Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door advanced
#68038
Wil een TT roadster MK1 225 Pk gaan aanschaffen. Wat heb ik precies nodig om de km stand bij een audi dealer op te vragen en kan dat ook met een auto die ik in Duitsland wil kopen?

Ik zag een " buyers guide" voor de coupe, nog toevoegingen, adviezen voor de roadster? Ik ben zelf 1.92 lang zijn hier ervarings deskundigen die ook mijn lengte hebben?

Zelf rij ik een A4 Avant diesel en de TT wordt er "voor er bij" Waar moet ik aan denken qua kosten voor onderhoud?
Gebruikersavatar
door sweeper
#68042
Welkom advanced.

Met kenteken of chassisnummer naar een dealer in Nederland of Duitsland gaan, en zij kunnen de complete (bekende dealer) historie zo voor je uit de computer halen.

Voor de roadster geldt eigenlijk alleen als extra de kap & de bediening daarvan. Kijk goed naar lekkage achter de stoelen onder de bekleding. Af & toe wil het afvoer gootje tussen/onder de kap verstopt zitten of slangetje kapot.

Lengte kan ik je niet mee helpen. Ik ben zelf nl. maar 1.70m. In- & uitstappen zal voor jouw het lastigste zijn denk ik zo.

Kosten voor onderhoud zijn min of meer hetzelfde als voor je A4.
Gebruikersavatar
door heurmen
#68093
ik heb een TT cabrio nu vinden wij de wind achter in de nek behoorlijk ,zaterdag ben ik naar hottuning in lichtenvoorde gegaan die hadden een windscherm op voorraad na het uittesten van het windscherm was ik behoorlijk teleurgesteld om dat het geen positieve invloed had op de wind , jammer.

heeft iemand een idee of met iets ervaring .

Gr. heurmen

edit: verplaatst door moderator naar dit topic
Gebruikersavatar
door heurmen
#68099
sweeper schreef:Was dit scherm een TT origineel scherm of aftermarket? Ik heb nl. tot nu toe alleen glazenschermen in de TT gezien.
nee het was een scherm met gaas, ik heb ook een ruitje achter maar heb het idee dat die te ver naar achter zit vanaf fabriek en dan kan net achter de rolbeugel nog een gaasscherm bevestigen. maar dat hiel dus niet
door creative117
#68103
Dag Heurmen,

het klopt inderdaad wat je zegt. Tussen het glazen of gazen windstoppertje en de zijruiten zit een behoorlijk groot gat. Voor zover ik me nog kan herinnerren was dat bij mijn MX-5 een stuk kleiner, echter had ik daar bij 140KM/h weer veel meer last van windgeruis dan bij de TT. Ik denk dus dat er niet veel meer aan te doen is dan een extra sjaal, hoge kraag, rustiger rijden, je stoel zo laag mogelijk zetten, eventueel de horizontale positie bekijken. Ik heb mijn rolbeugels verlaagd, maar dat was alleen voor het visuele effect, het heeft het windgevoel verder niet meetbaar positief of negatief beinvloed. Dus recapitulee overflakkee, je hebt eigenlijk niet veel aan dit berichtje maar ik hoop dat het je sterkt in je gevoel dat het niet aan jouw gevoel of auto ligt, het hoort er gewoon bij, naast het gegantisch vrije gevoel als je lekker open cruised over 's Neerlnds wegen in een optisch zeer mooie en stoere bak, laten we dat vooral niet vergeten.
door mrlecleir
#68136
@advanced - Met 1.92m zal je je stoel op de laagste stand moeten zetten en helemaal achteruit. Ben zelf 1.86 en heb niks overschot; ligt natuurlijk aan je beenlengte dus eerst proefrijden.

@heurmen - Het windscherm is inderdaad niet helemaal afdoend als je groot van gestalte bent. Het gevoel van openrijden wordt dan alleen maar efkes versterkt.
door advanced
#68162
mrlecleir schreef:@advanced - Met 1.92m zal je je stoel op de laagste stand moeten zetten en helemaal achteruit. Ben zelf 1.86 en heb niks overschot; ligt natuurlijk aan je beenlengte dus eerst proefrijden.

@heurmen - Het windscherm is inderdaad niet helemaal afdoend als je groot van gestalte bent. Het gevoel van openrijden wordt dan alleen maar efkes versterkt.
Dank je! Heb gisteren even gepast in een tt roadster en in een coupe in Hillegom. Viel me op dat er in de roadster met gesloten kap er meer hoofdruimte is dan in de coupe. Of komt het dat ik tegen het kale buizenframe aankeek? Hoort dat zo? De stuur positie vind ik op de laagte stand nog vrij hoog de stoel kon niet lager, maar de zit viel me 100% mee, ook het in- en uitstapen :-) . De kwaliteit van de stoel (niet het leer) lijkt een beetje op die van een seat leon en niet op de kwaliteit van wat ik gewend ben van de Audi A4. Is trouwens de kap ook met de hand te bedienen?
door mrlecleir
#68173
Volgens mij is het buizenframe steeds zichtbaar in een roadster met gesloten kap. Ik heb een electrische bediening van de kap, enkel het ontgrendelen/vergrendelen doe ik manueel.
door advanced
#68180
nog een ander vraagje 205K aan km is dat verstandig om een TT roadster te kopen. Het wordt wel een auto voor erbij. Heb er 1 op het oog uit duitsland uit 2002...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#68182
De zoekfunctie gebruiken, kom je het echter niet tegen als geregistreerd gebruiker dan dien je minstens donateur te zijn dan komt er een schat aan extra informatie beschikbaar betreft de MK1. Zie voor lidmaatschappen de shop op de club site.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]