Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ronaldk
#30171
Hallo TT-liefhebbers.

Ik ben Ronald 20 jaar en kom uit Utrecht. Ik ben altijd al een liefhebber van de tt geweest en het moment is gekomen dat ik er 1 wil kopen.

ik rij momenteel een VW polo 9n3 (laatste model) maar deze ga ik verkopen aan de dealer.

nu kan ik van een vriend van mij een zilvere audi TT 1.8T 180pk kopen voor een kleine 10.000 EUR.

de auto is zowel van binnen als van buiten helemaal netjes, motortje loopt goed, keurig onderhouden, alle historie aanwezig!

MAAR, de auto heeft 185.000 km gelopen. wat denken jullie? zou ik van deze auto nog langs plezier kunnen hebben? bij hoeveel KM is een TT rijp voor de sloop of een revisie?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het maken van mijn keuze.

Gr
Ronald
Gebruikersavatar
door screamer
#30172
Er zijn hier op het forum een aantal leden welke zo rond de 200.000 km zitten dacht ik, en volgens mijn hebben zij geen grote problemen. Gebruik de zoek functie eens, is al een aantal keer over gesproken.

Succes met de aankoop!


Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door PaulusB
#30173
350dkm heb ik al gezien bij TT's zonder revisie. Mensen hebben nog steeds van vroeger iets met die 200dkm :) Die denken dat de auto dan op is :lol:
door ronaldk
#30174
dus jullie zeggen, gewoon doen?

ik weet in ieder geval dat de kmstand klopt en dat de auto prima onderhouden is!!! maar mijn huidige auto heeft 13.400 km op de teller, is dus wel een verschilletje:p
Gebruikersavatar
door PaulusB
#30175
naja 10.000 EUR is zon beetje de laagste prijs voor een tt op dit moment in nl dus goedkoper ga je ze niet vinden.Misschien 9K.
Gebruikersavatar
door bazzz
#30178
is zoals paulusB al aangeeft, mensen van tegenwoordig zitten veel te veel met de 2ton in hun hoofd. blokken van de VAG kunnen veel hebben mits ze altijd goed zijn onderhouden maar dat geld natuurlijk voor alle auto's. ik vind 10.000 een redelijke prijs. zou er net onder gaan zitten. dan heb je een mooie auto voor een mooie prijs
Gebruikersavatar
door Ronnie
#30236
LPG inbouwer had in 2005 bijna 8 ton op de klok 789.000 km meen ik te herinneren, gereden met 2 blokken, als je de auto kocht werd er een nieuw blok in gelegd en zo geleverd... ding verdween nog van mobile.de ook... dus zal wel gekocht zijn de prijs was toen niet hoog was een 225pk coupe een zilveren. 4 ton per blok.... ach das een ton per ring. A6 en A8 taxi's hadden 8 ton en 9 ton gelopen toen ik ermee reed, stationair net een tractor die diesels maar eenmaal aan t rijden.... gingen ze als de brandweer, 2 ton zegt niks
Gebruikersavatar
door MisterCats
#30356
Het hangt er ook een beetje vanaf wat voor Km's het zijn geweest.
Veel Km's in korte tijd op de snelweg levert geen noemenswaardige slijtage op.
Elke dag een paar korte ritjes is veel minder aantrekkelijk.

Rijstijl heeft ook invloed, maar dat is lastiger te checken.
Vaak geven de aanpassingen een indicatie van de soort bestuurder. Bij tweedehands auto's laat ik daarom auto's met kuipstoeltjes, spoilers, sportstuurtjes, verlagingssetjes en dergelijke links liggen. Ik vermoedt dat daarom een auto in originele staat later makkelijker te verkopen is en meer geld opbrengt. De meeste mensen vinden een gepimpte auto niet aantrekkelijk; leuk om te zien, maar slecht te verkopen. :roll:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#30483
Klopt Hans, zo'n testwagen van een LPG fabrikant zal wel divers mee gereden zijn door jan en alleman van zo'n bedrijf. Dat zo'n auto nog verkocht raakt?!
Auto's waar hoogstens een set andere velgen onder gehangen is blijft t beste verkoopbaar, maar dan nog blijft t soms lastig in te schatten of een auto korte ritten of veel snelweg gebruik gekend heeft al, dan moet je je al verder in zo'n model verdiept hebben wat je wilt aanschaffen. De staat van een auto geeft veel aan maar helaas niet alles.
Gebruikersavatar
door massari
#31053
Bijna 2 ton op de klok moet geen probleem zijn. Toen ik mijn TT nog had stond er ook zo'n 185.000 km. op de klok. Kon er nog met gemak mee rijden. De reden waarom ik hem heb verkocht was omdat de auto na 8 jaar tijd steeds met wat kleine gebreken op de proppen kwam, reparaties vrij duur waren en ik toch al van plan was om een andere auto te kopen.

Mits goed onderhouden moet het dus geen probleem zijn. Succes met je zoektocht.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#31057
Een paar reparaties per jaar wegen over het algemeen niet op tegen de afschrijving van een nieuwe(re) auto.
Verder weet je wat je hebt en niet wat je krijgt 8)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]