- di feb 03, 2009 13:27
#34795
Op youtube kwam ik vandaag toevallig een (audi) filmpje tegen waarin heel goed uitgelegd wordt hoe men het beste positie achter het stuur kan nemen.
Ikzelf zit op precies dezelfde manier achter het stuur als uitgelegd in genoemd filmpje.
Dit komt onder andere door mijn werk en de daarbij behorende rijvaardigheidstrainingen welke ik in het verleden gehad heb.
Ik heb dan ook al véle praktijksituaties meegemaakt waarin de positie achter het stuur doorslaggevend was voor de reactietijd/handelingen in gevaarlijke uitwijkmaneuvres/glijpartijen/bochten/onderstuur/overstuur/etc.
Ik wil alle TT rijders dan ook middels dit filmpje attenderen op hun houding/positie achter het stuur.
90% van de autobestuurders zit te ver naar achteren.
Een van de belangrijkste zaken is de meting van de polsen op de bovenzijde van het stuur, zonder uit de leuning te komen!
(Ik durf te wedden dat veel bestuurders net hun vingers met gestrekte armen op de bovenzijde van hun stuur kunnen leggen als ze hun rug in de leuning houden)
Pas je houding/positie achter het stuur eens aan naar bovengenoemde.
Je zal merken dat je veel meer controle houdt tijdens het rijden in bochten/rotondes/etc.
Uitleg film: http://www.youtube.com/watch?v=U_MuNYueq4I
Groetjes,
Tim
Ikzelf zit op precies dezelfde manier achter het stuur als uitgelegd in genoemd filmpje.
Dit komt onder andere door mijn werk en de daarbij behorende rijvaardigheidstrainingen welke ik in het verleden gehad heb.
Ik heb dan ook al véle praktijksituaties meegemaakt waarin de positie achter het stuur doorslaggevend was voor de reactietijd/handelingen in gevaarlijke uitwijkmaneuvres/glijpartijen/bochten/onderstuur/overstuur/etc.
Ik wil alle TT rijders dan ook middels dit filmpje attenderen op hun houding/positie achter het stuur.
90% van de autobestuurders zit te ver naar achteren.
Een van de belangrijkste zaken is de meting van de polsen op de bovenzijde van het stuur, zonder uit de leuning te komen!
(Ik durf te wedden dat veel bestuurders net hun vingers met gestrekte armen op de bovenzijde van hun stuur kunnen leggen als ze hun rug in de leuning houden)
Pas je houding/positie achter het stuur eens aan naar bovengenoemde.
Je zal merken dat je veel meer controle houdt tijdens het rijden in bochten/rotondes/etc.
Uitleg film: http://www.youtube.com/watch?v=U_MuNYueq4I
Groetjes,
Tim
215Pk|340Nm|JD-maatchip|Quattro|Dubbele einddemper|V6 diffuser|KW sportsuspension|WakBox|Forge DV006|18" RS4 ET20 8.5J|Dunlop SP Sport 01 A/S|
3Bar grill
3Bar grill