Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#32960
Ik heb mijn audi gekocht bij de dealer met A-selectie garantie in mei 2008. Dus een jaar garantie tot mei 2009. Auto had toen 15000 km gelopen. Na een en ander lezen hier op het forum weet ik inmiddels dat distributieriem bij 180000 km of om de 5 jaar vervangen moet worden.
Mijn TT wordt in jan 2009 5 jaar, dus binnen dat jaar garantie. Verkoper heeft hierover helemaal niets verteld, dus ik zit na een half jaar met deze reparatie geheel voor eigen rekening.

Na inmiddels met de dealer te hebben gesproken over enige coulance draait dit op niks uit. Hun zeggen dat dit onderhoud is en de eigenaar is hiervoor verantwoordelijk. Maar?
Wat als ik nu niet ZELF aan de bel had getrokken en gewoon door blijf rijden tot de eerstvolgende beurt? Dus kom ik theoretisch pas weer in de garage in mei 2009. Als in de periode van januari tot mei de distributie knapt heb ik dus een veel grotere schadepost.
Ook dan ben ik volgens de dealer zelf verantwoordelijk wegens achterstallig onderhoud?

Ik vind dat je, zeker bij de Audi zelf, mag rekenen op voldoende informatie bij aanschaf van een auto. De verkoper had volgens mij dit moeten vertellen bij aanschaf van de auto. Natuurlijk had ik dan kunnen onderhandelen over de kosten, maar nu niet meer.
Ben ik nu niet een beetje bedonderd???

Ben benieuwd naar jullie mening hierover, en of er wel eens iets soortgelijks is gebeurd.
Auto komt trouwens van M. de Koning in Rotterdam?
Gebruikersavatar
door bazzz
#32961
ik vind het niet meer dan normaal dat zulke info bij verkoop verteld moet worden... helaas is dit in jou geval niet gebeurt.
ik denk dat bedonderd een beetje groot gezegd is.... maar er is in ieder geval nu niets meer aan te doen! zowiezo is het volgensmij niet een erg grote kostenpost... maar gaat je wel weer geld kosten
Gebruikersavatar
door Vincentos
#32962
Hallo,

Grappig dat ik toevallig hetzelfde heb gehad bij die garage. Niet met de TT maar met een Golf IV met 22.000 km op de klok.
Ik kocht de auto met voorkeurselectie. Na 8 maanden voor onderhoud teruggegaan.
Resultaat: nieuwe multiriem, einddemper, etc.

Van te voren had ik er niet bij verteld dat ik nog garantie had.

Bij de kassa: Dat wordt dan 6xx euro.
Ik: :lol: garantie.

Hmm, dat vonden ze iets minder.

Ik denk dat je er recht op hebt. A-selectie staat voor onbezorgd rondrijden zonder extra kosten. Je hebt ook extra betaald om die garantie te hebben dus je mag er wel iets voor terugkrijgen.

Succes!
Gebruikersavatar
door twanvanloon
#32963
dat dacht ik dus ook, maar ik krijg gewoon te horen dat dit regulier onderhoud is, dus kosten koper...

idd, je betaalt ervoor, dus verwacht ik geen gezeur voor die periode...maar helaas...

audi nederland bemoeit zich er niet mee, is geen nieuwe auto zeggen ze....

leuk verhaal voor het programma kassa? :)
Gebruikersavatar
door bazzz
#32968
wie niet waagt wie niet wint..... kassa, of rijdende rechter
Gebruikersavatar
door jackk
#32970
Ik heb ook a-selectie garantie en bij mij is het speciaal nog gedaan. Ik vind dat bij zo'n "dure" garantie je niet voor zulke kosten moet komen te staan. Dat van de distributie riem is geen slijtage, maar vervanging uit voorzorg en dat staat op 5 jaar. Dus dat is iets voor de dealer. A-selectie garantie betekend dat de auto door de importeur gezien wordt als een auto waar het eerste jaar geen rare dingen mee kunnen gebeuren.Gebeurd dat wel dan is het garantie.

Ik zou eens contact opnemen met de importeur. Die is degene die de garantie verleend. Heb je algemene voorwaarde al doorgelezen van de A-selectie?

Succes.

Gr,
Gebruikersavatar
door jos_br
#32972
Het vervelende is dat er inderdaad onderscheid is tussen onderhoud en dingen die stuk gaan. De meeste mensen die een gebruikte auto kopen lijken eigenlijk altijd goed te weten dat dit soort slijtagedelen tijdens de onderhandelingen mee uit onderhandelt dienen te worden. Het is zeker geen verplichting aangezien tijdens de koop de auto dit onderhoud niet nodig had en het dus bij het reguliere onderhoud hoort. Banden en remmen (ook slijtagedelen) vallen ook niet onder garantie......) Dit heeft niets met garantie te maken. Of het verder netjes is, is een andere zaak.

Jos.
Gebruikersavatar
door TTdriver
#32973
Garantie zou je hebben als er iets stuk gaat in die periode
onderhoud valt toch niet in de garantie dat vind ik niet gek

als je een nieuwe auto koopt heb je 2 jaar garantie, als je dan over een jaar de jaarbeurt hebt is het toch ook geen garantie
Gebruikersavatar
door sweeper
#32977
Mijn TT bij Volkswagen dealer gekocht (geen A-selectie) met 6 mnd bovag garantie. Auto is 5 jaar oud & heeft 135.000 gelopen.

Bij de aflever beurt is de boel gewoon vervangen zonder dat ik er om heb moeten vragen. Ze hebben tegelijk ook remschijven & blokken vervangen.
Had verder nog gezeik met antenne ontvangst, en uiteindelijk is er zonder mokken zelfs een nieuw achterruit ingezet.

Ik vind dat je er recht op hebt. Lijkt me zo niet direct onder normaal onderhoud vallen, maar gaat meer naar verzwijgen van noodzakelijk onderhoud. Hadden ze dit aangegeven bij de koop/verkoop dan had je daarover kunnen onderhandelen. Klinkt dus meer als verborgen gebrek.

Misschien is er nog ergens een geschillencommissie of ombudsman voor de branche (bovag).

succes
door Kevin
#32980
Echt belachelijk!!! Ik had recentelijk een soort gelijk probleem. Ik zou even contact opnemen met de auto ombudslijn om advies te vragen.
Het nummer kan je vinden op BOVAG.nl
Ik hoop dat het alsnog goed gaat komen met die dealer.......Wat nou service bij Audi...tssss!!! :?

Even een vraagje tussendoor:
Mijn distributieriem is vorige week onder garantie vervangen, op mijn advies hebben ze de waterpomp ook vervangen welke ik zelf zou betalen. Nu hebben ze 100 euro arbeidsloon gerekend voor de waterpomp. Dit is toch niet reeel als het blok toch al uit elkaar ligt? Heb er niet heel veel verstand van vandaar graag jullie mening???
Gebruikersavatar
door jos_br
#32988
Kevin schreef:Echt belachelijk!!! Ik had recentelijk een soort gelijk probleem. Ik zou even contact opnemen met de auto ombudslijn om advies te vragen.
Het nummer kan je vinden op BOVAG.nl
Ik hoop dat het alsnog goed gaat komen met die dealer.......Wat nou service bij Audi...tssss!!! :?

Even een vraagje tussendoor:
Mijn distributieriem is vorige week onder garantie vervangen, op mijn advies hebben ze de waterpomp ook vervangen welke ik zelf zou betalen. Nu hebben ze 100 euro arbeidsloon gerekend voor de waterpomp. Dit is toch niet reeel als het blok toch al uit elkaar ligt? Heb er niet heel veel verstand van vandaar graag jullie mening???
Ach, 100 euro per kwartier...........

Jos.

(waterpomp kost 54 ex. btw)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#33138
bazzz schreef:wie niet waagt wie niet wint..... kassa, of rijdende rechter
In je recht komt toch ook weer? :lol:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]