Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door jos_br
#42402
Geef mij dan de S-tronic maar. Ik ga hem zelfs achteraf inbouwen aangezien je nooit sneller kunt schakelen. De standaard S-tronic(DSG) kan na een software aanpassing 500nm aan.........

Jos.
Gebruikersavatar
door massari
#42403
Dat jij die duw in je rug voelt en hem als snel ziet/voelt is te verklaren. Zoveel newtonmeters heeft een TT-S niet, maar je vergeet dat de powerband van een diesel niet echt groot is, je het geroffel mist en dat een TT-S echt wel veel sneller is dan jouw gechipte 2.0 diesel. Het verschil moet je voelen. Een TT-S kan zijn vermogen langer vasthouden en het vermogen blijft maar doorklimmen tot zo'n 6500 toeren p/minuut, jij moet al lang een tandje hoger schakelen en voor je het weet zit je in zijn 6 al hikkend tegen de 4000 p/minuut aan terwijl zelfs een normale TT 2.0 TFSI nog gewoon verder gaat...

Het wordt helemaal gekker als je de TT-S laat tunen...

Om maar niet te spreken over een TT-RS...
Gebruikersavatar
door jos_br
#42409
Och, een powerband van 2000>5000tpm........waarbij bij 5000tpm nog steeds 400nm voorhanden is.

Jos.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#42412
rokky schreef:....... heb jij de launchcontrol niet uitgeprobeerd? Voet op de rem, in de sportstand, volgas geven (als het goed is blijft hij dan op 3500 t hangen) en dan de rem los en volgas houden. Ik heb het niet geprobeerd omdat ik toen niet wist dat het kon.
Als het goed is zou je dan je hoofd in je nek moeten hebben.
Dat is nou precies waarom ik de S-Tronic heb genomen :D
LaunchControl is met niets te vergelijken, of het zou verliefdheid moeten zijn (vlinders in je buik) :P
Ik zou dus gewoon voor de S-Tronic gaan !
Gebruikersavatar
door massari
#42422
jos_br schreef:Och, een powerband van 2000>5000tpm........waarbij bij 5000tpm nog steeds 400nm voorhanden is.

Jos.
We hebben het hier over normaal getunede MK2 (diesel) rijders Jos, niet over jouw opgefokte MK1 TDI :lol:
Gebruikersavatar
door Joerek
#42424
Massari: Ik vergat niet dat de tdi's het veel korter kunnen volhouden. Zei nog dat de tts veel langer door kan halen... bij de diesel is het maar tussen de 2200 en 4200 toeren, daarbuiten heb je nauwelijks vermogen. Doordat de tts dus veel langer zijn vermogen vasthoudt is deze dus veel sneller.
De stronic helpt nog eens enorm bij aan het feit dat je bij schakelen gewoon geen vermogen/snelheid verliest. Maar wat ik wilde aangeven, is ondanks dat je bij de stronic dus geen snelheid verliest en razend snel kan opschakelen, vond ik het weinig bijdrage aan de beleving (even leuk met ploffen, meer niet).

Paar maanden geleden nog gereden in de F430 ook met flippers. Wat een gehak bij opschakelen (doet de Stronic duidelijk veeeel beter), maar ook hier miste ik de handbak.

Maargoed, ieder zijn voorkeur toch... Launchcontrol vandaag of morgen nog even proberen als het kan, misschien draai ik bij ;)
Gebruikersavatar
door Joerek
#42517
Ben inmiddels iets positiever over de S-Tronic. Mn eerste reactie was wat negatief omdat ik de launchcontrol niet kende... vond het dus maar traag van zn plek komen. Launchcontrol is overigens wel simpel, gewoon hup 3000 toeren, gas los en gaan. Het brute geweld valt nog wel mee, maar wel beter ;) Nog even stoplichtsprintje gedaan ertegen (moet alles proberen he ;-)), vanaf het begin komt de diesel een neuslengte voor de tts te liggen, maar dat wordt snel teniet gedaan. Al bij de eerste schakelactie gaat de stronic gewoon door en blijft constant snelheid opbouwen. Bij 100 km/h ligt de tts iets meer dan een autolengte voor. Wat een heeeerlijk geluid om erachter te rijden :) Mooie snerp in het geluid en fantastische ploffen. Wat prestaties betreft vond ik de diesel in vergelijking echt niet tegenvallen!

Verder is het wellicht een kwestie van wennen en ik denk dat ik stronic wel zou kunnen prefereren... ooit. Ik denk dat dit langzaam een standaard zal worden voor auto's.
Gebruikersavatar
door Blackboard
#42525
Joerek schreef:Ben inmiddels iets positiever over de S-Tronic. Mn eerste reactie was wat negatief omdat ik de launchcontrol niet kende... vond het dus maar traag van zn plek komen. Launchcontrol is overigens wel simpel, gewoon hup 3000 toeren, gas los en gaan. Het brute geweld valt nog wel mee, maar wel beter ;) Nog even stoplichtsprintje gedaan ertegen (moet alles proberen he ;-)), vanaf het begin komt de diesel een neuslengte voor de tts te liggen, maar dat wordt snel teniet gedaan. Al bij de eerste schakelactie gaat de stronic gewoon door en blijft constant snelheid opbouwen. Bij 100 km/h ligt de tts iets meer dan een autolengte voor. Wat een heeeerlijk geluid om erachter te rijden :) Mooie snerp in het geluid en fantastische ploffen. Wat prestaties betreft vond ik de diesel in vergelijking echt niet tegenvallen!

Verder is het wellicht een kwestie van wennen en ik denk dat ik stronic wel zou kunnen prefereren... ooit. Ik denk dat dit langzaam een standaard zal worden voor auto's.
Ik heb gisteren ook ff een lauchcontrol gedaan met mijn TT (S-tronic+Quattro), ging lekker van start 8) , maar met de flippers schakelen is net zo makkelijk en leuker én ook met tussenplofjes 8) .
De lauchcontrol trekt elke keer door tot in het rode gebied (~6500 toeren)..... met de flippers aan het stuur kun je eerder (zeg 4500-5000 toeren) schakelen, wat volgens een vriend sneller is omdat je dan op zijn koppelpiek schakelt :?:
Moet beide methoden eens gaan opmeten, dan weten we zeker! Iemand zin in een sprint-/meet meeting en wie is in staat de acceleratie (nauwkeurig) te meten?

gr. Tony
Laatst gewijzigd door Blackboard op wo sep 16, 2009 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#42772
Ik vindt de S-Tronic prima. Je kunt er heel relaxed mee rijden in Drive en er mee knallen in Sport. Verder kun je tijdens het rijden in Drive gewoon je flippers gebruiken om op- of terug te schakelen. Ook Kick down heb je tot je beschikking en Launch Control. Genoeg mogelijkheden om je te vermaken. Bij mijn 3.2 heb ik overigens geen last van een turbogat.
Gebruikersavatar
door a4-black
#42882
Ik neig nu toch weer naar S-tronic... :D
Gebruikersavatar
door Joerek
#42921
Het is wel een feit dat iedereen die Stronic heeft gekozen helemaal geen spijt heeft van de keuze en het als erg prettig ervaart. De meesten die voor een handbak hebben gekozen (of geen keuze heeft), mist het ook weer niet.

Als je die extra 2700 euro kan missen, zou ik het misschien maar doen ook. In het begin was ik een beetje skeptisch... de eerste ervaring was verdeeld, maar inmiddels vrij positief. Het is een mooie techniek en het schakelen oh zo vloeiend. Op papier sneller, maar gevoelsmatig vind ik het juist minder overkomen. Ondanks dat een koppeling + pook je meer gevoel van controle geeft, en wellicht iets is wat je juist zoekt bij een dergelijke auto, blijft het een gedoe :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]