Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#36743
Klopt Joop en genieten dat doen ze dan haha
door robbyrr
#36747
Jammer dat ik mijn EVO6 niet meer heb met 400 pk en 500 Nm. Zou een leuk sprintje tegen elkaar geweest zijn, de EVO sprintte in 4 seconden van 0 tot 100 km/uur gemeten met G-Tech
Dat zou ik niet gaan winnen denk..;)....ik heb ook een keer meegereden in een getunde evo6...kp's en koppel weet ik niet meer maar dat vloog vooruit!!
En wat bereiken we hier nu eigenlijk mee?
Een smile op mn gezicht...:D
Gebruikersavatar
door screamer
#36750
En wat bereiken we hier nu eigenlijk mee?
Een smile op mn gezicht...:D[/quote]

Precies daar gaat het om! De lol die je er aan beleeft.



Guy
Gebruikersavatar
door Ronnie
#36751
adrenaline en die big smile het genieten... en hij snapt t! Het geld moet immers blijven rollen anders gaat de economie op zijn gat :D Hoe sneller t geld rolt des te beter voor de economie!! :lol:
door robbyrr
#38615
eergister in breda reed ik achter deze ferarri (leuk kenteken had ie)en die had er zin in...:D..
Afbeelding
..ik er achter aan en we draaide de A16 op en ik merkte dat hij wel wou weten of ik m bij hield....
nou,hij heeft t geweten..haha....eerste keer kwam hij mij niet voorbij...:D...en de 2e keer maar net,maar toen zat ik min mijn turbogat jammergenoeg....
waarna hij mij toch wel liet weten onder de indruk te zijn van een tt-tje die even snel was..:-)
btw:in juni is er een cars and coffee in knokke....zou leuk zijn als er ook wat wat tt's kwamen....ik ga in ieder geval....datum is nog niet bekend...zijn ze nog niet over uit..www.carsandcoffee.nl/ .hou de site in de gaten...:D...
Gebruikersavatar
door Peultje
#38617
standaart: 180pk, 240nm bij 1900tpm // Na chiptuning: 214pk, 300nm bij 1900tpm.
dat voor maar 250eu.... :)

gaat al een stuk sneller!! test resultaten heb ik helaas nog niet..
Gebruikersavatar
door denders
#40437
Is er hier niemand die echt een 150 PK versie (2005) heeft en/of gechipped op de juiste manier?
Gebruikersavatar
door metaal
#42299
Denzo, is een 160pk versie uit 2008 ook goed? Na chippen 224 pk en 356 Nm met euro 95 benzine.
Gebruikersavatar
door denders
#42354
@Metaal,
Dankje, erg nette waardes ook al gaat het dan wel om een MK2.
Ik had eerder en elders op het forum al vernomen dat 180/190 pk makkelijk haalbaar is met chiptuning, waar ik het bij wil laten voorlopig.(dagelijks gebruik en voldoende)

Ik vond het heerlijk met een vorige klassieker, 4 cilinder/16V & 211pk standaard. (geen turbo, wel de motor met de grootste zuigers ooit in produktie geweest, een nette Porsche 944S2)
Daarnaast heb ik een non-turbo 150 pk Seat ibiza cupra 11 jaar lang gehad.
De Turbo maakt een hoop goed voor het gewicht bij de TT maar bij maar een beperkt toerentalgebied uiteraard. De auto is rap, maar pas boven de 2200 tpm. Ook kan ik redelijk snel schakelen bij een eventueel sprintje.
Ik zorg dat de turbodruk vast gehouden wordt en de toerenteller krijgt in zo'n geval bij mij geen kans om tever terug te vallen.Zal wel is een kort filmpje maken, lijkt me wel leuk.

Kortom, langzaam is íe echt niet ook al zou je dat bij deze pk waarde verwachten maar er mag best wel net ff wat meer porrie in zitten af en toe!


Grt, Dennis.
Laatst gewijzigd door denders op zo sep 06, 2009 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door jos_br
#42357
MARK schreef::roll: En wat bereiken we hier nu eigenlijk mee? dat we binnen no-time op de bumper van opa en oma zitten die rustig optrekken met hun dikke Mercedes?! Oh nee natuurlijk, niet een versleten koppelingsplaat/tweemassavliegwiel :D .......sorry 8)
De motor in mijn TT levert inmiddels 285pk/507nm en dit rijd echt fijn. Buiten het circuit zijn de inhaalmanoeuvres echt leuk en op het circuit kom je niets tekort. Voor je gevoel rijd iedereen misschien langzaam, dit had ik al toen de benzinemotor er nog in lag. Versleten koppelingsplaten/kapot vliegwiel heeft vaker met of een verkeerde tuning of verkeerde rijstijl te maken...........

Jos.
Gebruikersavatar
door Joerek
#42391
Diesel 2.0. Standaard 170 pk / 350 nm en volgens de cijfers 7.5 -> 100. Met iphone dynalicious ook 7.5 gemeten voor chiptuning.

Na chiptuning: 200pk / 405 nm. Met dynalicious nu 6.5 gemeten. Van 0 naar 190 even snel als Audi A4 3.0 tdi gechipped naar 280 pk. Vanaf 190/200 km/h moet ik hem toch echt lossen. Vooral de eerste meters zijn echt BLOED snel met quattro en diesel... bizarre duw in de rug die de TTS bij lange na niet kan evenaren (ook TTS gereden nl.).
Gebruikersavatar
door jos_br
#42399
Joerek schreef:Diesel 2.0. Standaard 170 pk / 350 nm en volgens de cijfers 7.5 -> 100. Met iphone dynalicious ook 7.5 gemeten voor chiptuning.

Na chiptuning: 200pk / 405 nm. Met dynalicious nu 6.5 gemeten. Van 0 naar 190 even snel als Audi A4 3.0 tdi gechipped naar 280 pk. Vanaf 190/200 km/h moet ik hem toch echt lossen. Vooral de eerste meters zijn echt BLOED snel met quattro en diesel... bizarre duw in de rug die de TTS bij lange na niet kan evenaren (ook TTS gereden nl.).
Die "bizarre" duw in de rug kan ik beamen (507nm....). Sprintjes van 0-100 geloof ik allemaal wel, de versnelling boven 180km/u vind ik waanzinnig en een mindere belasting voor de aandrijflijn. Alleen jammer dat dit niet altijd in NL kan.

Jos.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]