Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door pk
#36401
Ik vroeg mij af of er veel leden zijn die precies weten welk vermogen jouw TT nu echt heeft. Ik ga de mijne volgende week op de testbank zetten, dus ben benieuwd hoe dat met jullie zit?

dus: MKI of MKII, welke motor, oorspronkelijke pk's en hoeveel en pk's hij nu heeft, en eventueel in hoeveel hij naar 100 gaat?
Gebruikersavatar
door MisterCats
#36404
We moeten maar eens een sprintwedstrijdje organiseren.
Kan ik meteen mijn launch control eens uitproberen 8)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#36434
Dan leen ik wel een r32 compressor om jou te plagen ;)
Gebruikersavatar
door pk
#36610
er moet toch iemand zijn die zijn auto heeft laten meten na tuning?

ik zal beginnen:

mkI quattro 225pk, aangepassingen: chip en grotere injectoren, pk en nm weet ik volgende week pas..

http://www.tm-trust.com/asd/asddiest/we ... gmotor.htm

dit is de website van de tuner, maar echt geen idee of het goed gedaan is. Daarom benieuwd wat jullie uit de wagen gekregen hebben..
door rokky
#36635
MK 2 TT 2.0 TFSI, standaard 200 pk en 280 Nm, 0-100 in 6,7 sec en top 240 km/h
Na ABT tuning 240 pk en 330 Nm, 0-100 (volgens ABT) 6,1 sec en top 247 km/h (geen testbank resultaten)
Laatst gewijzigd door rokky op wo mar 25, 2009 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door autoglas
#36636
Mk 1 Quattro 225 pk
Na chip tuning Kempower in Belgie
255 pk 425nm
Van 0 naar 200 22 sec.
Groeten
Leo
door robbyrr
#36645
MK1 FWD 180PK

Inmiddels 400 pk en 480 NM
Aanpassingen zijn te veel om te noemen
(drijfstangen,speciale lagers gesmede zuigers,kopbouten,vliegwiel,koppeling turbonetics T3/T4 turbo.FMIC,550cc injectoren,eip-brandstofpomp,jdm external wastegate downpipe etc...etc..:D)
0-100 zou ik niet precies weten maar ik heb tegen verschillende auto's gestaan waaronder meerderemalen een 350z en die raak ik vrij makkelijk kwijt..en dat toch voor een fwd..:D....
Gebruikersavatar
door pk
#36689
amai.. 400 pk en 480 nm, dat is nie mis :D

rijdt hij dan nog aangenaam met fwd?

autoglas, kempower ligt hier vlakbij, in Lummen, hebben ze daar een testbank voor quattro? een idee hoeveel dat kost?
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#36692
Hoe klein het vijver ook is, er zwemt altijd een grotere vis in :D
door robbyrr
#36696
amai.. 400 pk en 480 nm, dat is nie mis

rijdt hij dan nog aangenaam met fwd?
ik was er in het begin ook best wel terughoudend over zoveel kracht op de voorwielen, maar hij rijdt echt super....maar er zit natuurlijk ook een goede schroefset en goede banden eronder en als bestuurder moet je er wel aan wennen dat je niet zomaar je gaspedaal ineen keer op de grond trapt,en vooral niet in een bocht,maar het is zeer zeker goed te doen..en een sperdifferentieel gaat er ook op komen want dat scheelt een heleboel in de bochten...

en het geluid is echt super met een screamerpipe(open pipe van de wastegate)....WOEEESSSSHHHHHH....:D
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#36702
Voor het chippen met 180 pk (volgens het boekje) in 7,9 seconden. Erna met 210 pk ietsje sneller hoop ik?
Gebruikersavatar
door AenE
#36732
robbyrr schreef:MK1 FWD 180PK

Inmiddels 400 pk en 480 NM
Aanpassingen zijn te veel om te noemen
(drijfstangen,speciale lagers gesmede zuigers,kopbouten,vliegwiel,koppeling turbonetics T3/T4 turbo.FMIC,550cc injectoren,eip-brandstofpomp,jdm external wastegate downpipe etc...etc..:D)
0-100 zou ik niet precies weten maar ik heb tegen verschillende auto's gestaan waaronder meerderemalen een 350z en die raak ik vrij makkelijk kwijt..en dat toch voor een fwd..:D....
Jammer dat ik mijn EVO6 niet meer heb met 400 pk en 500 Nm. Zou een leuk sprintje tegen elkaar geweest zijn, de EVO sprintte in 4 seconden van 0 tot 100 km/uur gemeten met G-Tech :wink:
Jij weet pas wat tunen is :D
Gebruikersavatar
door MARK
#36735
:roll: En wat bereiken we hier nu eigenlijk mee? dat we binnen no-time op de bumper van opa en oma zitten die rustig optrekken met hun dikke Mercedes?! Oh nee natuurlijk, niet een versleten koppelingsplaat/tweemassavliegwiel :D .......sorry 8)
Gebruikersavatar
door AenE
#36738
MARK schreef::roll: En wat bereiken we hier nu eigenlijk mee? dat we binnen no-time op de bumper van opa en oma zitten die rustig optrekken met hun dikke Mercedes?! Oh nee natuurlijk, niet een versleten koppelingsplaat/tweemassavliegwiel :D .......sorry 8)
O jij rijdt in een oerdegelijke superbetaalbare Dacia zeker? :?:
:wink:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#36740
...of gewoon opa en oma een keer mee laten rijden, kenne ze ook een keer lachen :)
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]