Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#32925
Ik zat net voor de grap eens in het topic te lezen over de benzineprijzen en dat zette mij aan het denken...

Wat kan ik nou het beste tanken met een quattro tt uit bj 2000, hij is chiptuned van 225pk naar 250pk.

Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan. Van oudsher tank ik altijd 95 ongelood ipv van super plus. Is dit wel verstandig?

En wat voor verschil maakt super t.ov. euro95 m.b.t. acceleren.

Mijn dank is groot.
door HansTT
#32926
Ik heb ook een 225 Quattro en tank altijd ongelood.
Volgens mij heb je dan wel iets vermogenverlies.
Ik heb ook een Golf gehad met een 20VT blok en
hiermee heb ik erg veel km's gereden op loodvrij...
#32928
Ik zou het absoluut op octaan 98 benzine gaan houden. Bij de *** heb ik het verschil gezien. Bij mij na octaanbooster zelfs 20 pk. Octaan 95 kost je dus pk,s en de motor gaat er ook nog eens van pingelen. Het advies van de *** was dan ook: Rij je tank zo leeg mogelijk met de oude benzine en ga dan over op octaan 98
Gebruikersavatar
door screamer
#32929
HansTT schreef:Ik heb ook een 225 Quattro en tank altijd ongelood.
Volgens mij heb je dan wel iets vermogenverlies.
Ik heb ook een Golf gehad met een 20VT blok en
hiermee heb ik erg veel km's gereden op loodvrij...
De bezine die aan de pomp te koop is is altijd loodvrij, loodhoudende bezine is al jaren niet meer te koop. ;) :D Het verschil zit hem in het octaan gehalte, 95 of 98.

En Zoals Jan Luppes al aangeeft, 98 is beter.

Guy
door HansTT
#32930
screamer schreef:
HansTT schreef:Ik heb ook een 225 Quattro en tank altijd ongelood.
Volgens mij heb je dan wel iets vermogenverlies.
Ik heb ook een Golf gehad met een 20VT blok en
hiermee heb ik erg veel km's gereden op loodvrij...
De bezine die aan de pomp te koop is is altijd loodvrij, loodhoudende bezine is al jaren niet meer te koop. ;) :D Het verschil zit hem in het octaan gehalte, 95 of 98.

En Zoals Jan Luppes al aangeeft, 98 is beter.

Guy
Sorry idd ik bedoelde ook het octaan gehalte.
Ik kan slecht ingredienten onthouden van dingen die ik zelf niet drink...
Ik zal dus toch ook eens 98 moeten proberen om het verschil te merken.
door HansTT
#32931
screamer schreef:
HansTT schreef:Ik heb ook een 225 Quattro en tank altijd ongelood.
Volgens mij heb je dan wel iets vermogenverlies.
Ik heb ook een Golf gehad met een 20VT blok en
hiermee heb ik erg veel km's gereden op loodvrij...
De bezine die aan de pomp te koop is is altijd loodvrij, loodhoudende bezine is al jaren niet meer te koop. ;) :D Het verschil zit hem in het octaan gehalte, 95 of 98.

En Zoals Jan Luppes al aangeeft, 98 is beter.

Guy
Sorry idd ik bedoelde ook het octaan gehalte.
Ik kan slecht ingredienten onthouden van dingen die ik zelf niet drink...
Ik zal dus toch ook eens 98 moeten proberen om het verschil te merken.
#32932
jan.luppes schreef:Ik zou het absoluut op octaan 98 benzine gaan houden. Bij de *** heb ik het verschil gezien. Bij mij na octaanbooster zelfs 20 pk. Octaan 95 kost je dus pk,s en de motor gaat er ook nog eens van pingelen. Het advies van de *** was dan ook: Rij je tank zo leeg mogelijk met de oude benzine en ga dan over op octaan 98
Rijdt goed toch op BP Ultimate ;) zeker als je t vermogen totaal aan gaat spreken merk je dat euro 98 beter is, behoudt ook de levensduur van je motor wat beter in ere en de turbo...

Hoe rijdt de jouwe nu Jan?
#32934
jan.luppes schreef:Ik zou het absoluut op octaan 98 benzine gaan houden. Bij de *** heb ik het verschil gezien. Bij mij na octaanbooster zelfs 20 pk. Octaan 95 kost je dus pk,s en de motor gaat er ook nog eens van pingelen. Het advies van de *** was dan ook: Rij je tank zo leeg mogelijk met de oude benzine en ga dan over op octaan 98
Ok, dan ga ik dus deze tank helemaal leeg trappen :D

super plus 98 kost nu 1,25 zag ik, dus :)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#32935
leeg rijden... trappen op euro 95 is niet zo lekker als ie gechipt is iig ;)
door Lookingfortt
#32939
Ronnie schreef:leeg rijden... trappen op euro 95 is niet zo lekker als ie gechipt is iig ;)
Is het zo erg joh dat verschil met 95 en 98, niet te geloven!
Gebruikersavatar
door jan.luppes
#32940
Mijn TT loopt in iedergeval echt mooier op benzine met octaan 98. Daarbij is hij er in feite ook nog iets zuiniger op als je tenminste je rechter voet in bedwang kan houden :lol: en is daardoor het prijsverschil met octaan 95 ook zo goed als weg.
Dus kappen met die goedkope prut
Gebruikersavatar
door sweeper
#32950
5th Gear heeft een keer een test gedaan met een Subaru STi. Daar hebben ze normale benzine ingegooid, BP Ultimate & Shell Optimax. De laatste heeft in GB octaan 100.

Gaf volgende resultaten.

Dyno results were:

BHP
Shell Optimax 249
BP Ultimate 248
Supermarket 235

Torque ft/lb

Optimax 258
Ultimate 248
Supermarket 232

14pk & 26Nm verbetering tussen standaard en de beste is niet gek resultaat toch?

Ook nog videootje gevonden over octaan boosters.

www.youtube.com/watch?v=2jbcCr2ll3c

@Jan Het lijkt erop dat de resultaten behaalt met jouw auto niet kunnen. Wat is er bij jouw ingestopt?
Gebruikersavatar
door jan.luppes
#32956
Bij mij zijn er twee flesjes octaanboost ingegooit dus ik bij benadering helaas niet zeggen hoe hoog op dat moment het octaangehalte was. Daarbij heeft ronald ook nog wat aan de motorafstelling gedaan dus dat zou eventueel het grote verschil bij mij kunnen verklaren. Feit is dat ik het op de rollenbank met eigen ogen heb gezien

misschien kan ronald van *** daar inzicht in geven?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]