Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door spitfire
#38931
Hoi allen,

Eindelijk de auto gekocht Sinds drie weken de trotse bezitter van een tt coupe 18 t limited Edition 17/40. ik heb lang gezocht naar een auto met weinig km. HIJ IS ALS NIEUW foto,s komen nog
De tt is uit 2001 en heeft 46000 km er op zitten hij heeft maar een eigenaar gehad ,een vrouw echt waar van 1947 ze had moeite met het in en uitstappen .Ik heb de auto bij een audi dealer gekocht in gouda. Hij is altijd dealer onderhouden . al mijn verwachtingen maakt hij waar het is echt een genot.
Maar nu mijn vraag ik heb zelf een goede monteur, is het verstandig om de tt daar in onderhoud te brengen?
En ik heb nog een vraag als de auto warm is mag ik hem dan door trekken naar ongeveer 4000 toeren of is er dat niet goed voor. Ik ben er heel zuinig op het is ook mijn tweede auto ik rij er niet veel in dus kan iemand mij daar een antwoord op geven
groet,

Theo
door rokky
#38932
Theo,

Gefeliciteerd mer je aankoop. Hij was dus echt van een oud vrouwtje.... :D

Als de olie op temperatuur is kan je hem rustig tot aan het rode gebied in de toerenteller doortrekken, geen probleem dat vind de TT juist fijn... :D

veel veilge km's met je aanwinst en we zijn hier idd gek op foto's dus......
Gebruikersavatar
door sweeper
#38938
Gefeliciteerd met je super aankoop :smt023

Ben benieuwd naar de foto's.

Bij 4000 toeren begint de TT pas echt wakker te worden. Trek hem rustig door tot zo'n 6000 toeren. Bij de tuning van mijn TT is de toeren begrenzer naar 6800 toeren gezet.

Wees er wel echt zeker van dat de olie warm is. Het metertje in je dashboard geeft n.l. de koelwatertemperatuur aan. Als die de bedrijfstemperatuur aangeeft kan het nog 5-10 min. duren voordat de olie volledig op temperatuur is.
Als je een langere tijd op hoge snelheid, of een aantal stoplicht sprintjes e.d. gedaan hebt laat de motor goed afkoelen voordat je hem uitzet. Anders kan de olie gaan verbranden in de Turbo.

Als hij echt van een oud vrouwtje was, zal zij er vaak erg rustig mee gereden hebben. Ga dus niet gelijk vol door stampen met je TT, maar bouw het op. Je motor moet aan een andere rijstijl gaan wennen.

Heel heel veel plezier van je TT, en wie weet zien we je op een meeTTing.
Gebruikersavatar
door Peultje
#38950
als je cker wil weten wanneer je olie op de juiste temp is, kun je dat ook aflezen in je climate control.

je hebt aan de linker en rechterkant van je schermpje 3 knoppen,
druk je middelste van het linker rijtje tegelijk in met de bovenste van het rechter rijtje,
je zal zien dat er "C1" komt te staan.
Zoek dan dmv de temp schakelaar C51 op en druk vervolgens weer op het middelste knopje van het linker rijtje.
dan zal de olie temp te voorschijn komen.

Er zijn 79 opties (dus C1 t/m C79).
Onder andere: C17, geeikte snelheid in KM/U.
C27 of 28 is de temp van het koelvloeistof.
ALLES DIGITAAL!!

Owh jah, veel plezier met je aankoop en heel veel veilige km's toegewenst!

Gr,

Gerard
Gebruikersavatar
door screamer
#38951
Voor zo ver ik weet is de TT (en alle 1.8T blokken) nooit standaard uitgevoerd met een olie temp. sensor. De code C51 die je aangeeft is de koelvloeistof temp., niet de olie. :)

Wel kun je er zelf, redelijk eenvoudig, een betrouwbare olie temperatuur meter inbouwen. Kijk maar een rond op het forum is een heel topic over.


Guy
Gebruikersavatar
door sweeper
#38954
Peultje schreef:als je cker wil weten wanneer je olie op de juiste temp is, kun je dat ook aflezen in je climate control.
Zelfs die klopt niet helemaal. De sensor zit op een plek waar hij vrij snel de temperatuur 90 [sup]0[/sup]C aangeeft, en blijft daar constant op staan wat je ook doet.

Ik heb twee extra meters ingebouwd 1 turbo druk, en 1 olie temperatuur, zie topic Boost gauge installeren. Deze laat een heel ander beeld zien van de olie temperatuur, hoe lang het duurt voordat hij op temp. is, en hoe hij oploopt bij zwaardere belasting van de motor. De sensor van deze meter is geplaatst bij het oliefilter.
Gebruikersavatar
door Peultje
#38960
ok, dat wist ik niet :O maar ik hoop dat dat wel een hele goede indicator is want aan de hand daarvan ging ik gas geven :)

gr gerard
Gebruikersavatar
door sweeper
#38967
Het is een redelijke indicator, maar het is beter om nog een paar kilometer extra te wachten als die 90 [sup]o[/sup]C aangeeft.

Ohh Theo we proberen niet je topic over te nemen hoor. :wink:
We willen alleen maar dat je lang, zonder problemen, van je TT kan genieten.
Gebruikersavatar
door spitfire
#39123
Oke bedankt allemaal.
ik heb wat laat gereageerd ik dacht dat als ik een reactie kreeg het door gelinkt zo worden naar mijn email.
vandaar de late reactie.
Ik wil mijn tt ook laten tunen, maar is dat ook merk baar bij een 1800t en is het niet slecht voor de motor?
waar kan ik hem voordelig professioneel laten tunen , woon in omg. Eindhoven.

Dus ik kan mijn tt veilig door trekken naar de 5000 toeren.
mits ie warm is .Ik rij ongeveer eerst 10 km voor ik sportief rij.


groeten theo.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39124
spitfire schreef:ik dacht dat als ik een reactie kreeg het door gelinkt zo worden naar mijn email.
vandaar de late reactie.
Is overigens wel een optionele instelling in je profiel :wink:
Als ik me niet vergis werk het echter wel alleen in je eigen zelfgestarte draadjes.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door spitfire
#39127
Oke Joop ,

Ik heb het al gevonden.


Bedankt..

groet Theo
Gebruikersavatar
door Vincentos
#39131
Nette TT! Die kleur is ook zeldzaam.

Veel plezier ermee.

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door sweeper
#39139
spitfire schreef:Ik wil mijn tt ook laten tunen, maar is dat ook merk baar bij een 1800t en is het niet slecht voor de motor?
waar kan ik hem voordelig professioneel laten tunen , woon in omg. Eindhoven.
Als je dichterbij zou wonen had ik je in mijn TT laten rijden. Dan had je echt geweten dat het verschil maakt.
Als je een beetje zoekt hier op het forum dan vindt je wel enige ervaringen van rijders, en welke tuner er positief uitkomen.
spitfire schreef:Dus ik kan mijn tt veilig door trekken naar de 5000 toeren.
mits ie warm is .Ik rij ongeveer eerst 10 km voor ik sportief rij.
Zoals eerder gemeld is 6000 ook geen probleem.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]