Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door pietersen
#32545
Ben in bezit van tt quattro uit 2004. Hierop nieuwe borg warner turbo gezet waardoor vermogen 350 PK bedraagt. Gezien de snelheid die dit monster nu kan bereiken ca 270 heb ik big brakes laten monteren waardoor de remkracht op het circuit veel beter is. Doordat de remmen niet in de velgen meer pasten zijn er spacers op gemonteerd. Monteur heeft echter waarschijnlijk verzuimd om centreerringen te monteren waardoor de zaak flink uit balans is. Nu ben ik derhalve op zoek naar spoorverbreders die zefl centreren. Kan echter niet verbreders vinden in beperkte maat 5 - 10 mm. Kan iemand mij vertellen waar deze (TT) verbreders eventueel zijn te verkrijgen?
Gebruikersavatar
door bazzz
#32546
hallo,

welkom op het forum!

ik zou dan ipv spoorverbreders overgaan naar adapters. de meeste tuningzaken hebben deze wel in voorraad. echter er zijn ook spacers die een centreerring hebben.

groeten bas
door pietersen
#32550
Bas bedankt voor de info ik ga op zoek.

Gr. Walle
door pietersen
#32552
Bas weet je een goede tuningzaak wat dat betreft?
Gebruikersavatar
door bazzz
#32553
heb al het een en ander gekocht bij forumlid charlotte: tuningshop carstyling oss
mijn adapters heb ik gekocht in zwolle bij NLpower. skg carstyling heeft ook best veel als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
door tim
#32559
en van mij gekregen he bazz.
door pietersen
#32561
en wat is dan verschil tussen adapters en spacers en met of zonder centreerring?
Gebruikersavatar
door bazzz
#32563
inderdaad tim, mijn excuses dat ik jou niet noemde.... maar anders komen ze allemaal bij jou voor spacers ;)

spacers zijn simpel uitgelegd schijven die je tussen velg en remschijf plaatst om vervolgens de velg vast te zetten op de remschijf door middel van langere bouten.

adapters zijn schijven echter deze zet je met bouten op de remschijf vast om vervolgens met andere bouten de velg op de adapters vast te maken.

spacers met centreer-ring ( links) en zonder ( rechts) zo ziet die er tenminste uit als er geen opzit deze ligt gedraaid:
Afbeelding
Gebruikersavatar
door Ronnie
#32700
Als je met flink vermogen rijdt neem dan bij voorkeur verbreders welke TÜV gekeurd zijn die zijn netjes gestest e.d.
door pietersen
#33211
Heb nieuwe spacers ontvangen van de tuner (1,3 cm) . Hij geeft er echter geen verlengde bouten bijgedaan want dat wist hij niet te vinden. Waar zijn die te krijgen want zie nergens wat op internet.
Gebruikersavatar
door Jakkers
#33217
Hoi,

Check eens op www.biesheuvel.nl, ik heb verleden week ook spoorverbreders (met centreerring) besteld bij die firma, 2 dagen later werden ze thuis geleverd. Direct gemonteerd natuurlijk ... ziet er geweldig uit en voelt stabieler bij het bochten nemen :-)

grtz
Gebruikersavatar
door Ronnie
#33219
pietersen schreef:Heb nieuwe spacers ontvangen van de tuner (1,3 cm) . Hij geeft er echter geen verlengde bouten bijgedaan want dat wist hij niet te vinden. Waar zijn die te krijgen want zie nergens wat op internet.
hoor je als set te kopen compleet, had hij die toevallig niet ergens liggen? www.devwgarage.nl handelt ook in dat spul en ook de bouten kan hij los leveren via de makers in Deutschland ;)
door pietersen
#33303
Firma Biesheuvel heeft netjes 20 boutjes geleverd; perfect. Alleen door de verlagingsset en die 1,3 cm spacers slaat de band tegen het binnen spatbord bij hobbels.
Gebruikersavatar
door metaal
#33306
In de jaren 70-80 waren die dingen niet wettelijk toegestaan. In die tijd werd ook wel de wielen omgedraaid gemonteerd om een breder uiterlijk te verkrijgen. Als de politie dit ziet, mag je ze er onderuithalen (als je geluk hebt). Het verbaast me overigens niks dat ze nog verkocht worden. Verkopen mag, gebruiken niet.
Ik dacht dat er wel iemand met het idee zou komen om velgen met een grotere diameter onder te leggen.

Arie
Gebruikersavatar
door Ronnie
#33327
Spacers en adapters mogen idd nog steeds niet wettelijk gezien, mede door de onderstaande reactie dat je dr iets door gaat raken is dat wel te begrijpen.
pietersen schreef:Firma Biesheuvel heeft netjes 20 boutjes geleverd; perfect. Alleen door de verlagingsset en die 1,3 cm spacers slaat de band tegen het binnen spatbord bij hobbels.
Het plastic is redelijk stevig en je band slijt dr meer van dan de wielkast zelf... dat smelt langzaam weg door de warmte die vrijkomt bij de wrijving tegen t plastic door t rubber van de band. Maar je rubber moet je in de gaten houden van je banden.
Heb je veren of een complete schroefset?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]