- ma sep 07, 2009 15:57
#42393
Uiteraard, maar wat ik bedoelde te zeggen, is dat de stronic juist wat snelheidsbeleving wegneemt, terwijl het gewoon sneller is.
Bij de diesel heb je zeker ook een turbo gat. Vanaf 2100/2200 komt die ineens op stoom, maar met de koppeling en wat meer toeren draaien kan je dat wegnemen waardoor je in 1 klap weg knalt. Quattro draagt daar enorm aan bij. wat betreft acceleratie... ik denk dat je met de diesel echt veel meer G-krachten bereikt (duw in de rug), maar de TT-S kan zijn vermogen veel langer volhouden en schakelt veel sneller, waardoor het op 0-100 gewoon sneller is.
Punt is natuurlijk, wel of geen s-tronic. Vanochtend stapte ik enthousiast in de TT-S met Stronic om de motor en stronic eens even flink te testen. Het opschakelen bij volgas is erg mooi, lekkere ploffen, en erg vloeiend. Verder was ik zwaar teleurgesteld bij volgas wegtrekken. ESP etc. nog uitgezet, maar mocht niet baten.
De meerprijs van S-Tronic zou ik dan voor wat anders gebruiken, maar het blijft gewoon persoonlijk. Ik vind de handbak helemaal niet onprettig in files ed.. heb inmiddels al bijna 40.000km op de teller getikt in 8 maanden en dus voldoende file km's erop zitten. Daarom was ik erg geinteresseerd in de s-tronic, maar heeft me gewoon niet kunnen overtuigen. Enige manier om erachter te komen is zelf ermee te rijden.