Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door nickbox
#43157
De regering wil het tunen van auto's belasten of zelfs aan banden leggen.....

http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/ ... pm-betalen

Af en toe eank je toch dat de beleidslieden helemaal het pad kwijt zijn..... Hoe ingewikkeld moet alles worden......?
Ik heb begrepen dat het voor de dealer nu al niet mogelijk is om precies aan te geven hoeveel een bepaald type auto volgend jaar kost.

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/3 ... -2013.html
Gebruikersavatar
door Peultje
#43159
niet relaxed...
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#43177
Tja, bij de fabricage schommelen die vermogens ook al een beetje. Als ik naar mijn wagen kijk: deze had bij een eerste meting (zonder verdere aanpassingen) al zo'n 234 pk ipv de opgegeven 224,48 pk (165 Kw), dus een zuiver beginsaldo is al niet te geven...
Wat ik me wel kan voorstellen (niet dat ik daar een voorstander van ben hoor) is dat ze het net als in België gaan doen; belasten op vermogen. Betekent wel dat álle wagens dan bij de keuring of beurt op een rollerbank zullen moeten... wordt het nog druk bij de garages...
Ook zal er dan periodiek gecontroleerd moeten worden of er wat is veranderd aan de wagen...

We zullen zien, ze roepen wel meer vanuit die toren in Den Haag :wink:

Groeten
Joop
door ptie
#43185
Tja, op zich zit er ook wel wat in.

Je koopt een zuinige auto met weinig bijtelling, en vervolgens voer je het vermogen op. De enige reden hiervoor, is om er harder en sneller mee te kunnen rijden. Niet om er nog zuiniger mee te rijden. Geen hond chipt hier zijn auto voor. De reactie van de Bovag en RAI is ontzettend hypocriet.

Als je wordt beloond voor een zuinige auto, rij dan ook zuinig, en ga geen modificaties uithalen met de bedoeling het zuinige karakter van de auto om zeep brengen. Doe je dit wel, wees dan een vent, en betaal de BPM.
Gebruikersavatar
door nickbox
#43188
Geen BPM maar CO2 tax........
Waar ik een beetje bang voor ben is de hele organisatie erom heen. Het is zo ingewikkeld en duur om het hele systeem goed en eerlijk op te zetten.
Je kan natuurlijk tijdelijk de originele chip weer teug plaatsen. Maar er moeten dan natuurlijk ook CO2 controleurs komen, verder hebben we nog rekening rijden en weet ik al wat niet nog meer.....
Het idee is dat de vervuiler betaald, maar of dit nu de oplossing is. Gegeven blijft dat het puur een compensatie is voor het wegvallen van de BPM en dat geeft te denken......
Gebruikersavatar
door Ronnie
#43214
Ander paspoort en kenteken regelen? lol ze zetten je hier iig wel aan t denken om de benen te nemen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]