Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Anand
#44248
Hey,
Ben heel benieuwd naar hoe jullie afremmen ?
- In de vrij zetten en afremmen
- Via versnelling terug schakelen ?

Wat zijn de voordelen / nadelen van beide `technieken` ?

Thanks,
A+
door emanuel
#44250
Als er ruimte is, dan gas los en in de versnelling uit laten rollen. Voordeel: 0,0 verbruik tijdens het uitrollen. Wanneer het toerental te laag wordt pas terug schakelen en verder uit laten rollen. Moet het sneller, dan de rem erbij. Als het echt snel moet dan koppeling in en de rem instampen en niet vergeten te blijven sturen, ontwijken is beter dan botsen ;-)
door ptie
#44251
Tja. Gewoon. Met het rempedaal :D
Gebruikersavatar
door Vincentos
#44258
Als er de ruimte voor is rem ik rusitg af op de motor. Wat een heerlijk geluid komt er dan uit :smt054

Tevens ook om de remmen niet te veel te belasten.

Gr.
Vincent
Gebruikersavatar
door Peultje
#44265
als ik bijvoorbeeld in de file moet remmen ga ik altijd bij de vangrail lang, zo spaar je je remmen...
als ik voor een stoplicht moet stoppen doek met de handrem in de hoop dat er iemand achterop klapt.. kank weer een nieuwe bumper krijgen :D
thuis, alsk em daar neer zet staat er een hele mooie lantaarnpaal waark em altijd tegen aan zet...

nee gekkigheid, ik doe net als emanuel afremmen... gewoon op de moter.. en op het laatste moment eventueel met de voetrem bijremmen..

gr

gerard
Gebruikersavatar
door Anand
#44267
:lol: toch weer enkele leukje nieuwe techniekjes bij geleerd mbt het remmen hahahah ,

maar inderdaad , was benieuwd naar diegene die op de motor afremmen en genieten van het gebrul welke eruit komt hahaah
Dit is natuurlijk dan iets minder zuinig dan gewoon in zijn vrij zetten en uit laten rollen toch ? Daarentegen bespaar je je remmen weer.....blijft leuk.
Thanks,
A+
Gebruikersavatar
door Vincentos
#44294
[quote="Anand
Dit is natuurlijk dan iets minder zuinig dan gewoon in zijn vrij zetten en uit laten rollen toch ? Daarentegen bespaar je je remmen weer.....blijft leuk.
Thanks,
A+[/quote]

Dat dacht ik eerst dus ook. Totdat ik laatst in de autoweek een artikel las over een zuinigheidscompetitie met een stel audi's. De mensen die meereden van de autoweek dachten dus precies hetzelfde maar het schijnt zo te zijn dat uitrollen in zijn vrij meer brandstof verbruikt dan terugschakelen zonder gas te geven. Het is de autoweek van twee weken terug dus als je die toevallig nog hebt liggen :)

( Niet dat het erg veel uitmaakt in een TT, veel verbruiken doet hij toch wel :D )

Gr.
Vincent
Gebruikersavatar
door denders
#44302
Ten eerste.. als ik zo auto moet rijden voor die paar tienden benzine, ach het is leuk voor de wetenschap zo'n artikel..... :roll:
Er gaat bij mij zowieso elke week een hele volle tank doorheen.


Ik rem altijd af op de motor, gas los en eventueel bijremmen maar dan niet 200 meter lang zeg maar.
Beetje rustig pompend geef ik de blokken wat ruimte van de schijf als het ware. Kom ik bij, zeg 1500 toeren dan gaat ie in zijn vrij als íe in zijn 1 of 2 staat bij die toeren.

In de file probeer ik (-gelukkig zit ik er niet veel in..) nog wel eens eens terug naar zijn één op die manier en rol ik rustig door stationair zonder onnodig de koppeling te gebruiken.
Ook ga ik natuurlijk niet steeds elke versnelling door en je kunt er best af en toe eentje overslaan doorgaands.

Je moet gewoon naar de motor luisteren als het ware en die leuke praatjes van "het nieuwe rijden" tsja.. theorie is altijd leuk.
Bekijk je motor maar eens een keer van binnen als je de kans krijgt na een X-aantal jaren.......

Ik moet zeggen, feit is dat de blokken erg lang meegaan en ben geen pedaalridder, in negatieve zin zoals ze dat noemen.

En over dat 0,0 verbruik lijkt me sterk... de motor draait toch stationair op diezelfde benzine? :D
(ik kijk veel liever naar het gemiddelde verbruik. Bij mij dan 7,7L/100km lager krijg ik hem niet.)

Altijd leuk idd. ervaringen uitwisselen!
Gebruikersavatar
door sweeper
#44317
Afremmen op de motor is prima, en waar nodig bij remmen, maar zorg dat je niet met een te hoog toerental op de motor gaat afremmen.
Er ontstaat dan teveel onderdruk in de cilinders waardoor uitlaat gassen terug in de cilinder gezogen kunnen worden.

Verder is het allemaal wel al vertelt door Vincent & Denzo.
Gebruikersavatar
door jackk
#44319
rem ook zoveel mogelijk af door eerder te reageren en dan gas los, waar nodig bij remmen met de rem.
Wbt afremmen op motor .Het klopt dat je dan 0 verbruik heb omdat door het rijden in versnelling de motor aan de praat blijft zonder verbruik van benzine. In z'n vrij moet de motor dmv benzine aan de praat worden gehouden(stationair).

Met een automaat gaat het wel wat anders omdat je de N (nutraal ) niet tijdens het rijden gebruikt en dus altijd op de motor afremt.in de sportstand wordt er eerder terug geschakeld en ook dan een erg mooi geluid.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#44592
remmen... ligt toch geheel aan de situatie, de rem raak ik t liefst zo min mogelijk aan, anders moet k zo vaak de velgen poetsen :lol:
Gebruikersavatar
door denders
#44596
Ronnie schreef:remmen... ligt toch geheel aan de situatie, de rem raak ik t liefst zo min mogelijk aan, anders moet k zo vaak de velgen poetsen :lol:
Met die standaard-Audi blokken zeker zeg, althans als je zo bijna elke dag op de weg zit.
Snel andere blokken opzoeken en erin! :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#44597
als k de rem nodig heb staat ie zo stil, niets mis mee zijn een jaartje jong nog maar dus die zijn nog gewillig ;)
Gebruikersavatar
door denders
#44600
Dat doet íe van mij ook hoor, niks mis mee verder maar als ik andere velgen eronder ga zetten moet ik hetzelfde hebben als toen onder mijn Cupra met witte velgen.
Niet elke keer dat gepoets en invreten :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#44601
geloof dat ze zilver zijn, maar ze zijn inmiddels redelijk matzwart... moest kijken hoe dat staat want als ze dr onder uit gaan dan worden ze mat zwart :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]