Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Anand
#42659
Zo, had me al voorgesteld in het subforum maar hierbij nogmaals :
Naam is Anand en ben van beroep Gitarist (gitaarleraar) en heb ook mijn TT droom vandaag werkelijkheid gemaakt....

Heb een TT uit 2001 met 87000km gekocht en zal over een kleine 2 weken opgehaald worden.....prijs incl garantie /apk /beurt etc 13950 euro
Als je tijd hebt , hier is de link :
http://www.garagewitteveen.nl/?occasions=1

Eigenaar vond ik heel aardig en behulpzaam , vind dat belangrijk want soms kom je toch arrogante , niet meewerkende mensen tegen ....

Auto ziet er van binnen supernetjes uit ! Heb er helaas niet in kunnen rijden omdat accu etc eruit waren en het stond op de 2e verdieping maar goed, ik vertrouw compleet in de eigenschappen van de TT het rij gedrag komt wel goed.

Heb 6 maanden garantie op de motor , krijgt zijn service beurt incl complete distributieriem set , olie , filters + nieuwe APK , complete poetsbeurt en inbouw eigen cdspeler (vanwege bluetooth / USB ) , Zitten 17`` velgen met goede banden (profiel) eronder.
En als er iets is in de tussentijd , hoef ik niet vanuit Enschede naar herpen te rijden maar kan in overleg dat gewoon hier laten doen en factuur gaat naar de verkoper Witteveen....lijkt me heel schappelijk....voor de rest geen roestplekken, hrassen en of deuken...beetje steenslag voorbumper....ach ja .... :wink:

Was van 1e eigenaar en je kon echt zien dat er goed mee was om gegaan....onderhoudsboekje kopt helemaal , allemaal Audi dealers met stempels en km standen....distributieriem was nog niet vervangen....toch nodig na >5jr las ik hier op het forum.

Vraagjes :
- Prijs lijkt me heel goed toch ?
- Uitlaat was `zwart` aan het einde....de rest was wel goed metaal kleurig....is daar een reden voor ?
- Bij de APK wordt er toch op de remmen / schokkenbrekers etc gelet , service beurt de olie /filters etc + distributieriem..Mis ik nog iets belangrijks ?
- op de advertentie titel staat 110kw ,= 150 pk versie toch ? Maar volgens de specificaties van Audi werden de 150pk geintroduceerd vanaf 2003......wat klopt hier niet ? Dit soort gegevens staan als het goed is op de deel 1, 2 ergens....ff checken als ik de auto op ga halen...

Ik heb em dus toch genomen omdat ik op dit moment geen betere heb gevonden bij een dealer want ik moest mijn BMW 318td compact ook inruilen...kreeg er 8500 euro voor (wel met supermooie velgen + winterbanden)...hij moest binnen 5000km voor een grote beurt gaan en das bij BMW vrij duur..... :lol:

BMW was verlaagd met AC Schnitzers maar ben eigenlijk niet van plan om de TT te verlagen en / of te chippen voorlopig..

Hebben jullie nog belangrijke tips ? :lol:

Thanks en hoop zekers een keer een meeting bij te wonen en te touren ff......
Groet,
Anand
door rokky
#42660
Het lijkt mij niet spot goedkoop zeker niet in deze tijd. Maar km stand is aantrekkkelijk (als hij klopt tenminste)
Ik zou zeker niet tot de aankoop overgaan zonder proefrit.
Gebruikersavatar
door Anand
#42662
rokky schreef:Het lijkt mij niet spot goedkoop zeker niet in deze tijd. Maar km stand is aantrekkkelijk (als hij klopt tenminste)
Ik zou zeker niet tot de aankoop overgaan zonder proefrit.
Hoi, klopt zekers niet de goedkoopste maar ik ging voor zo weinig mogelijk km hetgeen volgens de onderhoudsboekje klopt en ik zal em zekers hier bij de Audi dealer ff na laten kijken...
Qua prijs : ach ik kijk meer naar hetgeen ik erbij moet doen ...de BMW 318td compact uit 2003 met hetzelfde kmstand gaat weg ongeveer voor 7000 euro bij andere advertenties dus ik zie het meer al een Audi TT uit 2001 met 87000km voor 12500 euro gekocht met 6 mnd garantie etc etc....

Thanks,
Anand
Gebruikersavatar
door stivoman
#42687
De prijs is inderdaad een beetje aan de hoge kant, maar je hebt wel een half jaar garantie!
Zorg dat je alles zwart op wit hebt staan wat je met je dealer afspreekt, dat was mijn afgang..

Mijn auto moest nog opnieuw gekeurt worden voordat ik hem kocht, ik kreeg de auto met nieuwe apk als ik hem op zou halen.
Daarbij zouden 4 nieuwe banden eronder gezet worden ( 225/35/19) en een service beurt waar de TT om vroeg,

Nadat ik betaald had, ging ik de auto later ophalen met APK, blijkt dat er 3 verschillende gebruikte banden onder zijn gezet en geen service beurt gekregen..
Daarbij heb ik de beloofde gebruiksaanwijzingen en de service boekjes ook nooit gekregen.

De kerels die in de zaak werken waren super aardig, kreeg zelfs een slk cabrio als leen auto toen de TT gekeurd werd,

maar service, ho maar..

(Hoe aardig ze ook zijn, het zegt niets, ze willen ook alleen maar verkopen)

Dus wees gewaarschuwd!

Grtz, Steven
door ptie
#42693
Om maar even mijn eerlijke mening te geven...

Het is op zijn zachts gezegd een beetje dom dat je geen proefrit hebt gemaakt.

Zwart uitlaat is niet erg, dit kan je met flink poetsen er wel afkrijgen.

Als jij zegt dat de 150pk vanaf 2003 is uitgebracht, maar de TT is uit 2001, dan zou ik dat verdacht vinden.

Er lijkt verder niet zoveel bekend te zijn over deze garage? Ik kan alleen een beoordeling op Autotrack.nl vinden (zie hier).

Maar goed, misschien valt het allemaal wel mee :)
Gebruikersavatar
door sweeper
#42694
Volgens ETKA zijn er 2001 ook 150pk versies geleverd met motorcode AUM, dus die claim zal wel kloppen.

Ik vind wel, net als de rest, dat je niet zomaar zo'n auto moet kopen zonder er op z'n minst mee gereden te hebben. Neem hiervoor een vriend/bekende mee die kennis heeft, en eerlijk is tegenover jouw over de auto.

Als je het forum goed doorspit zie dat oudere TT's allemaal vergelijkbare kwaaltjes ontwikkelen waarop je makkelijk kan zoeken, en een oordeel kan geven. Verder is hier nog een topic geopend waarin aangegeven staat waar je op moet letten bij aankoop.

Een kilometerstand en uiterlijk zeggen zeker niet alles. Kilometerstanden kunnen tenslotte teruggedraaid worden, en met het detailen van een wagen kunnen ze hem er als nieuw uitlaten zien terwijl de grootste sloddervos er in gereden heeft.

Als de verkoper er zo makkelijk over doet, zou ik zeker alles goed op papier laten zetten, en zo nodig een aankoop keuring laten doen, waarvan de punten die tevoorschijn komen op hun kosten gerepareerd worden.

Staar je niet blind op de APK. De verkopende garage zal altijd in zijn voordeel kijken. Natuurlijk moet de wagen voldoen aan eisen, maar het is & blijft een moment opname.

Het is ook nog mogelijk om bij een dealer de service historie op te vragen. Als de dealers waar hij in onderhoud geweest is netjes alles in de database van PON gezet hebben, kan je alle garage bezoeken terugvinden met kilometerstanden & reparaties. Deze kan je dan zo naast het onderhoudsboekje van de auto leggen.

Als gegarandeerd alles klopt aan de auto, dan is de prijs wel in orde, anders weet ik het nog zo net niet.

Suc6 met de aankoop.
Gebruikersavatar
door Anand
#42698
Bedankt heren !
Ik ga zekers niet afrekenen tot ik op de dag dat de TT rijklaar is en pas nadat ik erin heb gezeten en gereden....was zekers van plan om alles zwart wit op papier te hebben wat we mondeling hebben afgesproken zekers mbt alle service beurt , apk , distributieriem etc
Enne km stand ga ik ook zekers achteraan....

Hou jullie op de hoogte,
Anand
Gebruikersavatar
door Roadster61
#42699
Dekra keurinkje misschien ?

Kost je de kop niet ( ca € 250.--) en je weet wel waar je aan toe bent.

Succes.

Gr.
Jan
door ptie
#42700
Voor zo 'n aankoopbedrag zou ik de auto zeker laten keuren.
Gebruikersavatar
door denders
#42702
Welkom hier!

Even laten keuren denk ik zelf.

Ik moet wel zeggen dat ik de auto ook niet gereden heb (heb 'n 2005-150pk), toen ik bij de dealer zat (hoofddorp)
Maar het gesprek daar was serieus, erg prettig en de auto stond zelfs in de Audi showroom met z'n 37600 km. daarbij heb ik volledige garantie+3 jaar Audi garantie bij total loss
en hij is verzekerd bij de Audi all-risk. Het was een A-occasion (dealer onderhouden).Ook mijn inmiddels ontwikkelde gevoel voor auto's was heel goed zonder twijfel.
(auto binnen en buiten bekeken zonder verkoper) Na koop bleek de lichtschakelaar deels defect en die heb ik kostenloos hier in mijn woonplaats laten vervangen.

Dealerprijzen zijn altijd wat hoger maar als je netjes onderhandelen kan, haal je er altijd wat af en ik heb zelf heel goede service gehad.
(auto zelfs afgeleverd alsof ik een nieuwe kwam kopen..)
Ik had zelf inruil van mijn Seat cupra en ik ben blij dat ik het via hun gedaan heb, geen particulier "gezeur" en redelijke prijs terug + nette Audi prijs.
Ik was 21100 kwijt. (vr.pr.was 24950)

Ik denk wel dat je een auto altijd moet laten keuren, dan weet je waar je aan toe bent. Of je nu wel of niet technisch bent.
En zoals je al zegt, zwart op wit.. dan pas ben je zeker, bij mij stond alles ook netjes verzameld zwart op wit.

Veel succes en tot snel weer hier!

Grtz, Dennis.
Gebruikersavatar
door Anand
#42761
:twisted: :twisted: :twisted:

Zo, heb eens ff via de chassisnr alles bij de Audi dealer laten nakijken en wat blijkt : OPLICHTING.....:)
Auto heeft al 208000km gelopen vorige jaar en ga maar door terwijl hij te koop staat voor 87000 km

Deal ging dus per direkt niet meer door....handelaar deed er `verbaasd` over de kmstand en wilde nog beweren dat het vrij normaal is voor een auto uit 2001 en wilde zelfs een jaar garantie geven....mooi NIET dus....

Hoop echt dat alle toekomstige TT kopers echt ff de moeite nemen om een Audi dealer te benaderen want zo`n onderhoudsboekje zegt niks...daat stond alles namelijk netjes in......

Vind het nu al jammer voor diegene die dat auto wel koopt.......

Nou , maar weer doorzoeken hahahaah

Thanks voor alle hulp en tot TT,
Anand
Gebruikersavatar
door Roadster61
#42762
Succes met je zoektocht.
Er staan er hier en daar nog wel wat.
Kan toch ook wel een leuke bezigheid zijn. :lol: :lol:

Grtz
Jan
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#42764
dat is balen, toch mooi dat er een database is waar alle onderhoudsgegevens in staan.

dat dat nog zoveel gebeurd, dom van zulke lui. er bestaat immers de nationale autopas
en dus de database van de dealer etc.

mijn mening is dat ze er een dikke straf voor moeten geven tegen die lui die deze ***
streken leveren.

maar daar zal het rijk zich momenteel wel niet mee bezig houden na zulke slechte berichten
gister op prinsjesdag :lol:

gr.dennis


,
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#42765
en misschien is het een goed idee om een topic te starten waar deze oplichter met
hun bedrijf in genoteerd worden. je bent niet de enige de laatste tijd met dit probleem.

dit kan voor toekomstige TT rijders een hoop ellende schelen.
door HansTT
#42767
Misschien een domme vraag maar waarom hoor je dit juist zovaak bij de TT ?
Ik heb ook andere geliefde VAG modellen gereden maar kwam daarbij DIT niet zo vaak tegen....
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]