Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#34356
screamer schreef:De TT kan wel slijtageindcatie hebben. Ik heb het er wel op zitten, heb een 180pk APP uit '00.


Guy
Hoe ZIE je dat?
Gebruikersavatar
door sweeper
#34357
Misschien eens naar de volgende site kijken voor een nette set remmen, en voor andere dingen ook interessant. Geven ook goede uitleg waarom het een of ander.

Heb zelf voor audi A4 een set voor voor gekocht. Was goed te merken dat het stoppen beter was geworden, en er minder last was van fading. (en prijs was goedkoper dan audi origineel)

link: http://www.limpex-sport.nl/
door allewijn
#34359
Sweeper schreef:Misschien eens naar de volgende site kijken voor een nette set remmen, en voor andere dingen ook interessant. Geven ook goede uitleg waarom het een of ander.

Heb zelf voor audi A4 een set voor voor gekocht. Was goed te merken dat het stoppen beter was geworden, en er minder last was van fading. (en prijs was goedkoper dan audi origineel)

link: http://www.limpex-sport.nl/
sweeper dankjewel, maar welk merk REMMEN heb je dan gekocht? want limpex is de naam van het bedrijf zelve....
Gebruikersavatar
door sweeper
#34361
Als je onder het kopje remmen kijkt, krijg je een uitgebreide uitleg van hoe en waarom en merken.

Het ging voor mij om de performance schijven van National met iets zachtere blokjes (ook national geloof ik). (kan je in verhaal lezen)

Bevallen erg goed. Was makkelijk monteren daar alles gelijk is aan originele afmetingen.

De achter remmen zijn niet zo belangrijk als de voorste. Je moet wel echt serieus gaan tunen om achter te moeten upgraden.

Even een bel geven voor prijzen, maar volgens mij was ik iets meer dan € 230,- kwijt. (is al jaartje terug, en weet dat niet meer uit mijn hoofd)

succes,

Eric
Gebruikersavatar
door sweeper
#34362
ohh en over slijtage indicatoren of niet.

Er zijn volgens mij drie mogelijkheden 1 - geen, 2 - losse indiator bij blokjes, en 3 - indicator in het blokje (met draadje aan blokjes).

Limpex kan zo uit een boek halen welke bij jouw auto hoort aan leeftijd, en motor uitvoering.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#34363
he misscha,

bij mij hetzelfde probleem met de beurs. voordat je het weet is je beurs leeg als je uit winkelen gaat voor je tt.

wat voor grill is dat precies die je hebt besteld. gewoon zo`n nieuw type gril die op de later mk1 tt`s zit met de dikke ruitjes erin?
Gebruikersavatar
door Mischa
#34367
dennis_86 schreef:he misscha,

bij mij hetzelfde probleem met de beurs. voordat je het weet is je beurs leeg als je uit winkelen gaat voor je tt.

wat voor grill is dat precies die je hebt besteld. gewoon zo`n nieuw type gril die op de later mk1 tt`s zit met de dikke ruitjes erin?
Yup, die ja. Alleen dan de quattro sport uitvoering. O.t.w. gewoon alvast in zwart parelmoer gespoten. Hij was vandaag al binnen en ligt ongeduldig in de kofferbak te wachten tot hij gemonteerd mag worden. Heb vandaag ook de koplampen gespoten. Dus nu ff kijken wanneer ik de lampen weer kan in elkaar zetten. Aangezien de bumper toch los moet om de lampen te wisselen kan ik dan ook mooi gelijk de gril doen :)
Gebruikersavatar
door Mischa
#34368
Wat betreft de remmen. Ik heb zelf weer Brembo rondom gedaan. Blokken durf ik zo even niet te zeggen.

Mijn TT (1999) heeft GEEN slijtage indicator (wat mij eigenlijk wel verbaasde) Maar goed, dat overleven we ook vast wel weer ;)

H-Base is als ik me niet vergis gewoon een hoofdleverancier. Bij Brezan/Birze kan je, dacht ik, het spul allemaal bestellen/kopen.
door allewijn
#34371
Mischa schreef:Wat betreft de remmen. Ik heb zelf weer Brembo rondom gedaan. Blokken durf ik zo even niet te zeggen.

Mijn TT (1999) heeft GEEN slijtage indicator (wat mij eigenlijk wel verbaasde) Maar goed, dat overleven we ook vast wel weer ;)

H-Base is als ik me niet vergis gewoon een hoofdleverancier. Bij Brezan/Birze kan je, dacht ik, het spul allemaal bestellen/kopen.
Ik weet ook nog niet of mijn TT slijtage indicatoren heeft (dus aan één zijde een remblok met een draadje eraan, die verbonden is met het DIS, waarop je dan te zien krijgt dat je remblokken versleten zijn, zit die sensor nou op linker of rechter schijf bij de TT?)
Op zich kun je sowieso altijd modellen zonder dat draadje/sensortje bestellen, want ik hoef die melding niet in mijn scherm, je weet zelf wel wanneer je blokken op beginnen te raken én die melding op het DIS verschijnt vaak ook veel te vroeg, wanneer er nog genoeg remschoen op de blokken zit)
Gebruikersavatar
door sweeper
#34372
allewijn schreef:
Mischa schreef:Wat betreft de remmen. Ik heb zelf weer Brembo rondom gedaan. Blokken durf ik zo even niet te zeggen.

Mijn TT (1999) heeft GEEN slijtage indicator (wat mij eigenlijk wel verbaasde) Maar goed, dat overleven we ook vast wel weer ;)

H-Base is als ik me niet vergis gewoon een hoofdleverancier. Bij Brezan/Birze kan je, dacht ik, het spul allemaal bestellen/kopen.
Ik weet ook nog niet of mijn TT slijtage indicatoren heeft (dus aan één zijde een remblok met een draadje eraan, die verbonden is met het DIS, waarop je dan te zien krijgt dat je remblokken versleten zijn, zit die sensor nou op linker of rechter schijf bij de TT?)
Op zich kun je sowieso altijd modellen zonder dat draadje/sensortje bestellen, want ik hoef die melding niet in mijn scherm, je weet zelf wel wanneer je blokken op beginnen te raken én die melding op het DIS verschijnt vaak ook veel te vroeg, wanneer er nog genoeg remschoen op de blokken zit)
Beter te vroeg dan te laat denk ik maar zo. Geeft zo'n rommel als het niet goed werkt. :wink:

Bij de Audi A4 zaten de draadjes in de blokken verwerkt, en zowel links als rechts. De blokken worden (volgens mij) aan de binnenzijde van de schijven geplaatst.

gr.
Gebruikersavatar
door Ingmar
#34377
Hellow Hellow,

De remblokslijtindicator zit bij mijn 225 Quattro uit 2000 met APX motor aan de bestuurders zijde.
Als je het wiel demonteerd, zie je aan de veerpoot de kabel naar de remblok lopen,
met een stekker verbinding die je kan losklikken als je nieuwe remblokken monteert.

Mijn Ferodo remblokken waren zonder remindicator, tewijl ik wel zo 'n systeem heb.

Het nadeel als je een auto hebt met remblokslijtindicatoren in het BIS, en je monteert blokken zonder indicator (en dus de stekker niet aansluit)
Dan krijg je de melding op het BIS dat je remmen versleten zijn. Op het moment dat je de 2 contactpunten in de stekker aan elkaar dooverbind, stopt deze melding. En functioneert uiteraard ook de indicatie NIET meer als je blokken WEL bijna versleten zijn...

Wat betreft de gescheurde brembo's, De schijven waren niet slecht... de blokken waren gewoonweg TE aggresief.
Nu met iets zachtere blokken, gaat het perfect met de Zimmerman schijven, tot nu toe (+/- 10.000 km) geen problemen.

Ik ben mij momenteel aan het orienteren voor een D2 Racing big brake kit, met 356mm schijven en 8 pots remtangen.
(alleen die foute paarse kleur van de remtangen staat mij nog tegen...)

Groetjes Ingmar
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]