Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ptie
#30572
De vakantie is weer voorbij, en half Nederland stapt weer in de auto om eens lekker met zijn allen in de file te gaan staan. Gezellig.

Ik pas hier dus voor, en ga nu weer met de fiets naar het station en daarna met de trein naar mijn werk. Met als gevolg dat mijn TT vooral stil staat in de buitenlucht. Nu ben ik hier niet zo 'n fan van. De auto binnen zetten of een carport is helaas geen optie.

Ik zoek dus eigenlijk een alternatief voor het overkappen van de TT. Het belangrijkste is dat de bovenkant (motorkap, dak en achterklep) bedekt zijn. Zo 'n hoes lijkt me niet zo handig, aangezien ik wel snel de TT wil kunnen pakken, mocht het 's ochtends regenen en ik besluit om met de auto te gaan.

Iemand misschien suggesties? :)

Thx!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#30575
Zo'n hoes is er over het algemeen nog vrij snel vanaf te halen lijkt me. Ik weet alleen niet of je je wagen op een eigen oprit kunt neerzetten of dat ie langs de openbare weg staat (parkeerhaven o.i.d.) want dat scheelt natuurlijk wel in de mogelijkheden.
Bedenk wel dat alles wat buiten staat gevoelig is voor vandalisme enz. en dat alles wat ingepakt zit mensen nieuwsgierig maakt naar wat er onder zit...

Mijn wagen staat ook het gehele jaar buiten en soms kan ik niet anders dan hem in een parkeervak zetten waar van die geweldige berkenbomen staan (wat een enorme rotzooi geeft aan boomsappen en van die zaadjes). Ik zorg er dan ook voor dat ik in die periodes de wagen in een goede waxlaag heb staan. Dan is het meestal een kwestie van ff snel een sopje erover heen en hij blinkt weer. Dat is mijn bescherming :wink:

Groeten
Joop
door ptie
#30647
De auto kan ik op een ruime oprit zetten. Een flinke waxlaag is misschien inderdaad ook wel een idee :)
Gebruikersavatar
door bazzz
#30655
partytent erboven ;) ik gebruik wel vaker een hoes, zeker omdat ik aan de andere zijde van de straat bomen heb staan waar een soort hars vanaf komt!!!
door ptie
#30828
Ik heb inmiddels een hoes aangeschaft en de TT ingepakt. Nadat ik de hoes er eindelijk opzat (dit was de eerste keer even martelen) las ik op de doos dat het niet aangeraden werd om de hoes langer dan 4 dagen onafgebroken om de auto te laten zitten. Nu ben ik 8 dagen foetsie. Hoeveel kwaad kan dit?

Iemand die even een snelle reactie kan geven? Aangezien ik morgenvroeg om 03h30 vertrek :)
Gebruikersavatar
door bazzz
#30829
er kan wel vocht onder komen te zitten... zou aanraden om over een paar dagen iemand de hoes er een paar uur vanaf te laten halen en er later na een paar uur er weer op te laten doen....
Gebruikersavatar
door Vincentos
#30830
Na een aantal keren de hoes gebruikt te hebben gaat er vaak nog weleens zand e.d inzitten. Wanneer het dan even goed waait heb je best kans op een paar goede krassen.
Toevallig heeft een vriend van mij dit meegemaakt. Hij haalde de hoes eraf en dacht dat het een kraslot was geworden.

Lekker eraf laten, een hoes gaat toch niet veel uithalen tegen vandalisme. Zoals eerdere reacties: een hoes zorgt er vaak voor dat mensen nieuwsgierig zijn wat eronder zit.

Lekker wassen en een goede waxlaag aanbrengen voordat je weggaat.

Succes

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door bazzz
#30831
tenzij dat je zoals bij mij van die bomen hebt staan die hars achtig spul los laten...... liever zo'n hoes dan hars.... moet wel zeggen dat ik die er dan ook niet full time omheen heb.
door ptie
#30832
De hoes is nieuw, dus voor krassen door zand ben ik niet zo bang. Ook voor vandalisme niet, aangezien we in het buitengebied wonen. Ik gebruik hem ook eigenlijk alleen maar voor de vogelpoep, niet voor overig vuil. Ik woon in een boomrijke omgeving, dus gegarandeerd dat er één of meer flatsen de komende dagen uit de lucht zullen vallen. Nu nog een extra waxlaag aanbrengen is te laat, al heb ik dit zaterdag nog gedaan. Daarbij vraag ik me af of een (goede) waxlaag beschermt tegen aggresieve vogelpoep.

De hoes heeft een aantal luchtgaten, maar ik zal mijn pa wel even vragen of hij de auto van het weekend wil ontluchten.

Bedankt!
Gebruikersavatar
door nickbox
#30833
ptie schreef:Ik heb inmiddels een hoes aangeschaft en de TT ingepakt. Nadat ik de hoes er eindelijk opzat (dit was de eerste keer even martelen) las ik op de doos dat het niet aangeraden werd om de hoes langer dan 4 dagen onafgebroken om de auto te laten zitten. Nu ben ik 8 dagen foetsie. Hoeveel kwaad kan dit?

Iemand die even een snelle reactie kan geven? Aangezien ik morgenvroeg om 03h30 vertrek :)

Wanneer je een hoes langer laat zitten zorgt de wind en het vuil dat altijd op de auto aanwezig is voor doffe plekken in de lak. Persoonlijk zou ik het niet doen.
Beter is de suggestie om er een goed lak behandeling op te zetten......
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]