Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#40121
Gewoon een prijs op die advertentie zetten, behalve als je al betalend lid bent. We weten allemaal dat we hier de juiste doelgroep hebben zitten. Laten we dan die exclusiviteit niet gewoonweg te grabbel leggen, maar gebruiken :wink:
Een serieuze verkopende partij heeft dat er wel voor over denk ik.
Zou ook nog eens best interessant kunnen zijn voor bedrijven om hun aanbod in TT's hier te kunnen plaatsen. En als we d'r dan zo een paar hebben, dan gaan we d'r lekker een keer van uit eten met z'n allen :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#40148
Gewoon zelfde als marktplaats hanteren maar wegens gerichte doelgroep met oog op verkoop t bedrag wat verhogen ;)
Gebruikersavatar
door Peultje
#40157
timstudio2002 schreef:Maar in principe is alles dus nu al een paar keer gezegd en aangehaald.

Kortom: zolang de mogelijkheid er bestaat zullen mensen daar gebruik van maken. De andere forumleden kunnen zich eraan ergeren, en de thread afkraken, dit zet hem hooguit weer bovenaan in de lijst :) ....maar het meest simpele is dat iemand een minimum aantal posts (bijvoorbeeld 10 ofzo) zou moeten krijgen om dit te voorkomen.

Persoonlijk vind ik het wel ok dat mensen hier alleen een auto te koop zetten. Ik ben het ook met Rokky zijn argumentatie eens.
Eigenlijke moet et niet mogelijk zijn om een TT te verkopen :angel11: :P

nee geintje..

10 of 25 is te weinig denk ik, ik denk dat de regeling wel goed is, maar dat je dan minimaal 100/150 posts moet hebben, daar ben je namelijk wel ff mee bezig.. de interesse om dat nutteloze posts te plaatsen word dan sterk verminderd...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#40161
ja maar wees eerlijk je koopt geen tt uit Duitsland vandaan om die direct in de verkoop te zetten

gewoon geen posts dat maakt niks uit maar wie dan wil adverteren die geen lid is van de club of een goeie forum gebruiker is lappen met die handel...
door rokky
#40164
Waar hebben we het over??

Hoe vaak komt het voor dat er personen hier lid worden puur om alleen iets te verkopen?
Als ze iets zinnigs te verkopen hebben en iemand van dit forum zou het willen kopen waarom zou je zo iemand dan eerst 100 post's willen laten plaatsen of van het forum gooien?
Hiermee ontneem je andere forum leden de kans op een aantrekkelijke aanbiedingen.

Voor mijn gevoel een beetje overdreven allemaal en de discussie niet waard.

Ben ook lid van het Audi forum en moet daar eerst 100 post's geplaatst hebben, wat denk je hoe lang dat duurt? Vindt dat een beetje onzin.
Vindt niet dat dit of iedere ander forum een dusdanige exclusiviteit over zich af moet roepen, dat schrikt alleen maar af.

Dus nogmaals waar praten we over?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#40167
rokky schreef:Waar hebben we het over??
Het voorkomen dat het hier een dumpplaats wordt van malafide aanbiedingen e.d.
Ik ben van mening dat we best een vraag & aanbod hoekje kunnen hebben waar mensen in kunnen rondsnuffelen zij het in onderdelen of complete wagens. Echter, er moet wel een filter zijn om enkel relevante aanbiedingen te verkrijgen. Voor al het andere zijn sites als Marktplaats, Ebay, enz. uitermate geschikt.

Het "minimaal zoveel posts" gebeuren lijkt me ook niet het meest geweldige systeem hoor, daarme loop je (zoals eerder gezegd) de kans dat je de rest van het forum bevuilt met onzin.
door ptie
#40173
Ik begrijp je punt Joop, maar zolang het geen dumpplaats is, zie ik niet waar we ons druk over maken. Die ene advertentie af en toe :)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#40178
Beter om op voorhand een duidelijke lijn te trekken dan achteraf te zeggen: "Hadden we maar..." :wink:
door timstudio2002
#40181
Kunnen we niet simpel een te koop voor handelaren/commerciele aanbiedingen plek maken? Dat zie ik op de andere fora ook vaak zat. Een scheiding tussen handelaren en particulieren dus.

En hoe te bepalen wie waar komt? Dat lijkt mij een kwestie van simpel modereren toch? De optie om boven een bepaalde vraagprijs (bijv. 7500 euro) een klein tarief te vragen lijkt mij ook meer dan schappelijk.

Maar ik denk idd dat het forum er niet slechter mee af is als hier meer te koop aangeboden wordt. Van de andere kant snap ik ook dat wat er nu te koop staat veelal van leden is, en daardoor een stuk betrouwbaarder dan marktplaats etc.

Ik zie de toegevoegde waarde echter ook als betrouwbare handelaren (bijv. Coen Donkers etc) hier onderdelen te koop zouden aanbieden. Interieurdelen, turbo's etc.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#40182
Klopt. Een Site-sponsor kan al onder het kopje "Sponsoren" relevante zaken plaatsen. Als we dit op een grotere, commerciëlere manier willen gaan implementeren in het forum, zullen we ons goed moeten voorbereiden en duidelijke afspraken moeten maken.
Een discussie als deze is dus zéker niet verkeerd om te houden en wellicht komen er ideeën naar boven waar we eerder niet aan hebben gedacht :wink:

Gedachtenwisselingen ter verbetering vh forum zijn daarom altijd welkom :!:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#40218
Ach de nieuwe opzet met filters en toegang om te kunnen posten werken, wie dan betaald voor dat gedeelte kan er in posten. Zo simpel kan je het al maken, dan hoef je verder amper meer om te kijken. Dan is de hele discussie niet meer nodig.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]