Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#34795
Op youtube kwam ik vandaag toevallig een (audi) filmpje tegen waarin heel goed uitgelegd wordt hoe men het beste positie achter het stuur kan nemen.
Ikzelf zit op precies dezelfde manier achter het stuur als uitgelegd in genoemd filmpje.
Dit komt onder andere door mijn werk en de daarbij behorende rijvaardigheidstrainingen welke ik in het verleden gehad heb.
Ik heb dan ook al véle praktijksituaties meegemaakt waarin de positie achter het stuur doorslaggevend was voor de reactietijd/handelingen in gevaarlijke uitwijkmaneuvres/glijpartijen/bochten/onderstuur/overstuur/etc.

Ik wil alle TT rijders dan ook middels dit filmpje attenderen op hun houding/positie achter het stuur.
90% van de autobestuurders zit te ver naar achteren.
Een van de belangrijkste zaken is de meting van de polsen op de bovenzijde van het stuur, zonder uit de leuning te komen!
(Ik durf te wedden dat veel bestuurders net hun vingers met gestrekte armen op de bovenzijde van hun stuur kunnen leggen als ze hun rug in de leuning houden)

Pas je houding/positie achter het stuur eens aan naar bovengenoemde.
Je zal merken dat je veel meer controle houdt tijdens het rijden in bochten/rotondes/etc.

Uitleg film: http://www.youtube.com/watch?v=U_MuNYueq4I


Groetjes,

Tim
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34802
Thanks.

Ik herkende mn eigen stoelpositie al na 2 sec. half relaxend dus haha!
Morgen maar eens goed zetten

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door hotbot
#34807
tof, bedankt voor de tip - mijn stoel was ok, maar de handen niet
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#34815
Sinds de Prodrive training in Lelystad, vorig jaar, de stoel eens helemaal goed gezet (en het manneke wat erop zit ook).
Helaas zit de veiligheidsgordel voor mij (ong. 1,95 mtr) wat aan de lage kant, maar goed, beter dat dan niets :wink:

Groeten
Joop
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]