Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door metaal
#31475
Gisteren mijn nieuwe TT opgehaald. Onderweg wat ?gespeeld? met de magnetic ride optie. Wat me opvalt is dat het verschil in aan of uit bijna niet te voelen is. De verschillen zijn echt minimaal. Ik wil bijna zeggen: weggegooid geld. In de bochten merk ik het niet, alleen merk ik het bij het gewoon rechtdoor gaan bij het type wegdek. Ik merk dan dat het wegdek net even wat meer doorgeven wordt.
De vraag is deze: horen deze verschillen zo klein te zijn?

Arie
Gebruikersavatar
door mawe
#31478
Verschil zou je toch wel moeten merken, zeker in het (snellere) bochtenwerk. Zelf zet ik het praktisch nooit meer af net omdat het dan wat minder wordt.
Welke band/velg heb je er trouwens onderzitten ?
door emanuel
#31491
Ik denk dat je de verschillen wel zal gaan merken als je de TT wat langer hebt. Neem eerst de tijd om aan de auto te wennen.
Gebruikersavatar
door metaal
#31525
@mawe

ik heb gekozen voor 18? MAK Volare Mirror (zie www.wielengids.nl) Als je de site opent, zie je al een auto daarmee uitgevoerd. De banden zijn van Continental, ik dacht dat ze 225 breed en 40 hoog zijn.
Hier in Barendrecht liggen wat verkeersdrempels (waar niet) op een rechte weg. Ze zijn redelijk gelijk gevormd, dus tussen de drempels zet ik de magnetic ride aan/uit voor de vergelijking. Het verschil is heel klein. Als de optie aanstaat, lijkt het zelfs comfortabeler te zijn. Misschien zit dat tussen de oren omdat ik een filmpje op youtube gezien heb in een Amerikaanse auto. Je kop zit niet gelijk tegen het dak, als het ware.
Ik vond de auto heel weinig rollen in de bocht, iets wat minder met de optie aan.

@emanuel
je hebt gelijk, daar dacht ik gister ook aan. Geduld hebben dus.
door Bigbro
#46447
Ik zit zo langzamerhand ook te denken om mijn TT te vervangen voor een nieuwe. Ik wil echter beslist niet aan stijfheid inleveren. Ik weet het is vloeken in de kerk, maar qua rijeigenschappen kocht ik veel liever een Cooper S. Ik vind het model echter lelijk.

Kan iemand iets meer over de magnetic ride optie vertellen. Is het de moeite waard. Merk je echt veel verschil. Voor mij geldt, hoe stijver hoe beter. Nadeel alleen is dat dan waarschijnlijk hier en daar (lees hoedenplank) weer van alles gaat rammelen. Graag hoor ik van jullie.

Groet,
Bigbro
Gebruikersavatar
door metaal
#46660
Hallo Bigbro,

Laat ik het zo formuleren, het verschil wel of niet zo'n magnetic ride is zo'n beetje het verschil in 18inch met 19inch wielen. De rubberen rand die een 18 inch band heeft, geeft een dermate comfort, wat een 19inch zeker niet heeft. Ik heb overigens de magnetic ride merendeel uitstaan. Wat magnetic ride wel heeft en een grotere wiel maat niet is dat het 'rollen' van de carrosserie minder is. Ook weer weinig merkbaar.

Als je echt uit de auto wilt stuiteren, neem dan EN de optie EN 20 of 21 inch wielen. Ik ben nog steeds van mening dat de optie magnetic ride de ruime 2000 euro niet waard is. Als ik je mag adviseren; zoek een mooie velg uit (niet al te groot), dat smoelt lekker en een race stoel (hogere wangen). Het laatste omdat de auto vanuit zichzelf heel weinig overhelt en jezelf goed verankert bent met de auto.

Arie
door Bigbro
#46668
Dank voor je antwoord. Daar kan ik verder mee. Klasse.

Groet,

Bigbro
Gebruikersavatar
door mawe
#46731
Bestaan nogal veel meningen over die magnetic ride. Voor de één is dit een onnodige optie, voor de ander (waaronder ondergetekende) is dit iets subliem. Hangt er een beetje vanaf hoe je je TT gebruikt denk ik. Als je de mogelijkheid ziet, probeer het eens uit zou ik zeggen.

Vergelijken met een iets grotere velgdiameter vind ik toch een beetje kort door de bocht.
door Bigbro
#46743
Wanneer ik de mogelijkheid heb zal ik eens een proefrit met en zonder maken.

Groet

Bigbro
Gebruikersavatar
door ashiharry
#46780
Dank voor de post.

Ik heb het er namelijk ook (pas 2 maanden) op zitten en merk idd weinig verschil tot nu toe.Kan natuurlijk ook aan mijn 19 inch liggen.

Mvg Harry
door Bigbro
#46781
Eigenlijk ben ik van plan om een gebruikte TT te kopen. Nieuw kan ik niet betalen. Het wordt dan alleen lastig(er) om zowel 1 met als zonder magnetic ride te vinden. Ik heb er tot nu toe op gelet, maar bij de advertenties kom ik weinig tegen die het erop hebben zitten.
Gebruikersavatar
door metaal
#46831
@mawe
om een vergelijking te kunnen stellen, wist ik alleen deze. O.h.a. heeft iemand wel de ervaring met een grotere velg en dus wat stugger band. Magnetic ride is betrekkelijk nieuw.

@Bigbro
ik herken het, het net niet voldoende budget hebben voor een nieuwe. Dat was voor mij zo toen de 1.8 versie nog niet uit was. Toen die uitkwam, moest ik nogmaals m'n budget oprekken, maar het is uiteindelijk wel een nieuwe geworden. Een tweedehandse 2 liter die nog vrij jong is, is bijna net zo geprijsd als een nieuwe 1.8. Voor mij was de keuze toen makkelijk.
Je zou ook eens op de Duitse markt kunnen kijken (kost wat meer huiswerk), als je dat al niet gedaan hebt. De kans dat je er daar 1 treft met magnetic ride is beduidend groter dan hier.

@Ashiharry
ik vermoed zomaar dat jouw auto meer 'bonkt', dan die van mij (18 inch velgen). Hier in Barendrecht is een wat lange weg met van de snelheidsbeperkende hobbels. Als ik daar overheen rij met +-50 met en zonder, merk ik een klein verschil in het met gebruik, dat ik minder uit m'n stoel wordt gelanceerd. Ben er overigens na 16 maanden nog steeds niet uit of dit ook meer comfort geeft. Dat geeft toch ook wel te denken. Daarom vind ik het zo opmerkelijk dat mawe zo enthousiast is. Fijn voor hem, ik begrijp het alleen niet. Ik ben ook hiervoor terug geweest naar de dealer. Die zag dat er niks misfunctioneerde, alle vier de dempers trokken 2 A.
Gebruikersavatar
door mawe
#46849
Verbeter me als ik fout ben maar 'k heb zo de indruk dat je verwacht dat wanneer je het knopje van je magnetic ride indrukt, je een hardere vering gaat krijgen en wanneer je het uitdrukt, een zachtere. Dat is het dus niet helemaal he. Ipv. over die hobbels het verschil te gaan zoeken, zou ik je eens aanraden om een verlaten rotonde op te zoeken en hier eens zo hard mogelijk proberen over te gaan met je magnetic ride op sportieve en comfortabele stand. Ben er zeker van dat je hier wel een verschil zal voelen.
door rokky
#46861
mawe schreef:Verbeter me als ik fout ben maar 'k heb zo de indruk dat je verwacht dat wanneer je het knopje van je magnetic ride indrukt, je een hardere vering gaat krijgen en wanneer je het uitdrukt, een zachtere. Dat is het dus niet helemaal he. Ipv. over die hobbels het verschil te gaan zoeken, zou ik je eens aanraden om een verlaten rotonde op te zoeken en hier eens zo hard mogelijk proberen over te gaan met je magnetic ride op sportieve en comfortabele stand. Ben er zeker van dat je hier wel een verschil zal voelen.
Precies....... het verschil merk je pas bij een sportief rijgedrag en helemaal op het circuit. Het is geen magisch knopje dat bij normaal rijgedrag de wegligging compleet verandert.
Gebruikersavatar
door ashiharry
#46893
metaal schreef: @Ashiharry
ik vermoed zomaar dat jouw auto meer 'bonkt', dan die van mij (18 inch velgen). Hier in Barendrecht is een wat lange weg met van de snelheidsbeperkende hobbels. Als ik daar overheen rij met +-50 met en zonder, merk ik een klein verschil in het met gebruik, dat ik minder uit m'n stoel wordt gelanceerd. Ben er overigens na 16 maanden nog steeds niet uit of dit ook meer comfort geeft. Dat geeft toch ook wel te denken. Daarom vind ik het zo opmerkelijk dat mawe zo enthousiast is. Fijn voor hem, ik begrijp het alleen niet. Ik ben ook hiervoor terug geweest naar de dealer. Die zag dat er niks misfunctioneerde, alle vier de dempers trokken 2 A.
Ik was het model quatro uit 99 gewend, dus dat bonken voel ik waarschijnlijk (nog) niet ;-) (heb mijn 3.2 pas dik 3 maanden en damn... wat rijd dat ding lekker zeg)

Ik zal eens uitproberen zoals hierboven beschreven staat.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]