Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door TTAssen
#37217
Even een post van een hele blijde (nee nog blijere...) (ik was al heel blij) TT rijdster!!
Vandaag is mijn mooie wagentje getuned door Hartog Tuning (Alkmaar)..
Eindelijk doet "ze" wat ze moet doen..
BRRRRRRRRRRRRRR
wat een verschil...

en dan bedoel ik ECHT een verschil..
Van 188 pk naar 220 !!!!!!!!!!!

need i say more! :oops: :oops: :oops:
door allewijn
#37224
I know, ik heb identiek hetzelfde ervaren bij JD Engineering met mijn 180pk Quattro!
Hoeveel NM heb je nu?
Gebruikersavatar
door sweeper
#37228
allewijn schreef:I know, ik heb identiek hetzelfde ervaren bij JD Engineering met mijn 180pk Quattro!
Hoeveel NM heb je nu?
Same here! bij *** (VR6 spec.) 180pk/235Nm > 212pk/339Nm. & genieten dat dat is.

Ben nu bezig met Turbo upgrade K04-001 met andere injectoren + software aanpassen om aan +/- 270pk/400Nm te komen. :D

Dan gaan met een quattro de straatstenen eruit volgens mij. :lol:

Veel plezier :!:
Gebruikersavatar
door tt pedro
#37236
wat heb je voor dat chippen nou betaald dan en is het ook egt binnen 1,5 uur gedaan dan
Gebruikersavatar
door tt pedro
#37252
waar raden jullie trouwens aan om je tt te laten chippen dan
Gebruikersavatar
door sweeper
#37263
tt pedro schreef:waar raden jullie trouwens aan om je tt te laten chippen dan
*** (***) & JD engineering hebben over het algemeen de beste naam in tunen van VAG auto's

Er is hier op het forum genoeg over te vinden.
door TTAssen
#37265
Nou ik zou Hartog Tuning aanraden in Alkmaar en ja ca 1,5 uur mag je er voor uit trekken..
Het hangt helemaal van de auto af en hoeveel testjes er gedaan worden voordat Pedro helemaal tevreden is!

Hier een mooi plaatje van het resultaat:


Afbeelding
Gebruikersavatar
door dutchsaint
#37267
Ben ik nu helemaal gek of klopt er helemaal niks van die sheet????

Je begon met 146.2 PK en nu 171.3 PK en 208.4 NM, je begon met 0-100 in 10.1 sec en nu 8.8 :shock:

Je auto is ook behoorlijk aan het gewicht voor 180 fwd :?:

Of zie ik nu sterretjes???? :?
Gebruikersavatar
door massari
#37269
Lijken mij pk's aan de wielen, niet aan de krukas...
Gebruikersavatar
door Mischa
#37277
dutchsaint schreef:Ben ik nu helemaal gek of klopt er helemaal niks van die sheet????

Je begon met 146.2 PK en nu 171.3 PK en 208.4 NM, je begon met 0-100 in 10.1 sec en nu 8.8 :shock:

Je auto is ook behoorlijk aan het gewicht voor 180 fwd :?:

Of zie ik nu sterretjes???? :?
Een 180pk quattro zit leeg al een stukje over de 1300kg. Laat er iemand inzitten en je zit al tegen de 1400kg aan. Misschien wat spullen in de auto, volle tank, zwaardere velgen, etc. en je komt al aardig richting de 1500kg.

Ik zie dat GTechPro staan, dus ik neem aan dat de meting niet op een rollerbank gedaan is? Naar mijn weten produceren zij namelijk alleen maar mobile kastjes. In dat geval ben ik alleen dan wel weer benieuwd hoe ze dan precies bij die 1502kg komen :? Er zit namelijk nogal wat verschil in het aantal benodigde PK's om een auto van 1500kg of 1200kg vooruit te krijgen. Aangezien bij alle testen het gewicht hetzelfde is heeft het uiteindelijk geen invloed op de meer gemeten pk's. Maar in zekere zin dus wel op het echte aanwezige aantal.



Maar goed, er zijn bij het tunen eigenlijk maar 2 dingen echt belangrijk. 1: dat de auto ook heel blijft, lijkt me logisch :D en 2: Dat JIJ er gelukkig mee bent!


Veel plezier met de extra PK's!
Gebruikersavatar
door Mischa
#37278
@DutchSaint: Als ik naar de foto kijk van TTAssen zie ik een quattro logo. Ik ga er dus vanuit dat het in dit geval dan ook een quattro is... Anders is de 1500kg inderdaad wel heel ruim ingeschat...
Gebruikersavatar
door dutchsaint
#37280
Zou iid kunnen die 1500 kg......

Maar dan nog? 8.5 sec op de 100 af fabriek al 7.8 ofzo? 272 NM koppel net 30 nm erbij door tunen??? 50 pk verloren tussen de aandrijving? :shock:

OF die meetapparatuur stinkt of er is niet netjes getuned!

TTAssen geef ons eens duidelijkheid! :wink:
door allewijn
#37283
Qua gewichten klopt het aardig.
Een 180pk Quattro weegt standaard al 1320 kilo, dus met een persoon erin, wat spullen en zwaardere velgen, kan je zo op 1500kg komen.
Qua vermogen zou het op de wielen ook best kunnen.
Een gechipte 180pk TT komt (eigenlijk ongeacht de chiptuner) zo altijd tussen de 205 en 220pk uit (ik zeg in deze zin dus niet dat alle tuners gelijk zijn hè, maar enkel het piekvermogen is altijd wel bijna hetzelfde).

Ik weet niet hoeveel procent aandrijfverliezen de TT Quattro met HALDEX eigenlijk heeft, maar ik denk zo'n 20%.
(Weet iemand de precieze aandrijfverliezen?)

Dus als hij 171,3pk aan de wielen heeft, dan is dat omgerekend met 20% aandrijverliezen: 214PK
Omgerekend met 15% aandrijfverlies is het 202PK
Omgerekend met 25% aandrijfverlies is het 228PK

20% verlies komt dus beste in de buurt!
(En met die 20% gerekend, komt hij, met standaard vermogen op wielen van 146pk, precies op 182,5PK qua motorvermogen, dus dat is idd standaard)

Het zou dus kunnen!
Gebruikersavatar
door sweeper
#37296
Let op jongens, jullie maken foutjes in de vergelijking.
De trekkracht wordt niet weergegeven in Nm maar in FT.LBS
De snelheid is niet van 0-100km/h maar 0-60 m/h

Het is een Engels programma met Engelse waardes.
Die eilanders moeten het altijd net even anders doen dan de rest. :?

Wat mij wel opvalt is dat het max. koppel & pk's nogal laat is. bijna 3900 rpm koppel & 5700 rpm pk's.
Bij mij is max koppel/pk bij 3700 rpm/5070 rpm.
En dan heb ik nog last van een trager opspoelende turbo die qua max. druk niet verder meer lijkt te komen dan 1,3bar. (gaat dus ook eerdaags vervangen worden)

Mijn vermogensverlies kwam neer op 16pk, dus heb nog 196pk aan de wielen. Als ik het goed heb is dat 8% verlies.

zie één en ander HIER

Bij mij is hij al met al een hele dag bezig geweest om het naar mijn zin te krijgen.

Ik denk dat mijn auto in standaard uitvoering aardig overeenkomt met haar auto.

Vraag is dus of het programma wel een goede weergave geeft van het behaalde resultaat, heeft de auto echt op een rollenbank gestaan of is het op een andere manier gemeten (via ECU?)

Misschien nog eens de moeite nemen en een andere rollenbank opzoeken voor een vergelijk, en de resultaten voorleggen aan Hartog Tuning. Mits ze in je nadeel zijn natuurlijk.

*** stelt zijn rollenbank ter beschikking voor €65,- per run meen ik.
Gebruikersavatar
door tt pedro
#37303
en lijkt het jullie wel vestandig om een auto van 2000 te laten chippen
graag jullie mening


groetjes pedro
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]