Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door pietersen
#32871
Op zaterdag 13 december a.s. is er een vrijrijden dag op Zandvoort. Gaan er meer TT 's naartoe? Een heat kost 20 eur. Helm is verplicht en kijk uit voor golfjes. Verder is het leerzaam; je leert de (on)mogelijkheden van je TT goed kennen.
door emanuel
#32885
Is hier iets van begeleiding bij? Zandvoort is niet heel erg vergevingsgezind, op veel plaatsen schuif je van de baan zo een vangrail of het grind in. Beide zijn niet echt goed voor je auto. Hoe lang duurt een heat? Op zich is rijden op het circuit erg gaaf, maar het moet wel veilig zijn voor jezelf en de auto.
door pietersen
#32891
Je kunt een heat een instructeur meenemen (kost ? 10,-); een heat duurt ca 20 min. Als je het rustig aan doet (eigen tempo niet laten opjagen) kan er weinig gebeuren.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#32895
Op een cicuit rijden is heel erg leuk, spannend en leerzaam en ik ben een voorstander van rijden op een circuit.
Wij hebben met een aantal clubleden op Assen gereden en zijn daar onverdeeld enthousiast over.
Echter; op Assen was het een rijvaardigheidstraining met regels en onder begeleiding van marshalls en instructeurs.
De deelnemende auto's werden vooraf gekeurd op geschiktheid. Aan het eind van de dag was er gelegenheid tot vrij rijden

Op Zandvoort is het blijkbaar direct vrij rijden en ik weet niet welke regels dan gelden.
Ook ik ben van mening dat er op Zandvoort weinig marge is om fouten op te lossen en dat is dan ook de reden dat ik nooit op Zandvoort gereden heb.
Let wel.... het kan een hardstikke leuke ervaring zijn om mee te doen :P
Als je ervaren bent weet je wat je kunt verwachten en kun je misschien andere forum leden informeren hier.
Ben je onervaren neem dan voor dat tientje een instructeur mee, dat is mijn advies 8)
Veel plezier in ieder geval
door pietersen
#32896
Wat ik meestal doe: heel goed om je heenkijken en anderen laten passeren als het te gek wordt. Je eigen ronden blijven rijden. Als dat langzamer is dan anderen: het is geen wedstrijd. Overigens denken de meesten er zo over die op het circuit zitten.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]