Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door charlotte
#31843
Ik lees hier inderdaad ook al dat iedereen gek gemaakt wordt door de media wat betreft de economie
en hoe slecht het wel niet af kan gaan lopen allemaal.

ONZIN zeggen de echte wijzen.

Niemand kan natuurlijk in de toekomst kijken maar ook ik blijf erin geloven dat als we gewoon doorgaan zoals we heel dit jaar hebben gedaan we er dan helemaal geen of weinig last van zullen hebben.

LATEN WE ALLEMAAL positief blijven.

Dus in dit topic wil ik alleen maar positieve zaken voorbij zien komen.
Je hebt een nw TV gekocht of je hebt een vakantie geboekt of je bent zwanger samen of je hebt een andere baan gekregen etc etc etc...

DENK EROM, alle negatieve zaken schrap ik hier...haha.

gr,
charlotte
door rudmerw
#31844
elk nadeel heb z'n voordeel :het aandeel GM is gezakt naar nivo 1952 dus nog even wachten en de zaak is failliet zijn we eindelijk van die opels af :)
Gebruikersavatar
door nickbox
#31845
De auto voor de deur is nog steeds het zelfde als vorige week, rijdt even lekker en is nog even mooi.......
Het huis is nog steeds even groot, het water in het bad nog steeds veen warm....
Ik merk geen verschil.

Zat er ooit aan te denken op vakantie te gaan naar IJsland, voor iets meer geld kan ik het eiland nu kopen........ :D
Door de opwarming van de aarde zullen er weldra palmen kunnen groeien, dus voor een prikkie een tropisch eiland.......

En verder...?
Al naar buiten gekeken?

Snel uit je dak en een stukje geen rijden, terrasje opzoeken en lekker genieten van de zon........... :!:
Gebruikersavatar
door charlotte
#31846
hahahaha super.....
Gebruikersavatar
door TT Assen
#31848
Heb je aandelen: Blijven zitten waar je zit, en niets doen. Geduld is ook een schone zaak.
Nu verkopen weet je zeker dat je fors verliest, het is beter te wachten op goede tijden.
Voor de soapies onder ons: Na slechte tijden komen er toch ook (ooit) weer goede tijden?

Als je nog spaargeld hebt (het meeste zit natuurlijk in je TT) zorg dan dat dit op een Nederlandse bank staat, tenzij je nog ergens een Zwitserse bankrekening hebt (dan wordt het weer een ander verhaal natuurlijk). Overigens worden de ICESAVE spaargelden tot 1 ton Euri's volledig door Bos nu gegarandeerd. Het is alleen nog een heel gedoe, en het zal een paar maandjes en een hoop administratieve toestand schelen voor je het weer terug hebt, maar je geld is dus nog niet weg (da's ook positief toch?).

Met spaargeld op een Nederlandse bankrekening is niets aan de hand, en als je al meer hebt dan 1 ton (Euri's) dan moet je dat spreiden. En als je al 'last' hebt van een overschot aan spaargeld, dan koop je toch de nieuwe TTS, of als je dan nog te veel hebt, een snelle R8?

Overigens verwacht ik dat de vakanties naar IJsland binnenkort een behoorlijk stuk goedkoper worden...

Voor degenen die zelfs een beleggingshypotheek hebben: Dat wordt voorlopig nog ff lang genieten van je huidige woning!
Gebruikersavatar
door nickbox
#31849
Ja zo heb ik ook nog een paar adviezen.....:

"Wanneer je in januari 2007 voor ? 1000,-- aandelen hebt gekocht van Dexia
heb je vandaag nog ? 36,--

Wanneer je in januari 2007 voor ? 1000,-- aandelen hebt gekocht bij Fortis
heb je vandaag nog ? 18,--

Wanneer je in januari 2007 voor ? 1000,-- aandelen hebt gekocht bij Agfa Gevaert
heb je vandaag nog ? 100,--

Wanneer je echter in 2007 voor ? 1000,-- bakken Duvel hebt gekocht
en die rustig opgedronken hebt, heb je vandaag nog statiegeld ter waarde van ? 390,--

Dus : de hele dag in de luie stoel naar de TV kijken, met een flesje bier in je hand levert het meeste op!" :lol: :lol: :lol:

Tjacca!
Gebruikersavatar
door TT Assen
#31850
Mag het dan ook een ander merk zijn (De Koninck, Hoegaarden, Leffe), want van Duvel krijg je zo'n houten kop.

Als financieel deskundige heb ik wel vraagtekens bij je berekening:
Een 6-pack Duvel zal ongeveer 4 tot 5 Euri's kosten, in ? 1.000 zitten dan 200 tot 250 packs.
Per pack heb je 6 flesjes voor ? 0,10 statiegeld = ? 0,60.

Dus kom je op een statiegeld waarde uit van ? 120 - ? 150.
Dat lijkt iets meer op de AEX van tegenwoordig!

Maar als je bovenstaande zou vertalen in Zinbabwaanse dollars dan is het ineens toch nog een boel geld, want de inflatie daar gaat nog veel harder! Dat kan zelfs een TT of R8 niet bij houden!
Gebruikersavatar
door sweeper
#31860
rudmerw schreef:elk nadeel heb z'n voordeel :)
Je hebt gelijk rudmerw. Heb tijdens de Pinksteren een lekkage te verduren door de badkamer van de bovenbuurvrouw. ? 15.000,- vergoed gekregen van de verzekering.
Heb daar gedeelte voor gebruikt om TT voor te kopen :D :D :D

Wat overbleef heb ik gebruikt om appartement op te knappen, nieuwe bank & stereo te kopen.

Al met al positief einde.

gr. Eric
door rudmerw
#31890
zo zie je maar niet alles wat naar beneden komt verliest z'n waarde
Gebruikersavatar
door nickbox
#31893
rudmerw schreef:zo zie je maar niet alles wat naar beneden komt verliest z'n waarde
Al het goede komt van boven...............
Gebruikersavatar
door sweeper
#31897
Oké Oké, alles is dan wel goed gekomen, maar op dat moment ben je echt niet blij dat het gebeurt hoor.
Was 2 weken met vakantie, kom je thuis heb je deze ellende. Stinken dat het deed niet normaal.

Het is dat ik een aannemer heb die kan schrijven met een vork (hoog inzetten), en een expert die met mij meedacht (en niet met de verzekering), dat er zo'n hoog bedrag uit is gekomen.

De bovenbuurvrouw had een groter probleem, die moest met advocaten de vorige bewoner aansprakelijk stellen. De vorige eigenaar heeft maar geschikt voor een slordige ? 10.000,-
Ook dat heeft dus weer een happy Ending.

Al met al zijn we er niet slechter van geworden gelukkig, maar heel eerlijk had ik het liever niet gehad.

En die TT was er toch wel gekomen. Hij kwam alleen wat sneller.
Gebruikersavatar
door nickbox
#31901
Een TT met echte waterkoeling....

Ik ken alleen maar aannemers die met vorken schrijven, en blijkbaar heeft er bij jou boven ook zo 1 gewerkt die ook zijn vak niet bestaat.
Maar we begrijpen nu waarom het zo slecht gaat bij banken en verzekeringsmaatschappijen. Het is de schuld van de aannemer....... :shock:

Maar het positieve is dat nog steeds de zon schijnt! :D
Gebruikersavatar
door sweeper
#31902
nickbox schreef:Ik ken alleen maar aannemers die met vorken schrijven, en blijkbaar heeft er bij jou boven ook zo 1 gewerkt die ook zijn vak niet bestaat.
Maar we begrijpen nu waarom het zo slecht gaat bij banken en verzekeringsmaatschappijen. Het is de schuld van de aannemer....... :shock:
Ha Ha, ja dat is wel de ervaring met aannemers. Maar pas op met wat je zegt, ik heb veel met aannemers te maken en hang dus aan dat wereldje, en de aannemer heb ik gevraagd het te proberen en de expert was het daarmee eens.

De lekkage boven is door de vorige eigenaar zelf veroorzaakt door zijn "Doe het zelven"

Sorry voor degene die zich aangesproken gaan voelen, maar ik ga nu iets heel stereotype zeggen.

Een homo moet je geen hamer geven. Ze hebben goede smaak en mooie ideeën, maar hebben vaak niet de handigheid. (uitzonderingen daargelaten)

Deze dacht het dus zelf te kunnen, maar uiteindelijk hebben we 6 punten gevonden waar direct de lekkage was ontstaan, en nog enkele punten die binnen enkele jaren wel voor problemen gezorgt zouden hebben.
Gebruikersavatar
door charlotte
#31903
Sweeper nog wel even wat positief aan je laatste bericht toevoegen hoor......
bijv. dat die bovenbuurman weer wel heerlijke taarten kan bakken ofzo.....!?
Gebruikersavatar
door sweeper
#31904
Ha Ha :D :D

Je hebt gelijk Charlotte, feit is alleen dat in de drie jaar die hij er gewoond heeft niemand van ons enig contact met hem heeft gekregen. Ik kan dus verder niet voor of tegen hem spreken.

Positief is wel dat ik een leuke Buuf heb. Misschien nog eens een bioscoopje mee pakken of zo?? :happy1:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]