Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#34447
Sinds enige tijd heb ik last van een heel raar euvel, er komt water in mijn achterklep te zitten.
Als ik dit water eruit haal door veel geklooi met doekjes door hele krappe gaatjes zit het er een week later toch weer in.
Ik heb dus ergens een lekje zitten! Heeft iemand anders hier wel eens problemen mee gehad?
Het gaat om de Audi TT Roadster uit 2001 225pk met een spoilertje op te achterklep.

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
door didi86
#34452
hey,
ik heb hier ook enige tijd last van gehad. Het zal ofwel liggen dat je rubbers van de koffer niet goed meer afsluiten. er zijn sprays om rubber te voeden.
ofwel komt het binnen langs je kenteken verlichting, als die niet goed meer afsluiten. (doe ze eens open)

wat het ook kan zijn is, en dat was bij mij het geval. ik zat altijd met de hogedruk spuit fel op en onder dat spoiler te spuiten. en zo kwam dat water erin bij mij.


hopelijk ben je hier wat verder mee !!

greetz

Dietrich
Gebruikersavatar
door johan
#34488
Hier over zijn al verschillende topics.
Ik heb het probleem ook, het is minder geworden toen ik de glaasjes voor de kentekenverlichting heb laten vervangen.
Het kan ook door de bevestiging van de spoiler komen.
Als het aan de rubbers licht, dan zijn ze wel zo beschadigd dat je het kan zien.

Het probleem blijft bij mij toch nog steeds, ik denk dat het ook komt omdat die klep maar een dun plaatje ijzer is, hij blijft gevoelig voor weersinvloeden.

Succes,
Gr. Johan
#56704
Even een ouder topic nieuw leven inblazen, ik heb nl. een vermoeden dat meer TT's hier last van moeten hebben (of krijgen).

Na zo'n tropische regenbui een 3 tal weken geleden deed ik 2 dagen later mijn achterklep open, en hoorde een klein riviertje in de achterklep lopen. Na de kenteken verlichting los gemaakt te hebben kwam er zo'n 2 koppen water uitlopen. :shock:
Ik heb toen de binnenbekleding van de achterklep verwijderd om te kunnen kijken, en te laten drogen.

Ik heb het idee dat ik hier al veel langer in mindere mate last van heb gehad. Ik heb al meerdere lampjes vervangen vanwege corrosie, en in de winter heb ik langdurig een beslagen achterruit. De glaasjes werden ook steeds matter, en af & toe een streepje bruin (roest) water. Toen het nog niet zo erg was, wijte ik dit aan condens doordat daar de carrosserie dun is.

Nu ben ik daar natuurlijk op teruggekomen, en verder gaan zoeken. Eerst hier, en daarna ook op het UK forum. Zie -> http://www.tt-forum.co.uk/forum/viewtop ... b#p1657376 & http://www.tt-forum.co.uk/forum/viewtop ... 2&t=161606

Mogelijkheden voor lekkage die ik onderzocht heb.
- kenteken verlichting glaasjes (heb ik vervangen & hielp niet)
- moeren van de spoiler (heb ik losgedraaid, siliconenkit op gedaan & hielp niet)
- spoiler afkitten (heb ik gedaan & lijkt te helpen)
- achterraam (is 1 jaar geleden vervangen & het was daarvoor al vochtig)
- rubberband rond de achterklep (kan niet want dan zou het vocht in de kofferbak eindigen)

De spoiler lijkt dus de belangrijkste optie voor het probleem, maar met maar 4 moeren waar het doorheen zou moeten kunnen net zo onwaarschijnlijk al de andere opties.
Ik heb ook nog Elsawin erbij gepakt, en als ik de tekeningen zo bekijk zijn er mogelijk nog 2 gaatjes waar pinnen van de spoiler invallen voor correcte plaatsing. Dit lijkt alleen bij af fabriek spoilers zo te zijn.
IMG_0075.JPG
IMG_0076.JPG
IMG_0077.JPG
IMG_0073.JPG
IMG_0072.JPG
Als je niet beter weet, dan zal je niet opvallen dat de kitnaad er niet hoort te zitten.
Nu maar afwachten of het de oplossing is.

Mocht iemand nog een andere suggestie hebben of mogelijkheid zien voor het probleem, laat het a.u.b. weten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#56705
Ik hoop dat je probleem ermee opgelost is, sikaflex is een bekend goedje, dus dat zal wel goedzitten nu..
Heb er zelf geen last van maar misschien na zoveel jaar buiten gaat het teveel werken vanaf fabriek. Mijn eigen TT staat altijd binnen dat wel.
#56706
Ik hoop ook dat ik het zo weer voor elkaar heb.
Je hebt er misschien (nog) geen last van, maar het gaat duidelijk sluipender wijs.
Ik kreeg laatst zelfs van een autospuiter te horen dat het voor hun een bekend euvel was dat rond de kenteken verlichting roest plekken ontstaan.
Duidelijk iets voor iedereen om na te kijken, en in de gaten te houden.
#56925
Na een weekje van toch wel extreme regenval, (in regio Haarlem 110ml gemiddeld) heb ik gecontroleerd of er weer water in mijn achterklep is gekomen.

En wat denk je.....? DROOG

Ik ben dus weer een hele blijde droge TT rijder. :D

Advies van mij aan jullie is dus, kit die spoiler voor de zekerheid aan de buitenzijde. Ongemerkt gaat het een keer lekken, en dat wordt erg langzaam erger.
#59626
Had afgelopen vrijdag ook klotsgeluiden in de TT. Bij het openen van de achterklep hoorde ik een hele tsunami door m'n klep heen razen.

Kentekenplaatlampjes gedemonteerd en de boel goed leeg laten lopen.

Kitnaad erin gespoten zoals hierboven beschreven en alles 2 dagen laten drogen.

Nu gaan we eens kijken wat het resultaat is geweest.
#59657
Kijk voor de zekerheid ook eens bij je reservewiel (bij de Coupé, dan); bij mij stond daar ooit een flinke laag water in. Was ook een lekkage bij de bevestiging van de spoiler, dat trok dan in de bekleding van de achterklep en droop dan weer naar beneden.

Als het regent blijft er ook altijd precies zo'n randje water staan tussen de spoiler en achterklep, en dat kan dan mooi door de bevestigingsgaten blijven lopen.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]