Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door bazzz
#32875
ik heb een vraagje, een audi s3 met bijna 2 ton op de teller, is dat veel voor zo'n auto? weet dat er enkele TT's rond rijden met ook bijna 2 ton... hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#32876
ligt er maar net aan hoe die is onderhouden en hoe d'r mee is gereden. 't Blok zelf zou het makkelijk aan moeten kunnen.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#32882
ik ga al jaren. mee in het reparatie vak van de auto`s maar de motors kunnen het zeker aan. de onderdelen erom heen slijten natuurlijk wel wat zoals remmen banden etc.
maar stel je zou zo`n auto kopen, je hebt hem een paar jaar en je wilt hem inruilen dan brengt ie niet veel meer op omdat ie dan alweer meer gereden heeft. iedereen heeft natuurlijk een auto met zo weinig mogelijk kilometers maar ik zelf zou niet een auto willen boven de 150.000km.
Gebruikersavatar
door bazzz
#32883
is het dan niet zo dat wanneer de auto de 2 ton al is gepasseerd dat die vermindering van waarde er al vanaf is?

heb dit namelijk bij diesels wel altijd gehad, kocht ik ze met iets meer als 2 ton en verkocht ze weer bij 250.000 met weinig waarde vermindering.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#32897
dan is ie inderdaad al minder waard en kan je hem voor minder kopen. zie je ook hier wel met de tt`s die te koop staan. een tt met weinig km is altijd een stuk goedkoper. maar je rijdt er een paar jaar in en dan wil je hem weer verkopen dan brengt ie natuurlijk wel minder op. ik persoonlijk had hem niet gekocht maar ieder z`n eigen keus.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#32900
Of de auto het aankan is zó afhankelijk van het onderhoud dat eraan gepleegd is. Ik koop liever voor hetzelfde bedrag een auto met 200.000 km erop met bewijs dat deze altijd keurig onderhouden is dan dezelfde auto met 120.000 km zonder onderhoudshistorie.

Naarmate een auto mee kilometers gemaakt heeft wordt de onderhoudshistorie des te belangrijker. Tevens kun je daaraan zien of er niet gerommeld is met de kilometerstand etc. Grote kans namelijk dat je een auto zonder onderhoudshistorie niet kwijt raakt aan de straatstenen of dat je meer kwijt bent aan reparaties.

Gaat de TT eruit? :lol:

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door Ronnie
#32933
S3 met 2 ton? 10 mille heb je die met gemak... maar als daar geen recent groot onderhoud aan is geweest kan je al snel 4 mille erbij leggen met schokbrekers, onderstel, remmen, noem alles maar op, meestal worden die met die kilometers ook niet meer zo nauw gerepareerd bij gebreken e.d. maar indien alles te overleggen is en de staat van onderhoud netjes bijgehouden is dan kan je t risico wel weer nemen. Maar stel je kan voor 14 of 15 eentje met een normale km stand van 100.000 - 125.000 km kopen die recent alles van onderhoud genoten heeft dan rij je een stuk geruster rond. Haldex quattro sensoren etc. t kan wel weer een duurder geintje worden als dat soort zaken nog niet aan t licht geweest zijn qua onderhoudshistorie. Ik zoek altijd auto's met max. 85.000 km en rij dr tot de 120.000 km mee door en doe ze dan van de hand wel netjes met fatsoenlijke staat van onderhoud. Mijn S3 heeft nu 122.xxx km gelopen t enige wat nog origineel is zijn de lambdasonde en de turbo, dus wat rond de ton uit gegevens is aan onderhoud rond de 2 ton meestal weer t haasje en dat zijn wel redelijke kostenposten boven op t reguliere onderhoud rond die km standen per ton. Als je een goed onderhouden zoekt, hier staat een compleet zwarte op de oprit welke van eigenaar mag veranderen.
Gebruikersavatar
door bazzz
#32958
haha helaas ronnie, maar die van jou is iets te duur.... heb al even rond gekeken in duitsland en daar heb je mooie staan voor rond de 9000 van bj 2000 met iets meer als een ton op de teller.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#33139
Ja in aanschaf zal de mijne wel te duur zijn maar tel de BPM die wel meevalt inmiddels en de kosten die er geheid aankomen bij op en dan komt t aardig bij elkaar in de buurt. Ik heb in een goed jaar 4 rooitjes dr tegen aan mogen knallen minstens om alles tip top te houden technisch en dan ben ik misschien een zeur die alles opmerkt en alles goed wil hebben. Maar koop je zo een in Duitsland is t dondersgoed je ogen open houden en de onderhoudshistorie moet waterdicht zijn en kloppen... koppeling, turbo, haldex, sensoren, etc. noem t maar op met zo'n km stand als grotere zaken dan vervangen moeten worden kom je achteraf misschien van een erg koude kermis thuis. Eén geluk heb je met Duitsers, t onderhoud is goedkoper en ze rijden meer langere afstanden! Maar t blijft opletten wil je t zoveel mogelijk rond dat bedrag van de aanschaf houden.
Gebruikersavatar
door bazzz
#33143
ja moeten zeker alles goed in de gaten houden, maar me maatje heeft niet het geld ( of het er niet voor over) om hier in NLD een S3 te kopen.

maare je hebt m al een tijd te koop staan is het niet? is er niet zo veel vraag naar?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#33185
Staat niet meer actief te koop. Vraag is er genoeg naar, alleen de omstandigheden keer op keer schieten niet op.

S3's met 2ton+ heb je vanaf een 8 mille met reeds nl kenteken, vraag niet wat je dan krijgt maar ze zijn er en veel eisend moet je dan absoluut niet zijn.
Gebruikersavatar
door bazzz
#33186
nee idd dat dacht ik ook al. heb al tegen hem gezegd dat ie beter naar een 1.8T kan gaan kijken met minder op de klok daar betaal je ook weer wat minder voor.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#33191
Dat klopt en dan t.z.t. als t budget het wel toelaat een S3 te kopen, want dr zijn er genoeg die nog te duur voor hem zijn met lagere kilometerstanden die tegen die tijd wellicht wel interessant kunnen zijn. Ik denk dat ie met wat ie nu kan betalen aan S3's van een koude kermis thuis kan gaan komen en dan uiteindelijk met t onderhoud en vervangen van de nodige delen hetzelfde betaald als eentje met max. 140.000 km op de teller waar de koppeling e.d. van vervangen dienen te zijn. Maar goed het is zijn keuze en zijn geld wij voelen dr niks van in ons budget als hij er zo een aanschaffen wil met 2ton. De goeie zijn dan heel schaars, al kunnen ze er daadwerkelijk wel zijn.
Gebruikersavatar
door MARK
#33200
Denk dat de kilometers pas wat gaan betekenen wanneer de rechtervoet iets te zwaar was bij koude motor........let wel, dit vind je nooit terug in de onderhoudshistorie.

Zo kan een auto met weinig kilometers dusdanig zijn bereden dat de slijtage op hetzelfde niveau is als wanneer iemand dezelfde wagen altijd netjes op temperatuur heeft laten komen.

Wat ik wil zeggen in dit geval 60.000 km <=> 250.000 km :wink:

Staar je niet blind op een onderhoudsboekje......ik lees hier nou niet echt veel positiefs over de diverse dealers. Ook bij andere merken gaat het gewoon structureel fout.

Bracht laatst mijn servicewagen weg voor een grote beurt.......alles wat ik heb aangegeven aan problemen is niet verholpen en, ik kreeg er een liter olie gratis bij....echter wel in het carter. Dat betekend dus dat de olie lekker bij koude motor is ververst, hadden ze het beter niet kunnen doen!

Jammer hoor!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]