Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door johan
#31730
Vandaag voor de derde keer een stoeprandje :cry:

Ik las op een oud topic dat je stoeprand schade aan lichtmetalen velgen zelf kan repareren. Weet iemand wat en hoe.
En/of een adres voor reperatie ? ( en prijzen svp )
Gebruikersavatar
door Vincentos
#31732
Heb je een gedetaileerde foto van de schade? Ik heb mijn eigen BBS le mans namelijk ook zelf opgeknapt, is ook wel aardig geworden.

Vincent
Gebruikersavatar
door johan
#31738
Ik zal van de week een foto maken.

Inmiddels op het web een reperateur gevonden in Hellevoetsluis.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Gebruikersavatar
door Mischa
#31753
Geen ervaring mee. Heb wel een keer "doe het zelf" kitjes gezien op de Britse E-Bay. Click of Click

Prijzen vallen mee. Zodra ik klaar ben met de rest van de projecten ga ik het eens rustig uit proberen denk ik.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#31877
johan schreef:Ik zal van de week een foto maken.

Inmiddels op het web een reperateur gevonden in Hellevoetsluis.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ja heb ik wel ervaring mee. Ik woon er namelijk om de hoek en ik heb er eens twee velgen gebracht om te laten richten. Overigens wel aardig prijzig (60 euro per velg en hij was nog geen 10 min bezig :lol: )

Later heb ik eens een evolution velg daar gebracht en de rand werdt gemaakt voor 50 euro. Het was een gepolijste rand waar een stukje opgelast moet worden. Het resultaat was super!

Informeer even goed voordat je ze wegbrengt, ook zijn de openingstijden nogal vreemd :D

Succes!
Gebruikersavatar
door Jorge
#31907
Vincentos schreef:
johan schreef:Ik zal van de week een foto maken.

Inmiddels op het web een reperateur gevonden in Hellevoetsluis.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ja heb ik wel ervaring mee. Ik woon er namelijk om de hoek en ik heb er eens twee velgen gebracht om te laten richten. Overigens wel aardig prijzig (60 euro per velg en hij was nog geen 10 min bezig :lol: )

Later heb ik eens een evolution velg daar gebracht en de rand werdt gemaakt voor 50 euro. Het was een gepolijste rand waar een stukje opgelast moet worden. Het resultaat was super!

Informeer even goed voordat je ze wegbrengt, ook zijn de openingstijden nogal vreemd :D

Succes!
Hahaha rare openingstijden? :smt043
Gebruikersavatar
door Vincentos
#31932
Jorge schreef:
Vincentos schreef:
johan schreef:Ik zal van de week een foto maken.

Inmiddels op het web een reperateur gevonden in Hellevoetsluis.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ja heb ik wel ervaring mee. Ik woon er namelijk om de hoek en ik heb er eens twee velgen gebracht om te laten richten. Overigens wel aardig prijzig (60 euro per velg en hij was nog geen 10 min bezig :lol: )

Later heb ik eens een evolution velg daar gebracht en de rand werdt gemaakt voor 50 euro. Het was een gepolijste rand waar een stukje opgelast moet worden. Het resultaat was super!

Informeer even goed voordat je ze wegbrengt, ook zijn de openingstijden nogal vreemd :D

Succes!
Hahaha rare openingstijden? :smt043
Nahja, op zaterdag van 9.00 tot 12.00. Ik heb daar weleens gestaan om 2 uur dat ik dacht hah? nu al haha!
door emanuel
#31939
Als het normale velgen zijn (gelakt) dan kun je de schade eerste vlak schuren, daarna dieper liggende krassen opvullen met een goede plamuur. Er is speciaal spul in de handel voor LM velgen. Schuur dit weer glad en werk het af met heel fijn schuurpapier (korrel 1000 als laatste). Daarna met een spuitbus de beschadiging bijspuiten met velgenlak.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#31944
emanuel schreef:Als het normale velgen zijn (gelakt) dan kun je de schade eerste vlak schuren, daarna dieper liggende krassen opvullen met een goede plamuur. Er is speciaal spul in de handel voor LM velgen. Schuur dit weer glad en werk het af met heel fijn schuurpapier (korrel 1000 als laatste). Daarna met een spuitbus de beschadiging bijspuiten met velgenlak.
Hmm, aan plamuur zou ik toch niet graag de voorkeur geven. Een velg heeft hoge krachten te voorduren en je moet er niet aan denken dat zo'n stukje tegen je wagen aan komt. Tevens zal je kleurverschil krijgen.

Als je het zelf op wilt knappen lijkt het mij verstandig om wel de schade bij te werken met een lakstift o.i.d. Met spuiten is het mooier om meteen de hele velg te doen.

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door Ronnie
#31948
Plamuur komt niet los, gebruik er teveel van en je zal schuren, schuren, schuren en nog eens schuren dat wordt wel zo hard dat het nooit los komt (eerste velg die ik repareerde (scootervelg) heb ik zelfs de slijptol voor gebruikt om de plamuur sneller weg te krijgen, was iets te gortig geweest ermee namelijk) velgen van auto's zijn gelukkig groter en werkt makkelijker en echt die plamuur wordt erg hard. Ik spuit wel altijd de gehele velgen set opnieuw, heb een hekel aan verschil van kleur namelijk.
door allewijn
#32077
johan schreef:Ik zal van de week een foto maken.

Inmiddels op het web een reperateur gevonden in Hellevoetsluis.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Het bedrijf in Hellevoet heet zeker VELGENSERVICE HELLEVOETSLUIS?
Zo ja, dan kan ik die van HARTE aanbevelen.
Ik ken de eigenaar (Twan) persoonlijk érg goed, ik heb er zelfs vroeger ook nog gewerkt!
WWW.VELGEN.NL is zijn website.

Groetjes,

Tim
Gebruikersavatar
door Ronnie
#32082
en anders heb je dr nog meer maar brabant ligt wat uit de richting denk ik met de velgendokter in uden en in tilburg zit een goeie
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]