Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#38637
De laatste tijd heb ik veel geschreven op diverse fora over mijn wagenpark. De laatste tijd vooral veel over mijn TT-S (ombouw).

Ik merk dat mensen me nagapen op welke weg en in welke plaats dan ook, als ik met de TT rondrijd en met raampjes open hoor ik veel bewonderenswaardige opmerkingen. Nou is dat natuurlijk wel een fijne bestempeling van het feit dat je met mooie auto's rijdt, maar op den duur wordt het vervelend.

Bestuurders van andere voertuigen proberen mij van dichtbij te bekijken, kwijlen rondom de auto (zelfs rijdend op de snelweg), maken foto's van de auto met hun mobieltjes or whatever, dagen me uit als ze achter me rijden of erger nog; ze stoppen naast me en vragen aan mij of ik de auto elders kan parkeren omdat ze kampen met diverse vragen over mijn auto.

Mensen op internet (niet eens leden van TT-forum.nl etc) struinen naar info en ander leesvoer rondom mijn auto's en wijzen me er vervolgens op dat ze mijn verhalen gelezen hebben. Het is zelfs de laatste paar dagen zo erg geworden dat er auto's met draaiende motor bij ons voor de oprit staan (de auto's zijn direct zichtbaar) waarvan de inzittenden graag naar mijn wagens zitten te loeren. Is op zich wel opmerkelijk, maar ergens schuilt er een angstig gevoel in mijn eigen ik. Doomscenario's over het wakker worden en ineens staan je auto's er 's ochtends niet meer, houden mij wel bezig. Je weet niet wat voor gekken er op de wereld leven.

Het bovenstaande houdt mij zoals jullie ziet erg bezig. Topics openen op diverse fora is natuurlijk als regelrechte autoliefhebber een uitlaatklep voor je hobby/bezigheid, maar er kleven ook een hoop nadelen aan. Ik weet op dit moment
niet waar ik goed aan doe. Inmiddels heb ik ervoor gezorgd dat mijn kentekens bij de RDW niet meer opvraagbaar zijn.

Maak ik me te druk, stel ik me aan? Of moet ik al la minuut voor een hekwerk zorgen?
door HansTT
#38638
Bewondering is eerst leuk, en voelt als een compliment..
Een Audi TT is sowiezo een opvallende verschijning.
Geen 13 in een dozijn voertuig....dus daar zul je wel aan
moeten wennen.

Afgunst daarintegen, ligt daar dichtbij.
Je hebt er zieke vogels tussen.
Ik begrijp wat je bedoeld....
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#38639
Ronny, ik herken sommige dingen uit jouw verhaal wel degelijk (maar gelukkig niet alles !)
Ik woon in een appartementen-complex met een parkeergarage, en ik moet zeggen dat ik
daar nog steeds heel blij mee ben. Ik durf zelfs te zeggen dat, als ik dat niet had gehad
ik waarschijnlijk niet zo'n "opvallende" auto had aangeschaft...Inmiddels rijd ik al in mijn 2e TT.

Dus: Ja, ik herken je verhaal gedeeltelijk, maar ik zou me niet al te druk maken om al die bewonderaars.
Het zijn ook autoliefhebbers moet je maar denken.
door rokky
#38640
Heb er nog niet zo heel veel last van moet ik zeggen op een paar starende blikken, opgehitste papa's en verlaagde petjes na...

Auto staat thuis altijd in de garage dus hier al helemaal geen last, maar kan me er wel iets bij voorstellen. Je weet nooit of er een keer een jaloerse tussen zit en er ff met de sleutel langsgaat of erger nog hem zo mooi vindt dat hij hem meeneemt

Misschien een goed idee dit forum alleen bereikbaar te maken wanneer mensen zich bij het forum hebben aangemeld. Er zijn meer fora die dat hebben.
De drempel is dan iets hoger maar voorkomen doe je het er niet mee.

Moet zeggen dat ik de TTs steeds vaker zie. Reed gisteren op de fiets door de stad en zag daar een zilveren TTS coupe met daarvoor een nieuwe 911 cabrio en een straat verder een witte TTS cabrio... Dus Ronnie als er nu steeds meer bijkomen is hij niet zo bijzonder meer en kunnen ze naar die van de buurman kijken :D :D :D

Blijft een strakke bak hoor... 19" Flex man...... :D
door ptie
#38642
Ik denk niet dat je je te druk maakt of aanstelt, al zijn de voorbeelden die je beschrijft wel extreem.

Ik met mijn MKI heb hier natuurlijk veel minder last van, al blijf je bekijks houden, vooral wanneer je stapvoets rijdt in druk voetgangersgebied. Of je wordt uitgedaagd door een petje bij een stoplicht (wat je meestal glansrijk wint, maar goed).

Je zou natuurlijk kunnen oppassen met het plaatsen van foto's op internet, of anders idd misschien een hekwerk plaatsen. Ik weet niet wat dat kost, maar het zal je slaaprust wel ten goede komen :) Hoe je het ook went of keert, je hebt wel voor tienduizenden euro's op de dam staan.

En op den duur zal het natuurlijk slijten. Je raakt er aan gewend, en maakt je minder druk. En daarbij wordt de MKII minder speciaal, omdat je hem vaker gaat zien.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#38643
Het is vervelend als je hobby je gaat irriteren. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Wellicht kun je de auto ergens binnen stallen? Dan ben je in ieder geval af van de mensen die bij de oprit staan te staren :lol: Je zal moeten wennen aan het feit dat sommige mensen net even een stapje te ver gaan om een auto te kunnen bekijken.

Succes met het luxeprobleem ;)
Gebruikersavatar
door massari
#38646
Tot voor kort was ik het wel redelijk gewend dat er mensen zijn die mijn auto nagapen. Ik heb vaak in opvallende en geïndividualiseerde (mooi woord) auto's gereden, zoals een TT MK1 en een gechipte Golf 5 2.0 tdi met een Caractere bodykit, maar met mijn huidige wagens is het effect alleen maar toegenomen. Kreeg daar destijds wel een kick van, maar de laatste jaren kijk bij het stilstaan voor een verkeerslicht gewoon glashard naar voren en rij ik rustig weg terwijl de Sjonnie naast me wegsprint.

Ik woon in een welgestelde buurt, daarom is het ook direct opvallend als er weer zo'n aannemersbusje, een petjesauto of andere verdwaalde auto's bij ons voor de oprit stilstaan. Ik vermoed dat mensen mij achtervolgen tot aan mijn huis.

Bij ons rijden er ook een aantal MK1's, MK2's, A4 cabrio's rond. Het is anders als zij even een blik werpen op de auto.

We zijn in het bezit van een garage achter het huis, dus ja het is een optie om een auto daar te parkeren. Ik zal de komende tijd me verdiepen in een track&trace systeem, gewoon uit voorzorg en ik zal mijn hovenier een verzoek doen voor een offerte van een hekwerk.
door joTTie
#38647
Ik merk zelf al op de weg vaak afgunst. Mensen die hem op het laatste moment ervoor gooien en dan extreem langzaam gaan rijden. Als iets anders kan ik het niet bestempelen.
Dat blijft vervelend.
Ik denk zeker als je zo'n eyecatcher hebt, dat wat extra voorzorgsmaatregelen geen overbodige luxe zijn. Helaas leven we in zo'n wereld dat mensen pakken wat niet van hun is, en dat het verschrikkelijk zou zijn als je je auto zo kwijt zou raken.

// JoTTie
door emanuel
#38686
Ik heb net bij Dealextreme een GPS tracker besteld voor in de auto. Gewoon voor de fun, ik ben niet echt bang dat ze mijn 10 jaar oude MK1 mee nemen, maar droom er stiekem toch wel eens van dat het gebeurd. Na inbouw weet ik hier wel te melden of het goed werkt. Er steekt een GSM module in die je dmv het sturen van een SMS kan activeren waarna hij zijn huidige coördinaten terugstuurt per SMS. Je kan het ook zo instellen dat hij een SMS stuurt zodra de auto van z'n plaats gaat. Je hebt hier dus geen duur abbo bij nodig zoals bij veel commerciële tracking oplossingen. Er zit zelfs nog een immobiliser uitgang op waarmee je op afstand de auto kan uitschakelen. Die optie ga ik niet gebruiken, ik wil niet hebben dan een chinees ding van € 80,- mijn auto platlegt ;-)
door Stijn
#38687
Een herkenbaar verhaal. Ik heb al een paar kwartalen geen parkeerkaart meer en bij afwezigheid van een eigen garage, moet ik een minuut of 10 lopen om bij de auto te komen (MK1). Daar staat deze in een afgelegen straatje waar normaal alleen bestemmingsverkeer langskomt, dus afgezonderd van afgunstige blikken. De 10-15 jarige jongetjes die er woonachtig zijn vinden het prachtig als de auto een korte wasbeurt krijgt. Dit is de prijs die je betaalt voor een paar krassen en trekhaak-deuken minder.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#38690
Hoi Ronny,

Ik kan me er iets bij voorstellen,

Had voor mijn TT een Golf VR6, de auto was in mijn omgeving redelijk bekend en ook helemaal getuned van onder tot boven incl. een volledige revisie/motortuning (o.a. opgeboord naar 3.0 liter etc etc)
Toen ik ongeveer klaar was met mijn project werd hij prompt op klaarlichte dag gestolen, daar ben ik goed ziek van geweest want er zaten net als in jouw projecten massa's uren in.
Dat is gebeurd door mensen die precies wisten hoe het zat want de mijne werd op een parkeerplaats er precies uitgepikt tussen een aantal andere Golfjes.
Ben toen overgestapt op een TT voor de looks maar ook omdat die destijds veel minder in de markt lag voor onderdelen etc. Dat is inmiddels 7 jaar geleden, er reden toen een stuk minder TT's rond dan nu maar ik let nog steeds op waar ik tegenwoordig mijn auto neerzet. En thuis (als hij al op de oprit staat ipv in de garage) staat er een o.a. een camera op en een 2e auto voor. Misschien wat overdreven maar 1 diefstal is me meer dan voldoende

De bewondering voor iets waar je een hoop creativiteit hebt ingestoken is natuurlijk altijd leuk en een mooie bevestiging dat je met de goede insteek bezig bent maar van de andere kant bekruipt je ook een gevoel van onrust als de intresse al voor je eigen deur begint toe te nemen.

Ik zou, en dat had ik me zelf voorgenomen meteen na die diefstal, op een verborgen plaats een schakelaar plaatsen waarmee je buiten het alarm om nog eens een circuit onderbreekt waardoor ze de auto niet van de plaats krijgen. Dat is niet ingewikkeld en kan al heel simpel uitgevoerd worden maar voor een doe het zelver als jou heeft dat verder geen uitleg nodig. Mogelijkheden genoeg voor de creatieve knutselaar :D
Een alarm zegt tegenwoordig niets meer en zo'n prive backup is altijd fijn. Heb op TV al programma's gezien waar ze een gemodificeerde boordcomputer inpluggen en weg zijn ze.
Kijk met een trailer krijgen ze alles weg maar de snelle jongen zal niet de tijd nemen om te gaan zoeken waarom hij je auto niet gestart krijgt. Ik slaap sinds die mod een stuk geruster.

Ben je mods al een hele tijd aan het volgen, bij je eerste TT natuurlijk ook al :wink: maar we kennen elkaar al langer als vandaag dus dat is wel bekend. Het ziet er inmiddels weer schitterend uit maar ik moet je gelijk geven, wees bedacht, niet iedereen gunt en ander wat moois of wil er zelf even veel moeite voor doen.

Grtz Henk
door koenders80
#41196
Ook ik ken helaas het gevoel van een auto waar je veel tijd in stop kwijt raakt.

Voor mijn TT had ik een opvallende Clio uit 93 beetje opgeknapt en laten spuiten, erg leuk die mensen die kijken.
2 jaar geleden heb ik als 2e auto een droom van me waar gemaakt door een oude Chevrolet C10 te kopen, moest nog erg veel aan gebeuren maar reed uit eindelijk wel.
Heb toen mijn hele vakantie er aan besteed om deze op te knappen en klaar te maken voor de weg. Einde vakantie word ik opgebeld met de vraag "heb jij vannacht de auto opgehaald?" een door de weekse nacht op een afgelegen boerderij in een hooischuur. http://www.v8meetings.nl/?p=p_68&sName= ... ember-2007
Helaas moest ik daar op antwoorden dat ik het niet was.
Tot op de dag van vandaag heb ik daar niets meer over gehoord van de politie.

Ook ik zit er aan te denken om een cartracking te plaatsen zo als in voorgaand bericht, dan kan het proces alleen maar versnelt worden.

Succes met het gevoel
groetjes Jeroen
Gebruikersavatar
door denders
#41197
Welke auto ik ook heb c.q. nog wil gaan rijden.. voor mij een must dat ik binnen sta.
Scheelt dat ik mijn appartement in 2000 moest kopen MET garageplek beneden, tot waar overigens heel handig de lift ook gaat(!)

Met mijn Porsche ook, scheelde dit heel veel kopzorgen zoals met oud en-nieuw etc.
Ongeacht de feitelijke (dag-)waarde van een auto, iedereen moet respekt opbrengen voor de eigendommen van een ander.
Helaas.. een utopie in NL blijkt dan veelal.

Een (volgend-) vrijstaand of welke woning dan ook, er zal voor mij een garage bij moeten zitten in de criteria.
Dat is al een hele geruststelling voor het één en ander!

Voor de rest niet TE panisch denken. Wel aktie(s) ondernemen om het e.e.a. uit te kunnen sluiten voor het grote deel.
Succes daarmee!
Geniet vooral van je eigen verdiende aankopen!, Leuke fans hou je (gelukkig) ook altijd!


Grt,Dennis.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#41200
Je kan professionals toch niet tegenhouden, die bekijken de situatie eens nadrukkelijk. Breken in en komen desnoods je sleutels onder je hoofdkussen vandaan halen. De buurman is op die wijze al wat jaren geleden zijn Opel Calibra kwijt geraakt, nooit meer iets van vernomen. Maar des te bekender de wagen, des te lastiger de verkoop in de buurt of het land wordt, maar goed ze zijn tegenwoordig zo de 'open' grenzen over en een eind weg. Je kan t ze slechts zo moeilijk maken als je wil dat het ze teveel tijd kost, verder puur genieten van je hobby!
Gebruikersavatar
door janco
#41217
Herkenbaar. Herkenbaar.

Toen ik mijn TT (MK1 roadster) kocht had ik nog geen parkeerplaats in de parkeergarage onder het appartementencomplex. Derhalve moest ik 'm parkeren op een openbare parkeerplaats in het centrum. Ik heb 'm ruim 2 maanden flink geknepen... Vernielingen aan het dakje (softtop) en deukjes van deuren bij het in- en uitstappen. Gelukkig is het redelijk goed gegaan. Enkel een 'veeg' op de wielrand rechtsvoor. Waarschijnlijk van iemand die niet goed in- of uitgedraaid is. Na wat poetsen is het redelijk ok.

De reacties zijn nu nog leuk. Ik heb 'm namelijk nog niet zo lang. Maar dat gaat zeker vervelen. Een bekende van me heeft een groot, mooi en opvallend huis laten bouwen en woont daar inmiddels al. Echter staan er nog wat bouwhekken en is de tuin nog (lang) niet klaar. Blijkbaar is dat voor minder fatsoenlijke mensen reden genoeg om door het raam naar binnen te gaan staan loeren...
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]