Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#32452
Beste tt bezitters,

Vanaf vandaag ben ik nieuw lid op dit fantastische forum. Ik zou dan ook gelijk met een brandende vraag in huis willen vallen.
Recentelijk heb ik een audi tt uit mei 2000 aangeschaft met nog geen 100.000 op de teller. In het onderhoudsboekje staat alleen distributieriem vervangen bij 180.000 km.
Op dit forum lees ik vaak 120.000 km/ of 5 jaar.
Weet iemand hoe dit zit. Ik heb mijn TT bij een BOVAG garage gekocht maar zij weigeren de d-riem te vervangen omdat het onderhoudsboekje 180.000km aangeeft.
Volgens hen is Audi verantwoordelijk als de riem knapt omdat het onjuist in het onderhoudsboekje staat.
Wat kan ik doen?

Vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
door screamer
#32454
Hallo Kevin,

Allereerst, welkom op het forum! Er zijn al veel topic's over dit onderwerp aanbod geweest. Gebruik de zoek functie eens en je komt veel te weten.

180.000 km zou inderdaad opgegeven worden. Maar ik zou dit risico nooit nemen, rond 90k km vervangen wordt aangeraden (zeker niet meer dan 120k) en binnen 5 jaar. Ik heb de mijne bij 120k km vervangen, hoewel alles er nog goed uit zag wou ik geen risco nemen. De kosten als het fout gaat zijn veel hoger dan die van het vervangen van de dist. riem, spanrol, waterpomp.



Groeten,

Guy
door Kevin
#32460
Hey Guy,

Bedankt voor je antwoord. Ik had inderdaad al meerdere topics gelezen. Het gaat er hier om dat de BOVAG-dealer hem mijn inziens de d-riem moet vevangen.
Alleen hij vind het niet noodzakelijk. Wat kan ik daaraan doen?

Vr gr,
door ptie
#32461
Tja, dit had je tijdens de koop moeten afdwingen :)

Ik denk dat er niets anders op zit dan de riem op eigen kosten vervangen. Kost je ook de kop niet.
Gebruikersavatar
door aaldert
#32462
Moet deze Bovag-garage dat doen op kosten van hemzelf (bedongen bij aankoop oid) of is het gewoon een werkweigeraar ondanks dat je ervoor wilt betalen? Indien het laatste kun je daar maar beter wegwezen en eventueel met Bovag bellen dat iemand de Bovag-sticker op zijn ruit niet verdient.

Is je distributieriem al ooit vervangen? Want als je TT uit 2000 is had hij zo rond 2005 al vervangen moeten worden als we naar Audi moeten luisteren (Audi dealers zelf doen wel aan het 5 jaar criterium).
door Kevin
#32463
Hij zou hem vervangen, dat staat ook op de aankoopbon. Bij aflevering bleek dit dus niet het geval omdat het volgens het boekje niet hoefde.
:(
Gebruikersavatar
door aaldert
#32464
ptie schreef:Ik denk dat er niets anders op zit dan de riem op eigen kosten vervangen. Kost je ook de kop niet.
Speaking of kop en kosten, weet iemand nog een competente garage of dealer op redelijke afstand van Almere of Utrecht die niet 850 euro vraagt voor het vervangen van een distributieriem (+waterpomp en spanrolhouders). Ik moet er ook aan geloven geloof ik.
Gebruikersavatar
door aaldert
#32465
Kevin schreef:Hij zou hem vervangen, dat staat ook op de aankoopbon. Bij aflevering bleek dit dus niet het geval omdat het volgens het boekje niet hoefde.
:(
Lijkt me dan vrij duidelijk, beloofd is beloofd. Desnoods kun je het via het ANWB/Bovag bemiddelingsbureau proberen, als deze meneer niet over de brug wil komen.
Gebruikersavatar
door nickbox
#32472
aaldert schreef:
ptie schreef:Ik denk dat er niets anders op zit dan de riem op eigen kosten vervangen. Kost je ook de kop niet.
Speaking of kop en kosten, weet iemand nog een competente garage of dealer op redelijke afstand van Almere of Utrecht die niet 850 euro vraagt voor het vervangen van een distributieriem (+waterpomp en spanrolhouders). Ik moet er ook aan geloven geloof ik.
Ik vind Jaron in Woerden hee schappelijke prijzen hebben.
http://www.autoservicejaron.nl/Route.htm
Gebruikersavatar
door MisterCats
#32476
Je hebt goede en slechte (Bovag) dealers................ dit klinkt als een slechte........wegwezen :?
Gebruikersavatar
door Rolf_TT
#32492
waardeloos dat hij zijn afspraken niet nakomt.

Mijne is bij 104.000 vervangen (incluis waterpomp) gelukkig want anders had ik dat zeker aangegeven bij de dealer.

succes hiermee man.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#32517
Gewoon zonder garantie een auto meenemen, want lees die leuke lettertjes van 3 maanden of 6 maanden BOVAG maar eens... ik laat voor t bedrag zelf onder de kap wel alles vervangen dan hou ik nog geld en een goed gevoel er aan over.
door Kevin
#32574
Het hele verhaal is goedgekomen. Ik de dealer overtuigd en zij vervangen kosteloos de distributieriem.
Als de distributieriem in de garantie zou breken zou dat voor de dealer een dure schadepost worden.
Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]