2000. Wanneer ik gisteren naar huis reed via de autosnelweg, viel het mij op dat ik last had van windgeruis komende van de passagierskant. Bij een testrit was me dit niet opgevallen, maar had dan eigenlijk ook geen hogere snelheid. Thuis begon ik wat gedetailleerder dan voor de aankoop de wagen te bekijken, stom natuurlijk, en stelde vast dat de ruit niet perfect aansluit tegen de rubbers aan de deurstijl, dit zowel aan de linkerzijkant als vanboven. Je hoeft er eigenlijk wel goed op te letten om het te zien. Nochtans zit de originele ruit er nog in en sluit de deur perfect aan op het koetswerk.

Kan dit een rubberprobleem zijn of zou het aan de afstelling van de deur kunnen liggen? iemand die al iets dergelijks gehoord of meegemaakt heeft?
Ik vrees dus ook als het wat regent dat het water kan binnenkomen, alhoewel ik daar geen sporen van zie van eerdere insijpelingen.

Ik hoop maar dat er niets ernstigs aan de hand is want was nu zeer content met de wagen. Alvast bedankt voor de helpende handen!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#29456
Beste Isaac,

dit euvel is vaak te wijten aan een tweetal oorzaken:
- de deur is wat verzakt (of hoe je het ook noemen wil)
- het raammechanisme is ontregeld

Voor beide is het een kwestie van opnieuw afstellen.

Met een simpele zoekopdracht op dit forum tover je in een handomdraai verschillende topics die over dit onderwerp gaan :wink:

Groeten
Joop
door isaac
#29473
Happy Socks schreef:Beste Isaac,

dit euvel is vaak te wijten aan een tweetal oorzaken:
- de deur is wat verzakt (of hoe je het ook noemen wil)
- het raammechanisme is ontregeld

Voor beide is het een kwestie van opnieuw afstellen.

Met een simpele zoekopdracht op dit forum tover je in een handomdraai verschillende topics die over dit onderwerp gaan :wink:

Groeten
Joop
Alvast bedankt voor deze reactie, kben al wat meer op mijn gemak nu. een van de dagen efkes binnenwippen bij een dealer.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]