Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door wish
#30145
de 180 pk ook een 6 bak??
Gebruikersavatar
door tim
#30147
Ronny bedoeld dat de 225pk een zesbak heeft en de 180pk een vijfbak,gewoon een typfoutje. :lol:
door philipc
#30152
De 180 PK quattro waar ik in gereden heb, heeft ook een 6-bak..

Neem aan dat dit normaal is voor een quattro?
door joTTie
#30153
Ik dacht dat de quattro's altijd 225pk zijn.
En die hebben een 6 versnelling bak.
Gebruikersavatar
door johan
#30157
joTTie schreef:Ik dacht dat de quattro's altijd 225pk zijn.
En die hebben een 6 versnelling bak.
Dat dacht ik ook, dus misschien wel geen 180 maar 225 pk.
Die garage's en handelaren hebben er helemaal geen verstand van.

Maar er zit hier op het forum ook iemand met afwijkende pk's tov het model, ik weet alleen niet meer wie dat was.
Die had het er over dat er in Duitsland modellen met andere specs zijn verkocht.

Als er iemand is die weet hoe het zit, moet tie toch wel op deze site te vinden zijn........ :wink:
Gebruikersavatar
door rene4u
#30158
Er zijn 180pk TT's met Quattro geleverd, maar deze zijn uitsluitend in Duitsland geleverd.
Tim heeft een 180pk Quattro TT. Deze heeft wel een 5-bak en geen 6 bak. Dit is behouden aan de 225pk versie.


ps. Johan, onze avatar lijken erg veel op elkaar. :)
door joTTie
#30159
Weer wat geleerd :D
Gebruikersavatar
door screamer
#30162
De 180pk uitvoering is er zowel in Quattro als FWD. Deze schijnen alleen in niet in NL geleverd te zijn. Allewijn op het het forum bijvoorbeeld heeft een 180pk Quattro.
Gebruikersavatar
door johan
#30181
rene4u schreef:ps. Johan, onze avatar lijken erg veel op elkaar. :)
Dat is zeker, TT's en velgen ook exact hetzelfde.
Ook de hele dag gepoetst en dan een mooie plek gezocht ?
Mijn foto is in Aalsmeer gemaakt, langs de Westeinder.
Gebruikersavatar
door Mischa
#30216
Tja, heb autoweek wel vaker op foutjes betrapt. Zeg niet dat ze het in dit geval ook verkeerd hebben, maar ik ga er nooit meer standaard van uit dat het wel zou kloppen.
door allewijn
#30220
Om alle onduidelijkheid bij iedereen weg te nemen:

- Ikzelf heb een 180PK Quattro 5bak!
Deze is zo geleverd in 1999 en enkel in Duitsland (mijne is dus ook geïmporteerd).

- Er bestaat ook een 180PK Quattro 6bak!
Deze is geleverd in meerdere jaren en ikmeen dat ene 'Robbert' op het forum bijv. dit model had, maar deze heeft hij weer verkocht.

- Er bestaat ook een 225PK Quattro 6bak!
De 225PK is dan ook enkel met 6 versnellingen geleverd.
Alle 180pk quattro's hadden standaard één einddemper/sierstukken.
De 225pk quattro's hebben standaard twéé einddempers/sierstukken.

Mijn 180pk quattro heb ik later zelf voorzien van de dubbele demper van het 225pk model, daar dit gewoon 1op1 past (afgezien van de 1cm dunnere middenpijp).

De 180pk quattro 5bak doet 0,6 seconden minder over de sprint naar de 100km/u dan de 180pk quattro 6bak. Dus de 5bak is sneller!
De 6bak is daarintegen weer iets zuiniger!

Groetjes,

Tim Allewijn
Gebruikersavatar
door Vincentos
#30223
Waarom moet audi toch allemaal verschillende versies leveren? :roll: Rare mensen zijn het toch...

Maar om op de vraag van de topic starter terug te komen.

Zorg ervoor dat de wagen een goede keuring ondergaat voordat je hem overneemt. Een kleine investering is beter dan een grote teleurstelling indien er snel iets stuk zou gaan.

De verkoopwaarde schat ik op 12.000 euro mits de auto in een goede staat is, km stand en onderhoudshistorie aantoonbaar is.
Bedenk wel dat je de wagen zelf ooit weg zal moeten doen met een behoorlijke kmstand en je de kleur niet voor hebt. Tevens is het geen origineel nederlandse auto.
Neem al deze factoren mee in de keuze van je aankoop


Succes!

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door Ronnie
#30233
tim schreef:Ronny bedoeld dat de 225pk een zesbak heeft en de 180pk een vijfbak,gewoon een typfoutje. :lol:
geen typfout als ik t terug lees want volgens mij zit dr een 5 bak in ipv een 6bak... zo moeilijk is dat toch nie? maar tim heeft t antwoord concreet gegeven

en origineel nederlands geleverd.... t is en blijft een HONGAAR een MK1 TT :D :lol: :lol: wat nou Duitser, Nederlander, Franse of whatever... Duits merk, maar gebouwd in Hongarije of waren dr nog meer fabrieken toen?

Doe mij maar een Duitser... die kosten minder dan een Audi die hier geleverd is qua onderhoud e.d. liggen de NL wagens veelal achter doordat hier de kosten hoger zijn en er slappere regelgeving is dan bij de buren.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#30355
johan schreef:
rene4u schreef:ps. Johan, onze avatar lijken erg veel op elkaar. :)
Dat is zeker, TT's en velgen ook exact hetzelfde.
Ook de hele dag gepoetst en dan een mooie plek gezocht ?
Mijn foto is in Aalsmeer gemaakt, langs de Westeinder.
Ik heb ook een foto langs de Westeinder gemaakt van mijn auto, maar dan ter hoogte van Leimuiden:

Afbeelding
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]