Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Mischa
#42768
Even een auto natrekken met N.A.P. is sowieso geen gek idee. Iedereen kan dat zelf even thuis doen en kost je maar 2,95. Als je een auto ga bekijken even het kenteken opschrijven en de afgelezen km stand. Zodra je thuis komt op internet naar N.A.P. site gaan, invullen en klaar. "Vermissing" hoef je niet te doen. Dat kan je namelijk ook gewoon bij de VWE zien.

Hou er wel rekening mee dat het N.A.P. pas in gaat bij het op Nederlands kenteken komen!!! Dus een vers geimporteerde TT zal b.v. maar 1 km stand vermeld hebben staan; namelijk die van op het moment van invoeren! In dat geval heb je er dus geen kont aan en is het sowieso aan te raden om het via de dealer te proberen te checken. (En dit laatste werkt weer alleen als de auto ook daadwerkelijk bij de dealer onderhouden is)




@HansTT: De reden dat je dat zoveel ziet bij de TT's is denk ik omdat er heel veel uit Duitsland zijn gehaald en bij de grens netjes terug gezet worden wat de Km's betreft. Iets wat dus wel de N.A.P. omzeild maar idd dus niet de dealer gegevens die gelukkig wel wereldwijd te achterhalen zijn. Misschien dat de golfjes e.d. minder bij de dealer onderhouden worden en dus ook minder snel te achterhalen zijn wat betreft Km. stand vermeldingen?


@Anand: Succes met de zoektocht! Helaas zal je dit soort shit nog wel vaker gaan tegen komen. Gewoon geduld hebben en je ogen goed open houden!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#42769
HansTT schreef:Misschien een domme vraag maar waarom hoor je dit juist zovaak bij de TT ?
Ik heb ook andere geliefde VAG modellen gereden maar kwam daarbij DIT niet zo vaak tegen....
Mijn theorie :):
Wellicht heeft het er mee te maken dat de wagen nu voor een breder/jonger publiek toegankelijk geworden is. De prijzen zijn de laatste paar jaar dermate aantrekkelijk geworden, dat ook mensen die zo'n wagen eerst niet betalen konden, nu wel die mogelijkheid hebben. Een aantal jaren geleden hoorde je er immers een stuk minder over.
Omdat de TT een wagen is die een hoge emotionele waarde heeft (zoiets als: "Love at first sight"), gebruiken dit soort oplichters deze wetenschap om snel te kunnen scoren. "Liefde maakt blind", zeggen ze weleens en dat is nu nét wat ze willen hebben. Je hebt dan tenslotte maar weinig overtuigingskracht nodig om van een kijker een koper te maken.

Het is dan ook goed dat er op dit forum (en andere) toch op gewezen wordt oplettend te zijn en niet al te snel toe te happen, zoals Anand bijvoorbeeld.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door metaal
#42770
Net het hele verhaal gelezen.

Wat dacht je ervan om een TT uit Duitsland te importeren? Met die zak geld van je kom je een heel eind. Toen ik er destijds me bezig was, was het voor bedrag X of 2 jaar jonger of heel veel km's minder ermee gereden. Dit t.o.v. de Nederlandse situatie. En je woont redelijk dichtbij de Duitse grens. Dus... doe je huiswerk via internet. Echt alles is te vinden. De berekening van bpm/btw gedoe/keuring, you name it. Wil je wel vast waarschuwen, want zo is het bij mij gegaan, dat ik zover m'n budget had opgerekt had dat het een nieuwe kon worden ;-) En weet, zij die zoeken... vinden ook. Zolang je zak met geld tsjing-tsjing zegt, heb jij het voor het zeggen! Maak je nu niet druk om chippen en andere secundaire zaken. Eerst de auto, dan de opsmuk.

Arie
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#42773
he hans,

ik denk dat dit vaker gebeurd bij dit model omdat ze veel geimporteerd worden uit duitsland etc.

duitsland heeft uit mijn ervaring vaker aparte auto`s rijden en te koop.

hier in nederland worden bijvoorbeeld niet zoveel golfjes 4 ingevoerd omdat die er al in overvloed
zijn hier in nederland.

gr.dennis


,
Gebruikersavatar
door aaldert
#42775
Klinkt helaas maar al te bekend. Dik balen voor degeen die hem alsnog koopt. Met een beetje pech houden ze die informatie van jou gewoon voor zich, zodat iemand denkt een TT met weinig kilometers te kopen - vroeg of laat kom je dan voor een hele onprettige verrassing te staan.

Mocht er opzet in het spel zijn (dus dat deze garage ervan wist) is het achteraf nog altijd buitengewoon lastig om verhaal te halen, zeker zonder Bovag. Dus bij Audi de gegevens laten opzoeken is altijd buitengewoon verstandig, die moeten op z'n minst kloppen met het onderhoudsboekje.

Succes met de verdere zoektocht!
Gebruikersavatar
door denders
#42781
Gelukkig ben je verstandig bezig, top!
Toch maar bij de dealer eentje zoeken?

Succes!

en een kenteken/database aanleggen met verdachte TT's is handig hier maar dan moet je het 100% zeker weten..
door rokky
#42782
Hier op het forum staan er ook een paar te koop zit er daar niet 1 voor je tussen??
Gebruikersavatar
door Anand
#42785
Op zich wil ik eerst via een dealer proberen om zodoende mijn BMW in te kunnen ruilen mits ik er tot die tijd een koper voor vind , dan ga ik zekers ook ff in Duitsland en hier op het forum kijken !

En ja, helaas jammer voor diegene die em `blind` gaat kopen zonder eerst een Audi dealer te benaderen voor de historie...heb het gratis gekregen bij de dealer hier want ze weten dat ik mijn TT ook bij hun in onderhoud geef....

Voor zoveel geld mag je niemand 100% geloven op zijn woord en alles dubbel checken...

Ik heb in ieder geval veel geleerd hier op de forum nu al en heb de hele checklist klaar om de toekomstige TT te checken :)
Thanks en latersss,
Anand
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]