Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door TTAssen
#36733
Hallo allemaal,

Op marktplaats kom ik in een advertentie een foto van een roadster tegen met zowel een soft als een hardtop..
http://link.marktplaats.nl/237601228

Kan op een roadster zowel een hardtop als een softtop geplaatst worden?
Ik wil in de toekomst misschien mijn TT inruilen voor een roadster met een hardtop maar heb geen idee hoe dat nu precies zit... en bij een hardtop.. haal je de kap er gewoon helemaal af voor je gaat rijden.. een softtop gaat automatisch naar binnen... ?? :roll:

Kan iemand mij wat meer vertellen...

Alvast bedankt

Groetjes
ttassen
Gebruikersavatar
door dutchsaint
#36736
Een hardtop zet je er in de winter op. Is een tijdelijk vast dak. Je kan niet dan even het dakje naar beneden doen,dat is niet mogelijk.
Voor de zomer zal je het andere dak moeten monteren zodat je in zomer dus lekker op open dakje kan rijden.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#36744
Softtop = standaard en zelfs met de hardtop op de auto zal die aanwezig blijven. De hardtop is extra en dus optioneel te gebruiken, die zet men er vaak gedurende de hele winter er op en de rest van het jaar bergen ze de hardtop weer op tot de winter weer komt en de harttop weer op de auto gemonteerd wordt. Dus als die zo te koop staan met 2 daken zoals jij het ervaart dan klopt dat gewoon in de regel kosten een 2de hands hardtop als je ze vinden kan vlug 1500 euro los.
Gebruikersavatar
door Mischa
#36767
Ik denk dat Ronnie het zo wel duidelijk heeft uitgelegd. Hou er alleen wel rekening mee dat de TT Roadster niet standaard voorzien is van de hardtop voorbereiding. Deze is nodig om het dak te kunnen monteren en kost je nieuw, als ik me niet vergis, rond de 400,-

Verder werdt bij BMW altijd aangeraden om de softtop te verwijderen als er gebruik wordt gemaakt van een hartop. Dit omdat het slecht zou zijn om de stoffen kap lange tijd in opgevouwen, vaak nog iets vies/vochtig, stand te laten. Meeste mensen doen dit alleen nooit omdat het gewoon al een rot werk is om de softtop te verwijderen, laat staan om deze na de winter weer netjes afgesteld te monteren.
Gebruikersavatar
door jackk
#36770
beste ttassen,

Ik heb sinds januari een hardtop geplaatst op mij roadster en het is super. Het is nu vanbinnen net een coupe. Stiller warmer.
En heb hem tussentijds 2x een dag eraf gehaald om open te rijden met et mooie weer. Ook het even eraf halen is zo gebeurt. met 2 man is hij er binnen 1 minuut eraf. Erop is dus ook weer zo gebeurt.
Hou wel rekening met een opbergplaats voor de hardtop in de zomer!

mv,

Jack
door TTAssen
#36965
Super bedankt voor de reacties!
Het is me nu helemaal duidelijk!!!
Gebruikersavatar
door RoberTT
#36993
Ik vind die hardtop een onding :evil: . Is volgens mij ook nooit een succes geworden bij de TT, je ziet ze nauwelijks. De softtop van de TT is gewoon een prima dak voor alle weersomstandigheden.

Is er voor het nieuwe model Roadster eigenlijk uberhaubt wel een hardtop verkrijgbaar?

Wil je toch per sé een hardtop, koop dan gewoon een TT coupé.
Gebruikersavatar
door jackk
#36999
Hoi RoberTT,

Waarom is de Hardtop een onding?
door coccorino
#37403
Hallo iedereen,

Heb najaar 2007 een hardtop aangeschaft incl. een oersterke opberghoes waarin je de hardtop kunt ophangen!!
Inmiddels hangt hij alweer in z'n hoesje in de garage! Maar het is beslist een lekkere solide oplossing voor de winter hoor!
Inderdaad minder lawaai en lijkt een coupe!
Heb meermaals gezien dat de rand van de carrosserie waar de hardtop erop rust door wrijving o.i.d. lichte lakbeschadiging
kan oplopen, bij mij niet, de kap moet strak zitten en voorzien zijn van een dikke zachte rubber rand!
Ik laat bij plaatsing van de hartop de softtop zitten, zorg wel dat deze volledig droog is.
De hardtop is te zwaar om alleen te tillen dus zorg voor goede vrienden!!!! :)
Mijn auto is nimbus-grau en ik heb de hardtop mat zwart laten spuiten, lkkr anders maar ook handig om eventueel kleurverschil met de auto door verwering door zonlicht voor te zijn.
Heb hierop veel leuke reacties gekregen..... en nu maar hopen dat ik ook nog eens de rubriek "gespot" haal! Grootste kans om mij te spotten is wel de Veluwe
dus wie weet......

Voor iedereen, cabrio of niet, een fantastische zomer,
groetjes, Agnes
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]