Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door philipc
#30062
Ik ben nieuw op het TT forum en denk er over na om op korte termijn een TT aan te schaffen.

Ben momenteel in de onderhandeling voor onder staande auto:

Specs:
180 PK Quattro
Bouwjaar 2000
KM: 130.000
Extra set winterbanden
Telefoon

Wat denken jullie (gebruikmakende van bovenstaande gegevens) dat een redelijke prijs is?


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#30064
Uitgaande van de gegevens die zijn vermeld, kan ik alleen maar een indicatie geven van een BOVAG-koerslijst:

Bij een autobedrijf: ? 15.850,=*
Bij een merkdealer: ? 16.500,=*
van een particulier: ? 13.300,=*

* Regiogebonden

Voor de rest tellen het algehele onderhoud van de wagen en de verzorging natuurlijk ook mee. Een wagen kan nog zo'n mooie lijst met specificaties hebben, maar als d'r altijd rally's mee gereden zijn.... Je snapt hem wel denk ik :wink:
Probeer ook, voor zover mogelijk, eens de historie v.d. wagen in te zien. Voor hetzelfde geld heeft ie jarenlang in een restaurant gestaan......... als aquarium :D

En een oordeel geven kan enkel en alleen maar wanneer je er zelf in hebt gereden :)

Maar goed.... over dit onderwerp bestaan al zoveel topics op dit forum, probeer anders eens de zoekfunctie, d'r gaat zowaar een wereld voor je open :wink:

Groeten
Joop
door philipc
#30065
Denk dat de prijs rond de Eur. 13.500,- zal komen

Is dat een redelijke prijs?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#30066
Dat zou idd een redelijke prijs 'kunnen' zijn...

Probeer anders eens een aantal wagens te zoeken met ongeveer dezelfde specificaties, dan kun je ze een beetje vergelijken.
En nogmaals, een prijs hangt van meer dingen af als alleen een spec. lijst en een foto :wink:
Oh ja, en het ligt er ook nog maar net aan wat je eraan uit wilt geven / wat je budget is :idea:

Groeten
Joop
door philipc
#30067
Ik heb al een proefrit gemaakt en daarbij zijn mij (met mijn beperkte kennis) geen bijzonderheden opgevallen (bij het rijden over hobbels in de weg een ligt gekraak achter). Auto rijdt goed en ziet er zeer netjes onderhouden uit..
Verder zijn ook alle onderhoudboekjes, originele sleutels etc aanwezig.

De auto is een jaar geleden verkocht als audi selectie bij een erkend audi dealer.

De prijs is zo ongeveer wel mijn max dat ik aan een auto wil uitgeven.

Wat vinden jullie eigenlijk van de kleur? (steppengras groen parel effect)
Gebruikersavatar
door screamer
#30074
philipc schreef:Ik heb al een proefrit gemaakt en daarbij zijn mij (met mijn beperkte kennis) geen bijzonderheden opgevallen (bij het rijden over hobbels in de weg een ligt gekraak achter).
Dat kraken zouden de rubbers kunnen zijn. Zou ik proberen te laten vervangen door de verkopende partij.


Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door PaulusB
#30076
Dat van die rubbers is hier al heel vaak op het forum aanbod gekomen. Zie zoek functie.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#30097
Het kraken kan ook van de hoedenplank komen :wink:
Maar het is wel even het vermelden waard bij de evt. aankoop. Zeker als je er garantie op hebt.

De kleur is voor iedereen persoonlijk. Ik kan wel zeggen dat groen bijvoorbeeld een afzichtelijke kleur is, maar daar zul jij je keuze toch niet van laten afhangen?!

Succes verder met de evt. aankoop!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door nickbox
#30102
In ieder geval is de uitlaat niet origineel. Een 180 PK hoort een enkel uitlaat te hebben. Kijk dus even of de bevestiging goed gedaan is. De dubbele uitlaat is wel mooier......
Gebruikersavatar
door Jorge
#30108
Sierstuk net als de mijne :P
Gebruikersavatar
door tim
#30110
hey voor 13000euro mag je de mijne kopen.
bj 1999
km 119000
225pk quattro
bose sound system
closed valve
dealer onderhouden
net groot onderhoud gehad twv van 500 euro alles met factuur
18" zomervelgen van audi s8 met nieuwe banden geen schade aan de velgen
cruise controll
full leder (zwart)
verwarmde zetels
climatronic
esp
Laatst gewijzigd door tim op do aug 21, 2008 7:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door screamer
#30118
nickbox schreef:In ieder geval is de uitlaat niet origineel. Een 180 PK hoort een enkel uitlaat te hebben. Kijk dus even of de bevestiging goed gedaan is. De dubbele uitlaat is wel mooier......
Zou wel een orginele Audi einddemper kunnen zijn gezien het een Quattro is, dan past het zo wel onder de 180pk als de 225 pk uitvoering. Maar standaard hoort er inderdaad een demper met maar 1 eindstuk onder.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#30126
Happy Socks schreef:De kleur is voor iedereen persoonlijk. Ik kan wel zeggen dat groen bijvoorbeeld een afzichtelijke kleur is, maar daar zul jij je keuze toch niet van laten afhangen?!
Geef dat ding ene driepoot mee en die agent naast de weg valt nie meer op als je een VW t5 zou verwachten... ach ja :D :lol: :lol: jij zei groen ;)

@tim: tjahd ie van jou heeft wat meer te bieden als je alleen al naar specs en verkoopbaarheid na verloop van tijd kijkt en 225pk als basis is stukken beter dan de 180pk want daar zit een 5 bak ipv een 6 bak in als k t goed heb. De 225 is dan zuiniger door de 6 bak en ook standaard krachtiger.
door philipc
#30143
Bedankt voor alle info.. zal alles op een rijtje zetten en nog eens goed nadenken of dit hem gaat worden..

Ronnie: de 180PK heeft ook een 6-bak dus wat verbruik betreft toch zuiniger dan de 225PK versie. Verder heb je het over verkoopbaarheid, je denk dus dat een zilveren beter door te verkopen is dan een groene TT?

Tim: thanks voor je aanbod, maar wat specs betreft heeft bovenstaande TT dezelfde specs behavle cruise control. TT is een a-selectie geweest waar tot een maand geleden nog audi garantie op zat. Wat houdt closed valve in?

Bedankt voor alle info
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]