Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door Monique
#33413
Beste Mensen :D ,

het lampje "motorelectronica" brandt van mijn auto. Nu moet mijn auto worden uitgelezen. :(

Bij Audi Dealer Forepark kost dat uitlezen mij 42 euro want dat valt volgens hen niet onder de A selectie garantie.
Alle onderdelen die vervangen moeten worden zouden wel onder de A garantie vallen...
Ik krijg wel vervangend vervoer mee.

Bij Audidealer M. de Koning, waar ik de auto heb gekocht, valt dit uitlezen wel onder de A selectie garantie,
maar krijg ik geen vervangend vervoer mee.

Heb ik met de A selectie garantie wel recht op vervangend vervoer en valt het uitlezen onder de garantie ????
Bedankt voor jullie hulp!

Groeten Monique :o
Gebruikersavatar
door sweeper
#33417
Hoi Monique,

Ik heb met mijn auto in de garantie, hem wel meerdere keren moeten laten uitlezen vanwege probleempjes met de auto. Hier heb ik nooit een rekening voor gehad. Heb ook nooit gevraagd of er kosten aan verbonden zouden zijn.
Het is vaak de manier voor een dealer om te vinden wat er aan de hand is. Het is letterlijk een klusje van 2 min. om te doen, dus daar ? 42,- voor rekenen is al afzetterij.

Het verhaal vervangend vervoer geldt volgens mij bij A-selectie als bij AUDIHULP mobiliteitsgarantie. Ga je om de hoek van de dealer staan, je belt de ADIHULP lijn, en laat een sleepwagen komen die je naar de dealer brengt, dan heb je automatisch recht op vervangend vervoer. (A-selectie garantie of niet maakt niet uit).

zie site voor mobiliteitsgarantie: http://audi.nl/home/service/zekerheid_g ... nl,00.html

Pas op met het lampje voor de motor elektronica, dit kan iets onbeduidends zijn zoals een sensor die niet goed meer functioneert, maar ook iets cruciaals dat niet (goed) meer werkt. Als je dan te lang doorrijdt krijg weer meer problemen.

Volgens mij heb je recht op vervangend vervoer (excl. brandstof) & hoef je geen kosten te betalen voor iets. Je kan het beste dus naar je garage gaan waar je hem gekocht hebt of (overdag) de AUDIHULP bellen, en de auto ter plekke uit laten lezen.

onderstaande tekst vond ik op internet over de A-selectie garantie:
Audi A-Selectie

A-Selectie is een bijzonder keurmerk dat alleen aan de beste gebruikte Audi's wordt toegekend. De Audi A-Selectie bestaat uitsluitend uit Audi's die niet ouder zijn dan vijf jaar en ten hoogste 200.000 km hebben gereden. Bovendien zijn de auto's uitgebreid gecontroleerd en zowel mechanisch als optisch in optimale conditie gebracht.
Vijf zekerheden van een A-Selectie Audi:
1. 1 jaar Audi-garantie
2. Geprepareerd en gekeurd volgens de strenge Audi A-Selectie normen
3. Audi Mobiliteitsgarantie
4. Vervangend vervoer Audi
5. Autohistorie is bekend

In ons aanbod gebruike Audi's herkent u de A-Selectie auto's aan het logo


Zekerheden

Wie kiest voor Audi A-Selectie, kiest voor zekerheid. De zekerheid van een compleet pakket vaste garanties, waaronder één jaar volledige Audi-garantie.

Zekerheid 1: Eén jaar Audi-garantie.

Elke Audi uit de A-Selectie krijgt bij aflevering een jaar lang volledige Audi-garantie, ongeacht het aantal kilometers dat u rijdt in dat jaar. Deze garantie is niet alleen een zekerheid voor u, maar tevens een bewijs van het kwaliteitsniveau dat u kunt verwachten van de Audi's uit de A-Selectie.

Zekerheid 2: Geprepareerd en geselecteerd volgens de strenge Audi A-Selectie normen.

Elke A-Selectie Audi is zowel technisch als optisch gekeurd en geprepareerd volgens de strenge Audi A-Selectie normen. Elke Audi staat dus garant voor kwaliteit zekerheid en zal u veel kilometers rij-plezier geven.

Zekerheid 3: Audi-Mobiliteitsgarantie.

Bovendien heeft elke auto uit de A-Selectie de Audi-mobiliteitsgarantie. Hierdoor kan de reis bij onverhoopte pech weer snel worden voortgezet. Want de dichtstbijzijnde Audi-dealer of een professionele hulpverlener helpt, repareert ter plekke, biedt vervangend vervoer aan of zorgt voor een hotelovernachting. Deze garantie kan gelden voor het hele leven van uw Audi uit de A-Selectie. Want de enige voorwaarde is dat u alle onderhoud aan de auto volgens de fabrieksvoorschriften door de Audi-dealer laat uitvoeren en de geadviseerde reparaties laat verrichten.

Zekerheid 4: Vervangend vervoer Audi.

Indien tijdens het eerste jaar na aankoop een reparatie noodzakelijk is die onder de garantie valt, krijgt u kostenloos een vervangende Audi voor de tijd dat uw auto in de werkplaats is (maximaal drie dagen per gebeurtenis). Bij andere werkzaamheden (bijvoorbeeld onderhoud of een schadereparatie) kunt u tegen een speciaal gereduceerd tarief een vervangende Audi huren.

Zekerheid 5: Autohistorie is bekend.

De historie van uw Audi uit de A-Selectie is bekend bij uw Audi-dealer. Vaak omdat hij de auto zelf heeft geleverd, onderhouden en weer ingeruild. Daardoor zijn er geen verrassingen: niet voor de Audi-dealer en niet voor u.

A-Selectie opties

Optie 1: Verlenging Audi-garantietermijn tot 2 jaar
Het kan zijn dat u graag voor nog meer zekerheid kiest. Daarom is er de mogelijkheid de garantietermijn te verlengen tot twee jaar. Daarbij gelden dezelfde voorwaarden als voor het eerste jaar garantie. De kosten van verlenging zijn afhankelijk van de auto die u uit de Audi A-Selectie kiest. Uw Audi-dealer kan u hierover alle gewenste informatie geven.

Optie 2: Financiering en verzekering
Ook voor uw financiering en verzekering kan uw Audi dealer u een goed concept aanbieden, respectievelijk Audi Finance en Audi Insurance genaamd. Beide producten zijn onderdeel van Audi Financial Services. Samen met hem selecteert u een gebruikte Audi die precies voldoet aan uw wensen en gebruik, en zoekt u de bijpassende financierings- en verzekeringsvorm erbij.
Succes,

Gr. Eric
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]