Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Stijn
#42080
Hoe moet de batterij in de sleutel worden vervangen?
Omdat het nogal wat pogingen vergt om de deur open te krijgen, is mijn eerste vermoeden dat de batterij in de sleutel leeg aan het raken is. Ik heb de sleutel open gemaakt, maar trof daar geen batterij in aan, dus misschien dat er nog meer moet worden opengehaald. Moet dit via de garage of kan ik gewoon via de retail een batterij kopen?
Gebruikersavatar
door denders
#42087
Misschien dat je daarom zo moet tobben om de deur open te krijgen, dat er GEEN batterij in zat? :oops:
Gewoon halen in de winkel meestal een CR3210 bij de Hema ofzo maar ik denk 2x in deze AB.

Als ik tijd heb maak ik hem even open, mijn sleutel.


Grt, Dennis.
Gebruikersavatar
door Peultje
#42090
ik heb mijn sleutel al ff uitmekaar gehaal voor je, en gelijk ff foto's daarvan gemaakt.. tis heel simpel :)

als volgt:

met een schroevendraaier (o.i.d.) kun je de 2 hoofdgroepen uitmekaar halen:

Afbeelding


Afbeelding


vervolgens bestaat het rechter gedeelde (als aangegeven op de 2e foto) uit 2 gedeeltes, die je met je blote handen van mekaar af kan trekken.
Resultaat:


Afbeelding

dan zie je dat er 2 batterijtjes inzitten.

Bij mij staat er op het batterijtje: Panasonic CR 1620 3V. FF googlen en dan zul je zien dat het een lithium knoopcel batterij is :)
deze zijn volgens mij bij een hema ofzo wel te krijgen.

veel suc6! :)

Gr

Gerard
Gebruikersavatar
door Masterwill
#42093
Mooie foto's. Ik heb wel de sleutel opnieuw moeten inleren toen ik de batterij had vervangen.
Maar dat heel makkelijk.
door Marco1976
#42094
Duidelijk denk ik via de foto's.

Weten jullie ook of het omhulsel van die sleutel ergens te koop is?
Die van mij begint een beetje oud te worden:)
door joTTie
#42095
Marco1976 schreef:Duidelijk denk ik via de foto's.

Weten jullie ook of het omhulsel van die sleutel ergens te koop is?
Die van mij begint een beetje oud te worden:)
Op ebay zie ik ze vaak voorbijkomen, voor niet al te duur.
Gebruikersavatar
door Peultje
#42096
Masterwill schreef:Mooie foto's. Ik heb wel de sleutel opnieuw moeten inleren toen ik de batterij had vervangen.
Maar dat heel makkelijk.
inleren?,

je kan em als het goed is gewoon ff de sleutel in het contact doen en volgens mij zelfs, hoef je alleen je deur maar ff open te maken dmv de sleutel in het slot te stoppen...

of is dat niet zo?....
door joTTie
#42099
Ik ben ook wel benieuwd naar het inleren. Ik heb nog een reserve sleutel die "ingeleerd" moet worden.

Wie kan daar iets meer over vertellen?
Gebruikersavatar
door Peultje
#42104
ik heb net ff geprobeerd, maar afstandbedienen doet ie niet voordat je de sleutel in het slot hebt gestopt, starten doet ie dan gewoon, en het weer op slot doen met de AB doet ie dan ook gewoon weer...

normaal gesproken moet inleren bij de dealer ivm bepaalde codes meende ik
Gebruikersavatar
door screamer
#42106
Het inleren van de afstandbediening kun je zelf, weet even niet meer zo gauw hoe. Maar is door middel van een combinatie van sleutel in deur en x aantal keer open en op slot te doen en daarna het contact om zetten dacht ik, staat in de handleiding en anders wel ergens op het net.
Maar de sleutel inleren voor de startonderbreker dat moet via de dealer, deze moet daar voor ook weer contact zoeken met Audi dacht ik zelfs.


Guy
Gebruikersavatar
door Peultje
#42109
screamer schreef:Het inleren van de afstandbediening kun je zelf, weet even niet meer zo gauw hoe. Maar is door middel van een combinatie van sleutel in deur en x aantal keer open en op slot te doen en daarna het contact om zetten dacht ik, staat in de handleiding en anders wel ergens op het net.
Maar de sleutel inleren voor de startonderbreker dat moet via de dealer, deze moet daar voor ook weer contact zoeken met Audi dacht ik zelfs.


Guy
volgens mij is die combinatie : 1 x sleutel linksom draaien :P heb et net geprobeerd en werkt gewoon :) voor de startonderbreker weet ik niet precies hoe dat zit echter, ik kon gewoon mijn auto starten... dus waarschijnlijk hoeft de chip in de sleutel maar gewoon 1 x ff contact te hebben met de chip in de deur... dan moet het goed zijn... Dit geld allemaal niet voor een nieuwe sleutel ben ik bang, alleen voor het verwisselen van de batterijtjes denk ik...
Gebruikersavatar
door denders
#42111
Bedankt voor de snelle uitleg / plaatjes Peultje, een CR1620 batterijtje, dus iets kleiner dan ik dacht. :wink:

De chip op/in de sleutel is als het goed is uniek voor de startonderbreker, dus toch in zo'n geval ff naar de dealer.

Denk na een snelle batterij wissel dat dat helemaal niet nodig is.(frequentie)
Sleutel inleren kan een kombi van sleutel draaien en AB drukken zijn meestal, dat was zo bij mijn Seat maar denk dat het bij Audi (VAG) ook zo gaat.
door Stijn
#42858
Het is allemaal gelukt dankzij de heldere uitleg en dank ook aan degenen die er op wezen dat de sleutel moet worden ingeleerd.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]