- wo nov 26, 2008 11:08
#32960
Ik heb mijn audi gekocht bij de dealer met A-selectie garantie in mei 2008. Dus een jaar garantie tot mei 2009. Auto had toen 15000 km gelopen. Na een en ander lezen hier op het forum weet ik inmiddels dat distributieriem bij 180000 km of om de 5 jaar vervangen moet worden.
Mijn TT wordt in jan 2009 5 jaar, dus binnen dat jaar garantie. Verkoper heeft hierover helemaal niets verteld, dus ik zit na een half jaar met deze reparatie geheel voor eigen rekening.
Na inmiddels met de dealer te hebben gesproken over enige coulance draait dit op niks uit. Hun zeggen dat dit onderhoud is en de eigenaar is hiervoor verantwoordelijk. Maar?
Wat als ik nu niet ZELF aan de bel had getrokken en gewoon door blijf rijden tot de eerstvolgende beurt? Dus kom ik theoretisch pas weer in de garage in mei 2009. Als in de periode van januari tot mei de distributie knapt heb ik dus een veel grotere schadepost.
Ook dan ben ik volgens de dealer zelf verantwoordelijk wegens achterstallig onderhoud?
Ik vind dat je, zeker bij de Audi zelf, mag rekenen op voldoende informatie bij aanschaf van een auto. De verkoper had volgens mij dit moeten vertellen bij aanschaf van de auto. Natuurlijk had ik dan kunnen onderhandelen over de kosten, maar nu niet meer.
Ben ik nu niet een beetje bedonderd???
Ben benieuwd naar jullie mening hierover, en of er wel eens iets soortgelijks is gebeurd.
Auto komt trouwens van M. de Koning in Rotterdam?
Mijn TT wordt in jan 2009 5 jaar, dus binnen dat jaar garantie. Verkoper heeft hierover helemaal niets verteld, dus ik zit na een half jaar met deze reparatie geheel voor eigen rekening.
Na inmiddels met de dealer te hebben gesproken over enige coulance draait dit op niks uit. Hun zeggen dat dit onderhoud is en de eigenaar is hiervoor verantwoordelijk. Maar?
Wat als ik nu niet ZELF aan de bel had getrokken en gewoon door blijf rijden tot de eerstvolgende beurt? Dus kom ik theoretisch pas weer in de garage in mei 2009. Als in de periode van januari tot mei de distributie knapt heb ik dus een veel grotere schadepost.
Ook dan ben ik volgens de dealer zelf verantwoordelijk wegens achterstallig onderhoud?
Ik vind dat je, zeker bij de Audi zelf, mag rekenen op voldoende informatie bij aanschaf van een auto. De verkoper had volgens mij dit moeten vertellen bij aanschaf van de auto. Natuurlijk had ik dan kunnen onderhandelen over de kosten, maar nu niet meer.
Ben ik nu niet een beetje bedonderd???
Ben benieuwd naar jullie mening hierover, en of er wel eens iets soortgelijks is gebeurd.
Auto komt trouwens van M. de Koning in Rotterdam?