Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mazzi
#33938
Beste Audi tt-ers.

Zoals jullie kunnen zien, ben ik vrij nieuw op deze forum.
Ik ben een student op Hoge School Utrecht en studeer Information Engenering!
Hiernaast heb ik een klein bedrijfje ernaast draaien voor wat centjes want het studenten leven is zoals jullie het weten vrij duur. :? :?
Om het kort te houden, sinds kort heb ik genoeg gespaard voor een auto en heb dus gekozen voor een TT.
Want golf rijders en Honda civics vind ik allemaal zo... ( saai )
Zouden jullie mij misschien advies kunnen geven waar ik op moet letten bij een aankoop van een TT ?
Het gaat nog om het oude model 2001-2004 model 1.8T Quattro 225hp.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.. :oops:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#33939
Dag mazzi,

allereerst van harte welkom op dit forum!
Voor diverse tips en aanwijzingen over het kopen van een TT wil ik je graag verzijzen naar het volgende topic:
Checklist aankoop TT
(deze is overigens te vinden in ditzelfde forumonderdeel :wink:)

Houd er nog wel even rekening mee dat je er met de aanschaf alléén niet bent. Denk bijvoorbeeld aan het onderhoud e.d.
Ook het verbruik kan een punt zijn ter overweging. Omdat het studentenleven (zoals je zelf al zegt) al vrij duur is, is het misschien verstandig dit ook mee te nemen alvorens je overgaat tot de aankoop.

Succes verder met de queeste :)

Groeten
Joop
door mazzi
#33943
Wow bedankt voor je checklist.
Wat me eigenlijk ook dwars zit wat is ongeveer een normale kilometerstand van een 2dehandse audi tt ???
Het is misschien een domme vraag maar hoelang gaat eigenlijk zo'n tt mee?? (goed onderhouden van de eerste kilometers )
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#33945
Tja, wat is normaal voor een TT....
Zoals je al zegt, het ligt er maar net aan hoe die is onderhouden.
Maar met een beetje beleid en wat extra liefde voor de wagen moet je toch zo'n 3 á 4 ton makkelijk kunnen halen, als het niet meer is!

Oh ja, af en toe lief tegen praten help ook :P

Groeten
Joop
door mazzi
#33946
Thanks, Wel moet ik toegeven dat ik jammer genoeg niet de auto in nederland ga halen maar in Duitsland of Polen.
Ik weet dat dit best riskant is, maar ik weiger gewoon een andere auto te kopen en jammer genoeg zijn te in nederland net iets te duur, en wil persee die 225 quattro.
Het geld is al bijna gespaard dus de eerste de best vakantie de auto in van mn pa, en richting het oosten.....
Gebruikersavatar
door Ronnie
#33953
Duitsland in gaan en vertrouwde handelaren of dealers opzoeken, ofwel verkopende partijen die je een DEKRA keuring uit laten voeren zullen weinig te verbergen hebben en open kaart spelen doen ze lastig dan de volgende zoeken.
In Nederland hoeven ze niet te duur te zijn momenteel, maar dan moet je in de handelskanalen gaan zoeken wat flink wat kan schelen op t moment aangezien de handel vrijwel op zijn gat ligt hier en er genoeg bedrijven zijn die zulke auto's zonder garantie voor minder wegdoen tegen handelsprijzen om de eigen inkomsten en uitgaven te kunnen blijven garanderen want niet overal gaat het even goed.
Laatst gewijzigd door Ronnie op do jan 08, 2009 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#33956
mazzi schreef:Thanks, Wel moet ik toegeven dat ik jammer genoeg niet de auto in nederland ga halen maar in Duitsland of Polen.
Ik weet dat dit best riskant is, maar ik weiger gewoon een andere auto te kopen en jammer genoeg zijn te in nederland net iets te duur, en wil persee die 225 quattro.
Het geld is al bijna gespaard dus de eerste de best vakantie de auto in van mn pa, en richting het oosten.....
Mazzi,
Ik denk niet dat het riskanter is om een auto in Duitsland te kopen dan in Nederland het geval zal zijn.
Het risico kun je in beide gevallen sterk beperken door zeer kritisch de onderhouds historie te bekijken.
Koop in Duitsland het liefst van de eerste eigenaar en met een aantoonbaar "Luckenlos checkhaft gepflegte" TT.
Verder heb ik ook nog wat info op het forum achtergelaten met wetenswardigheden over het invoeren uit Duitsland.

Succes, zeker in deze "buyers market" moet je iets moois kunnen vinden.
door Lookingfortt
#33960
ik had hetzelfde als jou, ik moest en zou een audi tt mk1 hebben met 225 pk en uiteraard alle (full) opties. Het was even zoeken, maar uiteindelijk vond ik hem ook in november 2008 (op dit forum).

Het is een kwestie van geluk hebben en hopen dat de goede op je pad komt, uiteraard moet je wel kritisch kijken naar een aantal punten van de auto.

LEt in ieder geval al op de volgende zaken die men toch nog weleens snel vergeet bij het bekijken van tt's.

- Controleer of de auto stationair loopt. Voor de hand liggend zou je denken, maar word nog weleens vergeten geloof me. Zet muziek etc allemaal op zacht en de airco laag en luister goed of je hikjes hoort.
-Controleer ook goed het instrumentenpaneel. Vaak wil het nog weleens zo zijn dat de knoppen van de stoelverwarming het niet goed doen. En dan bedoel ik met name de lampjes ervan. Als je aan die knoppen draait moeten er lichtjes afhankelijk van de stand oplichten.
- Controleer ook of de stoelverwarming werkt. Schakel de stoel verwarming in wanneer de auto al draait.
- Check goed de strips op het dak of er bubbeltje op zitten.
- Check ook het kentekenverlichting aan de achterkant. LAat de verlichting aanstaan en doe de kofferbak openen, check dan of het mooi is weggewerkt.
- Luister goed of de kleppen van het airo systeem (climate control) sluiten. Doe dit door het systeem uit te zetten en dan te luisteren naar het dashboard kastje.
- Kijk of er kniebeschermers inzitten, dat zijn die dingen op die metalen stangen vlakbij je poke. Als er een carkit inzit, zit deze ipv de beschermer erin. Vraag gelijk dan naar de beschermer. Toch weer 30 eurie als je bij stealer moet halen.
- Controleer ook goed de benzinedop of die niet vol met water zit. Het kan zijn dat ze lekken!

Veel tips staan ook in de sticky.


Rijdt overigens op shell v power en niet euro 95 ;)

Goodluck verder.
door ptie
#33971
Hey dat zijn nog een aantal extra goede tips, ik zal de sticky binnenkort even bijwerken :)
door mazzi
#33974
Thanks jongens voor alle reacties.
Mn laatste vraag eigenlijk.
Stel voor ik zou tegen willen halen.

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Aud ... l=33&pos=2

Deze is Excl.BPM.
Wat mijn vraag eigenlijk is hoeveel komt er nog eigenlijk bij ?
Er zijn veel online tools om te kunnen uitrekeken hoeveel, alleen elke tool zegt weer iets anders.
Weten jullie ongeveer hoeveel erbij komt ???
Alvast bedankt...
door Lookingfortt
#33995
Nog wat tips, controleer of de auto na een minuut of 15 op 90 graden is. Blijft die op één kwart staan (70 graden). Heb je een gare thermostaat!

Check ook of je buitenspiegels aan de buitenkant niet trillen en beweeg ze met het paneel om te controleren of de stelmotor in de spiegels niet kapot is.

Check ook gelijk even het rubber aan de zijkanten van de RAMEN(EDIT)of er niks raar uitsteekt in de afwerking of iets in die trend.
Laatst gewijzigd door Lookingfortt op vr jan 09, 2009 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
door mazzi
#34004
Echt hartelijk bedankt voor alle tips.
Zal ze zeker meenemen bij de aankoop!! :D :D

Heeft iemand nog een beetje verstand met die BPM ???
door ptie
#34007
Lookingfortt thanks, heb de check list aangepast :)
door Lookingfortt
#34011
ptie schreef:Lookingfortt thanks, heb de check list aangepast :)
Your welcome, ik had veel aan je lijst toen ik zelf me tt ging kopen. :)

Nog iets wat je kan toevoegen is het volgende, hier kwam ik zelf zojuist vandaag achter!

Aangezien de meeste mensen op dit forum mk1 auto's kopen uit jaar 99 en 2000 is het belangrijk om te kijken naar de sleutels, aangezien die toch al gauw 9 jaar oud zijn.

Mijn auto ontgrendelde niet altijd meer op afstand, dus ik moest een nieuwe batterij in mijn afstandsbediening laten plaatsen, dus ik vandaag bij de audi dealer om voor 6 euro nieuwe batterijen te plaatsen. Bleek dus uiteindelijk dat de afstandsbediening aan elkaar was gelijmd. Dit gebeurd met name bij de wat oudere sleutels, omdat het klikpuntje soms nog weleens wilt afbreken. Mensen lijmen dan soms de sleutel ordinair vast, de volgende eigenaar is dan de *** wanneer hij een nieuwe batterij wilt laten plaatsen. Een nieuwe sleutel bestellen kost al gauw 100 zoveel euro.

Gelukkig had ik nog een reservesleutel die niet gelijmd bleekt te zijn, waardoor ik gelukkig nog normaal me auto op afstand dicht kon doen! Maar toch zal ik uiteindelijk nog een extra sleutel moeten laten maken.

Controleer dus bij aankoop het volgende:

Zijn er twee sleutels aanwezig om de tt op afstand te ontgrendelen?
Kunnen beide sleutels eenvoudig open gemaakt worden, d.m.v. een platte schroevendraaier? (er moet ooit een nieuwe batterij in).
Zit er een zogenaamde zwarte sleutel bij? (deze sleutel is van zwart plastic en bedoeld voor je portemonnee, als je bijvoorbeeld je andere sleutel kwijt bent)!
Heb je er het plastic labeltje bij met je sleutelcode (wil je ooit een sleutel laten maken heb je een code nodig, deze behoort bij je sleutel te zitten). als je deze niet hebt, kan audi het alsnog achterhalen, maar uiteraard tegen extra kosten, dus controleer of je 2 normale sleutels hebt + 1 plastic zwarte en een label met de code van de sleutels!!!!!!!!!!

Succes verder!


Betreft achteruit:

Wat ook nog weleens vaak voorkomt en wat ik vandaag zag bij bij de dealer was het volgende. Bij de achteruitverwaming wilt het nog weleens voorkomen dat die draadjes die erdoor lopen breuken vertonen. Hierdoor wilt het bij het verwarmen nog weleens voorkomen dat enkele draden niet functioneren. Het controleren hiervan kan lastig zijn als de auto binnenstaat of niet beslagen of bevroren is! Dit komt vaak voor bij auto's waar de eigenaar altijd zonder weet (onnodig) met de achteruitverwarming aan rijdt! Wilt men dit maken, moet je een nieuwe ruit bestellen! Zit je auto dus nog in een garantie periode, dan kan je dit tijdig laten vervangen en er dus op letten!!!!!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]