Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#31143
Beste liefhebbers ,

Ik heb een mooie TT roadster en hij heeft 150k gelopen; hij heeft met 145k een beurt gehad ( 1 jaar geleden) en volgens de info op de auto heeft hij nu weer n beurt nodig ( ondanks dat er maar 5000 mee gereden is) zal wellicht te maken hebben met het feit dat de laatste beurt een jaar geleden is ?

Bij de dealer kost een kleine beurt 275 euri , mits er verder niets kapot is.

2 vragen; kan dit goedkoper ?

Moet ik dit echt bij de dealer laten doen (dealer onderhouden) ivm ev doorverkoop ?
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#31145
dat is wel een hele dure kleine beurt dan. het is wel belangrijk dat er goede olie inkomt. dat is wel duur maar geen 275
euro. er zijn genoeg kleinere garages die dit ook zeker goed kunnen uitvoeren.
Gebruikersavatar
door sweeper
#31149
Is het niet zo dat de auto zelf aangeeft wanneer hij zijn beurt nodig heeft? Ik krijg tenminste altijd een berichtje in mijn dashboard service in ....km. Dit was ook al zo bij mijn Polo & Golf.
Voor mijn werk rij ik Mercedes Vito en daar hoefde ik pas na 30.000 km de eerste beurt te hebben. en laat ik nou niet meer dan 10.000 km per jaar rijden met die bus. Tegen de tijd dat het nodig was gaf de auto het aan en kon ie gelijk z'n APK krijgen.

Verder is het zo dat als je de VAG auto's dealer laat onderhouden (de normale standaard beurten) je gebruik kan maken van hun pech hulp, zoals dat gaat bij de ANWB.
Heet "Mobiliteitsgarantie" zie de onderstaande link voor de voorwaarden.

- http://www.audi.nl/home/service/zekerhe ... nl,00.html -

Heb er eens een keer gebruik van moeten maken toen ik in Oostenrijk was met de Audi van mijn vader. De Lamda sensor was toen stuk gegaan. De auto werd zonder problemen opgehaald, gerepareerd en weer teruggezet terwijl ik die week lekker aan het skiën was. Heb daar alleen het onderdeel en de werkplaats tarief voor af hoeven rekenen.

Ook onder de dealers worden verschillende werkplaats tarieven gerekend, dus het helpt te informeren. De audi dealer in Haarlem rekent bijna ?15,- meer per uur aan uurloon dan de vw dealer in Zandvoort, die toch ook audi onderhoud mag doen.

Ik hoop dat dit je helpt in je keuze.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]