Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#31230
Ikzelf ben 25 jaar oud en heb onder andere om die rede mijn TT nog op mijn vaders naam verzekerd.
Toch ben ik nu bij verscheidene verzekeringen aan het kijken wat het me gaat kosten als ik mijn TT op mijn eigen naam verzeker.
Ik ben dan ook benieuwd wat jullie PER MAAND betalen?

Ikzelf:
Audi TT 1.8t 180pk Quattro Coupé 1999:

Wegenbelasting : ? 52,- p/m
Verzekering: ? 56,- p/m

Ik heb dan een uitgebreide ALL-RISK verzekering bij Allianz:
All risk met inzittendenverzekering, alle aanvullende diensten en No-claim beschermer waardoor ik eens per jaar een schade kan claimen zonder te zakken.
Ik maak gebruik van 75% no-claim, 16 schadevrije jaren op mijn vaders naam.
Over de verzekering op zich ben ik goed te spreken, heb één keer gebruik gemaakt van de no-claim beschermer doordat ik zelf een deuk in de dorpel van mijn TT had gemaakt. Keurig geholpen, niets betalen, geen eigen risico, vervangend vervoer, netjes geregeld via top-schade-hersteller!

Wat jullie?
Ben benieuwd!
door ptie
#31231
Persoonlijk ben ik er niet zo voor om een auto op andermans naam te zetten. Een auto hebben = een auto zelf betalen. Daarbij, mocht je je TT in de prak rijden, dan is je ouders no-claim foetsie. Maar dat is mijn mening :)

No-claim beschermer heb je ook niet zo veel aan, aangezien je je schade-vrije jaren *niet* meeneemt naar een eventuele volgende verzekeraar!

Maar dus:
Audi TT 1.8t 225pk Quattro Coupé 2000

Wegenbelasting (provincie afhankelijk) : ? 56,- p/m
Verzekering: ? 52,- p/m

Ook ik heb een uitgebreide all-risk verzekering, bij Ohra. Inclusief rechtsbijstand. Maar met maar 4 schade-vrije jaren. Veel goedkoper kan het denk ik niet :)
Gebruikersavatar
door Mischa
#31233
Ik betaal zo'n beetje het zelfde. Verzekering is met alles er op en er aan. Ondertussen wel alweer 10 jaar schade vrij (mooi 2 jaar van mijn scooter verzekering mee mogen nemen naar de auto. En mensen mij gek verklaren dat ik 20,- gulden per jaar meer betaalde voor de brommer ;)) Zou er niet aan moeten denken om nu met 0 jaar te moeten beginnen... Gelukkig zit je nu wel boven de 25, dus dat scheelt dan weer. :D

Wat betreft op je ouders naam verzekerd staan. Zo lang je thuis woon kom je er misschien nog wel mee weg. Maar als ze er achter komen dat jij het meest gebruik maak van de auto MOET je op gegeven zijn als "regelmatige" bestuurder. Komen ze er achter dat je dus "fraude" pleeg, dan ben je mooi de sjaak en ben je in veel gevallen gewoon NIET verzekerd. Maar goed, daar hadden we het niet over....
Gebruikersavatar
door screamer
#31244
E 56,- p/m is niet verkeerd. Ik betaal z'n 120 euro p/m! Maar ben 24 en heb nu geloof 1 schade vrije jaar op mijn naam en allrisk verzekerd... Mijn vorige (eerste) auto, Golf II, had ik ook mijn moeder d'r naam staan. Betaalde iets van E 24,- p/m. :) Maar dat wil ik niet meer, dus helaas eerste paar jaar flink betalen...

Rij een 180 pk FWD.


Guy
door joTTie
#31246
Ik ben globaal 1300 euries kwijt aan all risk verzekeren(3 schadevrije jaren). en nog eens bijna 600,- aan wegenbelasting.
door wish
#31251
ik betaal ong een 1300 euro per jaar voor tt en moto samen maar kheb geen allrisk
Gebruikersavatar
door Carmello
#31253
Ik ben 24 en heb 4 schadevrije jaren. Betaal aan belasting 55 euro p.m. Verzekering betaal ik 100 euro in de maand. All risk + rechtsbijstand plus + inzittende verzekering plus .
Gebruikersavatar
door aaldert
#31255
Ik betaal:

Wegenbelasting ? 156.00 / 3 = ? 52.00
Unive Flevoland ? 109.53 / 1 = ? 109.53

2(,5) schadevrije jaren; ik ben 29, en dit is all-risk met inzittendenverzekering en bonus-opbouw-beschermer (1x boem = gratis).

Overigens, gisteren liep ik toevallig tegen HEMA (serieus) autoverzekeringen aan, en ze zijn tamelijk aan de goedkope kant, en lijken niet al te moeilijk te doen tot ? 75000 aan nieuwwaarde. Ik moet nog even over het rookworst-stigma heen alleen :)
door ptie
#31258
Voor die mensen die tegen de 100 euro per maand aan verzekering betalen, ik zou toch als de sodemieter overstappen. Volgens mij kan dat veel goedkoper.
door allewijn
#31259
ptie schreef:Persoonlijk ben ik er niet zo voor om een auto op andermans naam te zetten. Een auto hebben = een auto zelf betalen. Daarbij, mocht je je TT in de prak rijden, dan is je ouders no-claim foetsie. Maar dat is mijn mening :)

No-claim beschermer heb je ook niet zo veel aan, aangezien je je schade-vrije jaren *niet* meeneemt naar een eventuele volgende verzekeraar!

Maar dus:
Audi TT 1.8t 225pk Quattro Coupé 2000

Wegenbelasting (provincie afhankelijk) : ? 56,- p/m
Verzekering: ? 52,- p/m

Ook ik heb een uitgebreide all-risk verzekering, bij Ohra. Inclusief rechtsbijstand. Maar met maar 4 schade-vrije jaren. Veel goedkoper kan het denk ik niet :)
Dat klinkt ook erg aantrekkelijk, je zegt dat je maar 4 schadevrije jaren hebt, hoeveel procent no-claim korting is dat dan?
Dus als ik nu mijn TT op mijn eigen naam zal gaan verzekeren, bij welke verzekering dan ook, moet ik altijd op 0 procent no-claim starten (ik ben 25jaar)?
Postbank is momenteel volgens mij de voordeligste trouwens...
Gebruikersavatar
door aaldert
#31260
allewijn schreef:Dat klinkt ook erg aantrekkelijk, je zegt dat je maar 4 schadevrije jaren hebt, hoeveel procent no-claim korting is dat dan?
Dus als ik nu mijn TT op mijn eigen naam zal gaan verzekeren, bij welke verzekering dan ook, moet ik altijd op 0 procent no-claim starten (ik ben 25jaar)?
Postbank is momenteel volgens mij de voordeligste trouwens...
Het percentage weet ik niet zeker, maar volgens mij begin je bij zoiets als 35% korting bij 0 schadevrije jaren. Pas als je een enorme brokkenmaker bent met een negatief aantal betaal je de volle mep.

Tevens, schadevrije jaren neem je geloof ik mee (nooit gedaan nog, overigens) en je krijgt dan een royementsverklaring met daarop je schadevrij-status. Die neem je mee. Hoe dat precies met die no-claim-beschermers werkt weet ik niet, of dat dan wel of niet meetelt. Maar zonder brokken neem je de schadevrije jaren mee. Tenzij ik het heel erg fout heb natuurlijk.

(Je zou het anders vast ook niet kunnen kiezen als je een premieberekening doet).
Gebruikersavatar
door Vincentos
#31263
Zal ik dan maar even de kroon spannen? :lol:

TT 180 pk FWD i.c.m. 20 jaar

Verzekering: ?250,00
Wegenbelasting ?45,00

Wat betreft de verzekering, deze wordt wel binnenkort opgezegd maar ondertussen ben ik er al een half jaar verzekerd.

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door screamer
#31264
Zow... 250,-! :shock: In die richting wilden ze mij in eeste instantie ook een verzekering aansmeren, heb ik ze gevraagd hoe lang ze nog mijn tussenpersoon wilden blijven, kwam toch nog iest beters uit eindelijk. ;)


Guy
door ptie
#31267
allewijn schreef:Dat klinkt ook erg aantrekkelijk, je zegt dat je maar 4 schadevrije jaren hebt, hoeveel procent no-claim korting is dat dan?
Dus als ik nu mijn TT op mijn eigen naam zal gaan verzekeren, bij welke verzekering dan ook, moet ik altijd op 0 procent no-claim starten (ik ben 25jaar)?
Postbank is momenteel volgens mij de voordeligste trouwens...
Ik heb 76% no-claim korting en 20% collectiviteitskorting via Independer. Bij Ohra zit je met 0 schadevrije jaren op 60% korting.

Schadevrije jaren neem je altijd mee naar een nieuwe verzekeraar, tenzij je dus schade hebt geclaimed. Ook al heb je een no-claim beschermer. Dat is dus het addertje onder het gras. Je behoudt je no-claim bij je huidige verzekeraar, maar overstappen wordt te duur, omdat je je schade-vrije jaren niet behoudt. Dus zal je bij je huidige verzekeraar blijven. Wat ze natuurlijk weer erg fijn vinden ($$$).

Postbank is overigens niet zo goedkoop hoor, ik zou daar zo 'n 80 euro betalen. Kijk altijd op Independer!

Voor degenen die het niet weten, er is momenteel een behoorlijke concurrentiestrijd gaande tussen verzekeringsmaatschappijen, wat de premie ten goede komt. Controleer daarom altijd even of je nu niet goedkoper uit kan zijn!
door allewijn
#31269
Oké dus als ik, met nog geen eigen schadevrije jaren opgebouwd, mijzelf laat verzekeren bij OHRA begin ik op 60% no-claim?
En dan ben ik ook nog ambtenaar, dus heb ik dan ook nog recht op collectiviteitskorting?

Gr.

Tim
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]