Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door pietersen
#32557
Ben een keer op de NB ring en op Zandvoort deelgenomen aan de vrij rijden dagen. Mijn ervaringen zijn wel goed met de TT maar ik kan het niet houden van de bmw m klassen en porsches gt xxx; wellicht ligt het aan mij; hebben meer ervaring met het gedrag van de TT op de baan?
Gebruikersavatar
door MisterCats
#32570
Zo te horen had je mee moeten doen aan de rijvaardigheidstraining op het TT circuit een aantal weken geleden, zie dat topic over de rijervaringen van de deelnemers.
Het zit niet zozeer in vermogen, maar meer in rijstijl en bochtentechniek en dat is iets wat je grotendeels kunt leren.
Ik hoop dat het volgend jaar wer georganiseerd wordt en dan ben ik er zeker bij en kun jij je ook opgeven.

Overigens is de Nordschleife van de NB ring erg gevaarlijk en naar mijn idee niet bedoeld om de eerste race stappen te zetten
Sportieve groet
Hans
door pietersen
#32571
Ja rijvaardigheid is belangrijk dat is zeker. Ik heb op zandvoort daarom een heat een instructeur aan boord gehad en die leert je goed waar de apexen zitten en dergelijke. Overigens is mijn doel altijd om schadevrij thuis te komen. De Ring is idd een levensgevaarlijk circuit. Ik heb daar 4 heats gedaan en ca. 16 ongeluken(jes) vastgesteld. Het gaat daar extreem hard met BMW s M en Porsches Gt 3 +++. Op de ring had ik echter toen de TT nog niet aangepast met vermogen remmen en dergelijke dus dat is niet helemaal eerlijk om je dan met een M of GT3 te vergelijken. Nu is de zaak aangepast. Ook werd laatstelijk geconstateerd dat ik met stikstof in de banden reed. Er werd mij verteld dat dat niet bijdraagt om de zaak op ciruitwarmte te krijgen. En inderdaad nu ze met lucht zijn gevuld heb je meer kleefeffect. Ook is het camber van de voorste wielen iets bijgesteld en ook dar draagt bij aan een grotere "kleefkracht".

Al met al denk ik toch dat je met een TT op een circuit goed tegenwicht zou moeten kunnen geven aan de m's en p's.

Wie het met me eens is mag het zeggen en hoor het graag.

Eveneens sportieve groet

Walle
door pietersen
#32572
Hans je TT even bekeken. Dat is wel een plaatje zeg!
Gebruikersavatar
door MisterCats
#32592
pietersen schreef:Hans je TT even bekeken. Dat is wel een plaatje zeg!
Dank je, er zijn er blijkbaar meer die er zo over denken want hij wordt volgende week gebruikt bij een fotoshoot voor modellen. Ik heb meteen gevraagd of ze ook een mooie foto van de TT willen maken zonder modellen :wink:
door emanuel
#32594
Beste Walle,

Ik denk dat het grootste probleem bij de TT zit in de verhouding vermogen/gewicht. Zeker een quattro is niet echt een lichtgewicht auto. Dit stelt hoge eisen aan de banden en ophanging omdat daar de nodige grip vandaan moet komen. Ik heb met mijn TT ook weer op Assen gereden dit jaar en dat was weer erg leuk en leerzaam. Het zit voor een deel ook tussen de oren, dat hard gaan. Het is erg tegennatuurlijk om met vol gas op een bocht af te rijden en net op tijd VOL in de rem te gaan zodat de ABS inkomt. Als je hersens daar eenmaal aan gewend zijn gaat het een stuk beter. Ik vind de TT meer een spotieve dan een sportauto. Een Porsche of M BMW zijn dan meer sportwagens.
door pietersen
#32596
De TT is inderdaad een allrounder pur sang. Ik rijd er ook mee op wegen(karresporen) in het Oostblok en daar kan ie heel goed tegen. Ook rustig rijden kun je met een TT heel goed. Maar toch ... Het kriebelt natuurlijk wel als die Ps en Ms je te snel af zijn. Het motorvermogen van mijn is aangepast naar 350 pk en de vering en demping zijn ook al aangepast. Ook de remmen hebben een upgrade gehad. Dus hij is al wel veel sneller en wendbaarder op het circuit dan toen ik m kocht (standaard quattro uitvoering). Ik denk er echter over m nog verder door te voeren tot 450 pk.
door emanuel
#32613
Ik zou eens serieus gaan kijken naar een Haldex upgrade. Er is een zgn Haldex performance part te koop die een andere programmering heeft en veel meer power naar de achterwielen stuurt wat resulteert in meer stuur en overstuur indien gewenst. Er staat al een topic over op dit forum, dus even zoeken....
450 PK in een TT!! Lijkt me zeer gaaf om eens in te rijden. Ik vraag me wel af of de hele aandrijflijn het aankan? Het is tenslotte wel het dubbele van het oorspronkelijke vermogen.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#32624
emanuel schreef:450 PK in een TT!! Lijkt me zeer gaaf om eens in te rijden. Ik vraag me wel af of de hele aandrijflijn het aankan? Het is tenslotte wel het dubbele van het oorspronkelijke vermogen.
Bij de TTuning meeTT wer mij duidelijk dat door toevoeging van een mechanische compressor het aantal PK's opgechroefd wordt naar 464 PK, met 450 Nm trekkracht.
Er werd mij verzekerd dat de hele aandrijflijn dat aankan en er werd verwezen naar de identieke V6 motor in de Golf, ook met DSG, waar ze al succesvol deze compressor geinstalleerd hadden.
door pietersen
#32626
Das inderdaad interessant zo'n Haldex upgrade. Meer power op de achterwielen lijkt mij wel een uitkomst op de circuits want meestal glij je nu over de voorwielen weg als je extreem wilt gaan. Ik ga dat topic opzoeken. Overigens is 350 pk al een hele vooruitgang tov de standaard 225. In Duitsland op de autobahn is er al vrijwel niets wat deze TT nog bij kan houden (dat is rechtuit natuurlijk). En in optrekken is het sowieso zeer snel dankzij de quattro techniek. Nu nog de ciruitvaardigheid op een hoger nivo zien te krijgen dan wordt het een echte allrounder.
door pietersen
#32628
Bij GT Power in Duitsland jagen dezelfde motor door naar 500 tot 650 pk volgens mij; maar dan moeten er wel wat aanpssinkjes in de motor plaatsvinden (aandrijfstangen e.d.) ; je hebt het dan nog steeds over een 4 cil 1800 cc blok.
door pietersen
#32630
waar kun je die haldex upgrades krijgen; in nederland zie ik helemaal niets hierover.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#32699
Modderaar schreef:
emanuel schreef:450 PK in een TT!! Lijkt me zeer gaaf om eens in te rijden. Ik vraag me wel af of de hele aandrijflijn het aankan? Het is tenslotte wel het dubbele van het oorspronkelijke vermogen.
Bij de TTuning meeTT wer mij duidelijk dat door toevoeging van een mechanische compressor het aantal PK's opgechroefd wordt naar 464 PK, met 450 Nm trekkracht.
Er werd mij verzekerd dat de hele aandrijflijn dat aankan en er werd verwezen naar de identieke V6 motor in de Golf, ook met DSG, waar ze al succesvol deze compressor geinstalleerd hadden.
Nu rest slechts nog een kwestie van een weekje je TT missen :lol:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]