Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#34300
Zoals de titel al zegt gaat bij mij momenteel het geld er aardig hard uit, met name dankzij de TT :roll:

Ff op een rijtje:

- Extra setje koplampen. Ik ga de binnenkant in dezelfde kleur spuiten als de auto. En aangezien dat een paar dagen nodig heeft en je moeilijk zonder koplampen kan rijden dus maar een extra set gekocht..
- Nieuwe S-Line 3-bar gril besteld bij de dealer
- Onderste 3 grillen gespoten. Opzich niet duur, maar moest er wel ff lak en een kacheltje voor aanschaffen om te zorgen dat de schuur lekker op temperatuur bleef voor het spuiten :)
- Alle rem-schijven & blokken vervagen.... Dat deed even pijn in de portemonnee, maar kunnen stoppen is minimaal net zo belangrijk als hard kunnen gaan ;)
- Origineel spoilertje voor op het kontje
- 4 nieuwe velgen kapjes voor de orig. 17" velgen

De rest van de kleine dingetjes probeer ik gewoon niet aan te denken :D (al tikt dat soms ook stiekem best hard door :shock: )

*zucht* waarom win ik nou nooit de jack-pot :(
Gebruikersavatar
door screamer
#34303
Hahah, ken dat een beetje. "Dat is wel mooi, en dat ook, en eigenlijk wil dat ook nog hebben." En voor je het weet ben je weer heeeel wat euro's verder. :D

Hobby's kosten nou eenmaal geld zullen we maar denken... ;)


Guy
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34306
Heeeeeé.....dat komt mij heeeel bekend voor ;)

Kosten afgelopen 2 maanden:
- Draagarmrubbers (uiteindelijk viel het mee montage + materiaal 158 euro)
- Nieuwe ruitenwissers (35 euro)
- Jaarlijkse beurt (400 euro)


En dan moet hij binnenkort voor de APK en de achterbanden moeten nog worden vervangen :D Daar gaat mn studiefinanciering en mn vakantiegeld... Heerlijk!

Groeten,
Vincent
door ptie
#34310
Haha, ja ik ken dit ook wel.

Maar ik zet gewoon maandelijks een standaard bedrag opzij voor de TT, dus meer dan wat ik voor de auto heb gespaard kan ik niet uitgeven. Daarbij doe ik de verbeteringen / uitbreidingen stuk voor stuk. Hierdoor is het tempo ook wat lager. Ik ben bijvoorbeeld al meer dan 3 maanden bezig met een bestelling bij Coen Donkers... En ik vertik het op iets nieuws te beginnen, voordat ik die bestelling volledig rond heb. Erg opschieten doet het dan ook niet. En de waslijst met "Hey, dat is ook tof" wordt ondertussen langzaam groter :D
door allewijn
#34319
Wat was je kwijt voor de remschijven en remblokken rondom als ik vragen mag???
Ik moet nml. vóór volgende maand ook bovenstaande vernieuwen, voordat hij apk gekeurd gaat worden.
Ik denk dat ik dit zelf ga doen (met wat hulp van een vriend) omdat ik anders véél te veel geld aan de montage bij een garage moet betalen.
Zou er nog veel verschil zitten in originele audi schijven/blokken of immitatie?
Waar zouden jullie deze spullen bestellen?
door ptie
#34321
Remschijfset plus een remblokset (alleen voor) zou bij Coen Donkers rond de 200 euro moeten kosten, of dit waren in ieder geval de prijzen een half jaartje terug. Maar ik heb de aankoop daarvan uitgesteld. Ik kan je verder dus ook niet helpen :)
Gebruikersavatar
door Ingmar
#34323
Hoi Allewijn,

Ik heb laatst bij Coen Donkers € 328 afgerekend voor:

geboorde remschijven voor + remblokken
geboorde remschijven achter + remblokken

Dit voor een 225 pk Quattro met voor 312mm en achter 256mm geventileerde geboorde schijven

(Ik denk dat de 180 pk quattro achter geen geventileerde remschijven heeft, en dus in jou geval iets goedkoper)

Montage was niet zo spannend, 2 uurtjes bezig geweest op het gemaktje

Succes, groetjes Ingmar
door allewijn
#34342
Ingmar schreef:Hoi Allewijn,

Ik heb laatst bij Coen Donkers € 328 afgerekend voor:

geboorde remschijven voor + remblokken
geboorde remschijven achter + remblokken

Dit voor een 225 pk Quattro met voor 312mm en achter 256mm geventileerde geboorde schijven

(Ik denk dat de 180 pk quattro achter geen geventileerde remschijven heeft, en dus in jou geval iets goedkoper)

Montage was niet zo spannend, 2 uurtjes bezig geweest op het gemaktje

Succes, groetjes Ingmar
Ingmar, dankjewel voor je reactie!
Jij hebt ze dus bij Coen Donkers besteld, daar opgehaald en ze er zelf onder gezet.
Ik wil ze er zelf ook onderzetten. Ik denk idd ook dat dat in 2 uur gedaan moet zijn.
Van welk merk zijn jouw schijven/blokken en hoe bevallen ze qua remkracht?
Ik heb achter inderdaad (helaas) géén geventileerde schijven.
Jij hebt 256mm doorsnede, ik 239mm doorsnede, jij hebt 22mm dikte, ik heb 9mm dikte.
Voordeel is dus dat mijne wel iets goedkoper zijn (scheelt iets van 50 tot 100 euro).
Ik ben op zoek naar GOEDE alternatieven voor originele audi remmen, omdat die qua prijs volgens mij niet echt aantrekkelijk zijn.
(maar ik wil ook weer geen immitatie-troep wat snel roest en minder remt. Daarom durf ik bijv ook niet bij www.autopartsonline.nl te bestellen, waar ik alles compleet voor 296 euro kan kopen)
Gebruikersavatar
door Ingmar
#34343
Hoi Allewijn,

Ik heb schijven van Zimmerman (geboorde) en blokken van Pagid...
Hiervoor had ik schijven van Brembo en remblokken van Ferodo (2500). Deze combinatie had betere eigenschappen.
MAAR... de remblokken aten letterlijk mijn schijven op...

Gevolg, binnen 5000 km gescheurde schijven voor... en geen haarscheurtjes, nee! vanaf het hard tot aan de buitenkant van de schijf...
(beide zijden van de geventileerde schijf)

Eigenlijk voldoet mijn remmenset niet voor de snelheden 260+ die ik nu makkelijk met mijn nieuwe turbokit haal... 3 keer remmen vanaf deze snelheid, en de remmen zijn oververhit... (En mijn remolie wordt regelmatig vervangen) Dus een Big brake kit is een must voor mij, en wordt dus ook mijn volgende modificatie.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het aangekochte materiaal bij Coen Donkers niet goed is... Het is prima materiaal, voor standaard gebruik!
En kan het daarvoor ook aanbevelen... Had van te voren een belletje gepleegd en het lag een uur later voor me klaar... TOP!
door allewijn
#34345
Ingmar schreef:Hoi Allewijn,

Ik heb schijven van Zimmerman (geboorde) en blokken van Pagid...
Hiervoor had ik schijven van Brembo en remblokken van Ferodo (2500). Deze combinatie had betere eigenschappen.
MAAR... de remblokken aten letterlijk mijn schijven op...

Gevolg, binnen 5000 km gescheurde schijven voor... en geen haarscheurtjes, nee! vanaf het hard tot aan de buitenkant van de schijf...
(beide zijden van de geventileerde schijf)

Eigenlijk voldoet mijn remmenset niet voor de snelheden 260+ die ik nu makkelijk met mijn nieuwe turbokit haal... 3 keer remmen vanaf deze snelheid, en de remmen zijn oververhit... (En mijn remolie wordt regelmatig vervangen) Dus een Big brake kit is een must voor mij, en wordt dus ook mijn volgende modificatie.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het aangekochte materiaal bij Coen Donkers niet goed is... Het is prima materiaal, voor standaard gebruik!
En kan het daarvoor ook aanbevelen... Had van te voren een belletje gepleegd en het lag een uur later voor me klaar... TOP!
Super, dankjewel!
En de ZIMMERMAN schijven scheuren niet? (zoals jouw brembo's dus wel deden)
Prijs klinkt iig aantrekkelijk, zal voor mijn TT misschien zelfs wel compleet onder de 300 uitkomen dan...
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34346
allewijn schreef:
Ingmar schreef:Hoi Allewijn,

Ik heb laatst bij Coen Donkers € 328 afgerekend voor:

geboorde remschijven voor + remblokken
geboorde remschijven achter + remblokken

Dit voor een 225 pk Quattro met voor 312mm en achter 256mm geventileerde geboorde schijven

(Ik denk dat de 180 pk quattro achter geen geventileerde remschijven heeft, en dus in jou geval iets goedkoper)

Montage was niet zo spannend, 2 uurtjes bezig geweest op het gemaktje

Succes, groetjes Ingmar


Ingmar, dankjewel voor je reactie!
Jij hebt ze dus bij Coen Donkers besteld, daar opgehaald en ze er zelf onder gezet.
Ik wil ze er zelf ook onderzetten. Ik denk idd ook dat dat in 2 uur gedaan moet zijn.
Van welk merk zijn jouw schijven/blokken en hoe bevallen ze qua remkracht?
Ik heb achter inderdaad (helaas) géén geventileerde schijven.
Jij hebt 256mm doorsnede, ik 239mm doorsnede, jij hebt 22mm dikte, ik heb 9mm dikte.
Voordeel is dus dat mijne wel iets goedkoper zijn (scheelt iets van 50 tot 100 euro).
Ik ben op zoek naar GOEDE alternatieven voor originele audi remmen, omdat die qua prijs volgens mij niet echt aantrekkelijk zijn.
(maar ik wil ook weer geen immitatie-troep wat snel roest en minder remt. Daarom durf ik bijv ook niet bij www.autopartsonline.nl te bestellen, waar ik alles compleet voor 296 euro kan kopen)
Kijk even op h-base.nl
Ze verkopen daar meerdere merken waaronder brembo.

Baal je af en toe dat je niet een superzuinige lupo 3L hebt gekocht? :D ... (om maar even ontopic te blijven)

Groeten,
Vincent
door allewijn
#34347
Vincentos schreef:
Kijk even op h-base.nl
Ze verkopen daar meerdere merken waaronder brembo.

Baal je af en toe dat je niet een superzuinige lupo 3L hebt gekocht? :D ... (om maar even ontopic te blijven)

Groeten,
Vincent
Brembo is idd normaal volgens mij harstikke goed spul, maar lees wel in post van Ingmar dat hij met brembo gescheurde schijven kreeg...
Of ik soms niet baal dat ik geen zuinige lupo oid had gekocht? Jazekers, en overweeg ook soms om een zuinige maar toch krachtige 1.9tdi of 2.0tdi te kopen, maar dan kijk ik weer eens naar mijn TT en dan besef ik weer dat ik nog steeds verliefd ben op zijn looks en dat dat dan maar wat moet kosten...

Én BEDANKT voor de link naar H-base!
Wat is dat voor bedrijf, iemand ervaring ermee?
Ik zie hier idd onder andere héle mooie Brembo Max schijven, die hele stoere groeven hebben:
Afbeelding

En nog even een vraagje: Heb ik blokken mét of zonder slijtindicatie (dus waar een signaaldraad op zit)? Mijn TT is van 05/1999
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34349
allewijn schreef:
Vincentos schreef:
Kijk even op h-base.nl
Ze verkopen daar meerdere merken waaronder brembo.

Baal je af en toe dat je niet een superzuinige lupo 3L hebt gekocht? :D ... (om maar even ontopic te blijven)

Groeten,
Vincent
Brembo is idd normaal volgens mij harstikke goed spul, maar lees wel in post van Ingmar dat hij met brembo gescheurde schijven kreeg...
Of ik soms niet baal dat ik geen zuinige lupo oid had gekocht? Jazekers, en overweeg ook soms om een zuinige maar toch krachtige 1.9tdi of 2.0tdi te kopen, maar dan kijk ik weer eens naar mijn TT en dan besef ik weer dat ik nog steeds verliefd ben op zijn looks en dat dat dan maar wat moet kosten...

Én BEDANKT voor de link naar H-base!
Wat is dat voor bedrijf, iemand ervaring ermee?
Ik zie hier idd onder andere héle mooie Brembo Max schijven, die hele stoere groeven hebben:


En nog even een vraagje: Heb ik blokken mét of zonder slijtindicatie (dus waar een signaaldraad op zit)? Mijn TT is van 05/1999
Volgens mij heeft de TT die niet. 100% zeker weet ik dat niet. Ik zie trouwens geen mogelijkheid om onderdelen te bestellen via h-base.nl. Of zie ik het verkeerd? haha!

Ook ik kijk soms weleens naar een andere wagen vaarvan ik verwacht dat hij heel zuinig is. Alleen ga je er 9 van de 10 keer op achteruit. (of je koopt een TT TDI natuurlijk ;)

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door screamer
#34353
De TT kan wel slijtageindcatie hebben. Ik heb het er wel op zitten, heb een 180pk APP uit '00.


Guy
Gebruikersavatar
door screamer
#34354
En trouwens, iemand ervaring met grotere remklauwen op de achterwielen? Vind ze zo klein... :) Voor wil ik een keer een Brembo Big Brake kit hebben.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]