Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#41782
Hallo,

Ivm een geplande rit in onze roadster voor komend weekend ben ik eigenlijk nog op zoek naar een routebeschrijving, waarbij we via Francorchamps naar de Nurburgring kunnen rijden.
Ik heb via routeyou wel iets gevonden, maar deze geeft alleen waypoints voor GPS, TOM-Tom en Garmin, en omdat ik geen handige hulp van deze merken heb kan ik er niets mee.

Wie oh wie heeft iets ??

Gr.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#41783
Maak je wel gebruik van een navigatiesysteem?
In de buurt van Francorchamps is eigenlijk alles wel mooi om te rijden :) dus dat maakt niet zoveel uit dan.
Het is maar net wat je wilt natuurlijk. Wat ik nog weleens wil doen is gewoonweg wat rondkachelen zonder specifieke route (kom je de meest leuke dingen tegen) en als ik er dan genoeg van heb, dan zet ik de navi op mijn eindbestemming vast.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Roadster61
#41796
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik gebruik de navigatie wel om naar een bepaalde plaats te komen, maar wanneer je geen kennis hebt van leuke ritten in die omgeving is het wel makkelijk om een extra routebeschrijving voor deze rit te hebben.
Het zal niet zo zijn dat de Ring gemist wordt, maar een paar tips :idea: voor onderweg zijn van harte.

Trouwens, nog iemand op het forum bekend met de gang van zaken op de Nurburgring :?: :?:
Gebruikersavatar
door Rommyke
#41805
Ik zou eerder beginnen aan de kanten van Namen Dinant . (zo richting Falean, Sosoye , ligt ook Maredsous) komen ook veel moto's voor de mooie wegen)en dan binnendoor naar spa franchorchamp langs (rond het circuit) en dan zo naar de nurburgring


Zeer mooie rit


Wat zou je graag van de Nurburgring willen weten ? Kan op het werk altijd eens navragen daar we daar geregeld gaan testen met het werk.


Groetjes
Rommy
Gebruikersavatar
door Roadster61
#41807
Over de Nordschleife: kun je daar als beginner ( nog nooit eerder gereden) een beetje vertrouwd je rondje rijden?
Ik heb wel verschillende video's bekeken, en zie daar een heel verschillend pluimage aan auto's rijden ( van redelijk snel tot supersnel).
Zijn er nog zaken aan de auto waar je rekening mee moet houden, en wat is de beste aanrijroute?
Gebruikersavatar
door MisterCats
#41813
Tip:
Koop een Garmin Zumo navigatiesysteem voor motorfietsen.
Daar krijg je Mapsource software bij waarin je een route kunt maken op je PC.
Deze route kun je eenvoudig downloaden in je Garmin Zumo en vervolgens wordt deze route aan je voorgelezen in de auto

Ook zijn er veel routes te vinden op internet die je zo in je Zumo kunt downloaden, maar zelf maken is veel leuker
door creative117
#41817
Dag Roadster 61. Nou ja, met dat vreemde ding op je mooie Roadster geschroeft weet i het eigenlijk zo net nog niet :D

enfin:

De Nordschleife:

Kijk maar eens even op onderstaande sites, leuke info en uiteindelijk kom je ook bij de openingstijden uit, en dat is goed om te weten, zo heb ik er een dagje rond moeten hangen totdat ik pas om 18h zelf de baan op mocht, tsjesus, wat duurde die dag lang.

Ik heb het ervaren als een veilig rondje, wel goed blijven spiegelen uiteraard en ook goed vooruit kijken. Er rijden daar mannen rond die een abonnement hebben en daar dagelijks aan het sprinten zijn, dus die zoeven je voorbij alsof je stil staat. Maar je ziet er ook touringcars. Wil je echte fun, dan kun je de Nordschleife Taxi nemen, dan stap je als pssagier in in je eigen auto en dan rijdt er een of ander Duits vrouwtje die het licht uit je TT rijdt, kun je wel filmen, en heb je gegarandeert een scherpe tijd staan (ze rijdt er zelfs de Top Gear mannen het snot voor de ogen, maarja, volgens mij staat haar teller inmiddels al op de 30.000 rondjes!!) :lol: .

Zoals je in het filmpje kunt zien (in et kader: wat hoort hier niet thuis wat ik hier zie) zijn er ook wel eens fietsers die het rondje maken, maar gelukkig weet de organisatie het altijd zo te plannen dat je die niet tegenkomt op je rondje..... :wink:

Ik heb het rijden op de Nordschleiffe als veel respectvoller en prettiger ervaren als de zomeravond vrij-rijden sessies (van al weer enige tijd geleden) op Zandvoort waar van die mongolen in afgeragde BMW rondreden (zo dat is er ook uit) die dus absoluut niet keken waar ze reden, als zij hun ideale lijn maar konden vasthouden.
Het grootste "probleem" op de Nordschleife is dat je vaak niet goed weet waar je naar toe gaat en dus je snelheid niet maximaal kunt houden. En met 2 rondjes ken je het circuit nog steeds niet uit je hoofd. Je kunt wel op Youtube wel een aardig idee krijgen. See link below.

Bij het circuit is ook en groot "thema" park en een soort museum over autosport en de Nordschleife, daar kun je best een 3-4 tal uren vertoeven. Daar vind je ook en maquette van de Nordschleife, heel mooi. Dus ik zou je willen zeggen, maak er een compleet dagje uit van.

Vergeet ook je fotocamera niet, niet dat je daar onderweg de tijd voor hebt, maar een kiekje van de entree dat je de Groene Hel betreedt is toch wel leuk om te laten zien aan de thuisblijvers.

Oja, als je er toch heen gaat, kijk of er een dag is dat je ook over het F1 circuit mag, kost ietsje meer, maar toch ook wel heel leuk, en je kunt gelijk 2 circuits achter je naam bijschrijven :)

Nou dat was het wel zo een beetje wat ik kwijt wilde. Veel plezier enuh, ik krijg eigenlijk zo wel zin om mee te gaan.......

http://www.ringracing.nl/Der_Ring.htm

http://www.nuerburgring.de/machen/nords ... ahren.html

http://www.youtube.com/watch?v=ZYyhUiRJl9s (bij 6'31" zit een stukje kombaan, wel een historisch stukje om dat even goed me te pakken, verwacht er echter niet veel van, maar het zou jammer zijn als je er aan voorbij reed).

enuh, kap d'raf.

Gegroet,

Roger aka Creative117
Gebruikersavatar
door Jakkers
#41818
hoi,

een tip, als je een rondje gedaan hebt laat dan je machine even afkoelen en ga wat rondkijken voor je de volgende aansnijdt ...

grtz
Gebruikersavatar
door Roadster61
#41829
@creative117:

Thnx voor de info, daar hebben we wat aan.
Enne..... de kap is er af van april t/m oktober. :lol: :lol:


@ de rest

Zal op de rit er naar toe af en toe wat punten noteren en wellicht een ritje op Google Maps zetten.

Jullie horen meer.

Grtz
Gebruikersavatar
door Rommyke
#41842
Ik denk dat creative117 het meeste wel gezegd heeft.


Nog een filmpje op you tube met audi TT op de nordschleife

http://www.youtube.com/watch?v=hz6e5F2XpfU

Groetjes
Rommy
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]