Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door nickbox
#40782
Ik ben toe aan een set nieuwe banden, maar welke.
Ik hou het bij de orginele 17 velgen.
Nu zit er Dunlop op, maar welke banden zijn nu het beste voor een Quattro?
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#40784
ik weet niet hoe de dunlop banden je bevallen zijn maar mijn ervaring is dat de banden wel goede grip
hebben maar dat ze zeer snel slijten.

ik rij nu met falken fk452 banden (225/35R19) maar deze bevallen zeer goed, de prijs is niet gek
en de kwaliteits verhouding ligt heel hoog. niet te veel geluid maar zeer goede grip.

het is zeker een aanrader. heb je al eens op autobandenmarkt gekeken? daar krijg je de banden
zeer scherp aangeboden. voor die prijzen krijg je ze niet in nederland omdat deze banden uit duitsland
komen en er lang zoveel accijnzen(ik weet niet of ik het goed schrijf) op zitten.


gr.dennis



-
Gebruikersavatar
door Vincentos
#40786
Origineel wordt de TT geleverd op good-years of op continentals. ;) Aangezien je nog al een fan bent van origineel nietwaar?

Ik hoor tevens goede verhalen over pirelli p zero nero banden. Als mijn good-years op zijn ga ik eens shoppen voor die banden. Via nova rota zijn ze 105 euro de stuk. Zie link.

En anders gewoon nieuwe dunlops aanschaffen? Volgens mijn weten zijn er geen speciale banden voor quattro.

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door nickbox
#40787
Ik heb wat test gezien van Bridgestone, die komen er goed uit. Conti's zitten om mijn ander auto omdat de Bridgestones gingen cuppen....
Ik vind de Bridgestone's niet echt een mooie band. En de Conti's, ja dat is gewoon een afspraak tussen Pon en Audi en VW.........
Er zit bij mij nog 3 mm op dus ik kan nog even wachten tot de winterbanden erop gaan. Daar zoek ik nog een setje orginele velgen voor....... 17'
door Brian-TT
#40788
Ik heb zelf goede ervaringen met Dunlop sp9000 banden
Ze slijten wel wat harder, maar de grip is uitstekend (ook bij nat wegdek).
Ik hoor ook steeds meer positieve verhalen over de Falken FK banden, ik heb hier zelf alleen (nog) geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
door stivoman
#40789
Falken zijn prima bandjes!
Kijk ook eens naar nangkang banden, dat zijn ook goede banden voor een lagere prijs.
door creative117
#40798
.
Laatst gewijzigd door creative117 op di nov 15, 2011 1:39, 1 keer totaal gewijzigd.
door creative117
#40799
.
Laatst gewijzigd door creative117 op di nov 15, 2011 1:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#40800
De Good Year's zijn op zich prima in orde, heb inmiddels al verschillende sets versleten.
Het grote nadeel, en ook de reden waarom ik nu voor wat anders ga kijken, is dat die dingen wel erg veel herrie gaan maken zodra ze ongeveer voor de helft versleten zijn. Misschien ligt het eraan dat ik 19'ers erop heb liggen maar ik word niet echt vrolijk van het geluid. Denk dat ik, opaanraden van wat mensen, toch eens voor de SP9000 ga. Krijg vrijdag mijn Nuvo's terug van de polijster en dan komen er op de voorzijde meteen nieuwe banden erop.

Ook ik sta open voor suggesties voor een evt stillere band. Dat ze wat harder slijten is niet zo'n probleem gezien het lage aantal km's wat ik per jaar maak.

Grtz Henk
Gebruikersavatar
door Ronnie
#40817
Vincentos schreef:Origineel wordt de TT geleverd op good-years of op continentals. ;) Aangezien je nog al een fan bent van origineel nietwaar?

Ik hoor tevens goede verhalen over pirelli p zero nero banden. Als mijn good-years op zijn ga ik eens shoppen voor die banden. Via nova rota zijn ze 105 euro de stuk. Zie link.

En anders gewoon nieuwe dunlops aanschaffen? Volgens mijn weten zijn er geen speciale banden voor quattro.

Groetjes,
Vincent
P Zero Nero hoef ik nooit meer, grip super, maar dat ze scheuren op de wangen is niet normaal en t duurt dr in en dr uit om es te weten te komen waarom, al vanaf okt. vorig jaar bezig omdat ze niet meer door de apk kwamen met 7mm profiel!!! waren slechts 5 maanden gemonteerd onder de auto.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#40818
TTmaniac schreef:De Good Year's zijn op zich prima in orde, heb inmiddels al verschillende sets versleten.
Het grote nadeel, en ook de reden waarom ik nu voor wat anders ga kijken, is dat die dingen wel erg veel herrie gaan maken zodra ze ongeveer voor de helft versleten zijn. Misschien ligt het eraan dat ik 19'ers erop heb liggen maar ik word niet echt vrolijk van het geluid. Denk dat ik, opaanraden van wat mensen, toch eens voor de SP9000 ga. Krijg vrijdag mijn Nuvo's terug van de polijster en dan komen er op de voorzijde meteen nieuwe banden erop.

Ook ik sta open voor suggesties voor een evt stillere band. Dat ze wat harder slijten is niet zo'n probleem gezien het lage aantal km's wat ik per jaar maak.

Grtz Henk
17 inch deed dat ook... 18 inch eveneens hetzelfde... dus je 19 inch dat die ook herrie maken is mij niet onbekend qua rolgeluid, irritant gewoon

Bridgestone Potenza... dat zijn heerlijke banden ook stil overigens in vergelijking met andere merken en types
Gebruikersavatar
door sweeper
#40825
Ik heb zelf de Dunlop Sp Sport9000 225/40ZR18, en ben er tevreden over. Heb geen vergelijkingsmateriaal.

Van Jos_br heb ik begrepen dat hij erg tevreden is over de kwaliteit/grip/e.d. van de nieuwe Conti Sportcontact 3
Onder die diesel TT van hem is een paar hele goede banden erg belangrijk volgens mij.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#40827
Bridgestone Potenza's, tnx voor de tip Ron.

Heb het idd al een paar keer gehad met die Good Year's. Als ze nieuw zijn valt het allemaal reuze mee, het valt eigenlijk pas op hoe stil het ineens is na een bandenwissel maar met de tijd (lees slijtage) sluipt het er weer in. Heb eigenlijk een paar keer tegen beter weten in toch weer voor dezelfde band gekozen omdat ik voor/achter geen verschillende banden wilde hebben maar ben het nu toch een beetje beu.

Grtn Henk
Gebruikersavatar
door massari
#40830
Ik heb onder beide auto's Dunlop Sportmaxx banden. Beter dan de 'oude' SP9000 banden. De Sportmaxx banden maken minder herrie onder de TT dan die onder de A4 cabrio. Beiden in 19".

Alles is wel zo'n beetje afhankelijk van het type auto.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#40927
ronny dat klopt wat je zegt betreft het afhankelijke per type auto
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]