Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door moefti
#33732
Beste mensen,

Ik ga binnenkort op skivakantie. In het - onwaarschijnlijke - geval dat er sneeuwkettingen om mijn 3.2 V6 quattro TT met winterbanden gewikkeld moeten worden: om welke wielen? De twee voorwielen, de achterwielen, alleen de rechterwielen? :wink:
Alle wielen lijkt me wat overdreven en kostbaar.
Graag jullie advies.

Groeten
Jeroen
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#33733
Hee Jeroen,

op pagina 141 van je handleiding staat als het goed is alles duidelijk uitgelegd:
De sneeuwkettingen mogen, ook bij wagens met 4-wielaandrijving, alleen op de voorwielen worden gemonteerd.
Veel sneeuwpreTT toegewenst alvast!

Groeten
Joop
door moefti
#33736
Dank voor je snelle antwoord, Joop. Ik was nog niet op pagina 141 van de handleiding aangekomen.
Ik heb mijn TT geimporteerd en het leest toch iets langzamer als de handleiding "auf Deutsch" is geschreven :D .

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#33738
Idd, begrijpend lezen in een andere taal vergt vaak toch wat meer moeite. Vooral het (zoals ze dat met een mooi woord noemen) "Vakjargon" is lastig.

Zie overigens dat je een 3.2 hebt... Dus de tekst zal wel op een ander pagina te vinden zijn :)
Ik heb mijn "interne database" standaard op de MK1 staan :roll:, dat wil nog wel eens verwarrend overkomen....
Maar goed, de meeste zaken zijn op beide versies toepasbaar :wink:

Groeten
Joop
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]