Ten eerste.. als ik zo auto moet rijden voor die paar tienden benzine, ach het is leuk voor de wetenschap zo'n artikel.....
Er gaat bij mij zowieso elke week een hele volle tank doorheen.
Ik rem altijd af op de motor, gas los en eventueel bijremmen maar dan niet 200 meter lang zeg maar.
Beetje rustig pompend geef ik de blokken wat ruimte van de schijf als het ware. Kom ik bij, zeg 1500 toeren dan gaat ie in zijn vrij als íe in zijn 1 of 2 staat bij die toeren.
In de file probeer ik (-gelukkig zit ik er niet veel in..) nog wel eens eens terug naar zijn één op die manier en rol ik rustig door stationair zonder onnodig de koppeling te gebruiken.
Ook ga ik natuurlijk niet steeds elke versnelling door en je kunt er best af en toe eentje overslaan doorgaands.
Je moet gewoon naar de motor luisteren als het ware en die leuke praatjes van "het nieuwe rijden" tsja.. theorie is altijd leuk.
Bekijk je motor maar eens een keer van binnen als je de kans krijgt na een X-aantal jaren.......
Ik moet zeggen, feit is dat de blokken erg lang meegaan en ben geen pedaalridder, in negatieve zin zoals ze dat noemen.
En over dat 0,0 verbruik lijkt me sterk... de motor draait toch stationair op diezelfde benzine?
(ik kijk veel liever naar het gemiddelde verbruik. Bij mij dan 7,7L/100km lager krijg ik hem niet.)
Altijd leuk idd. ervaringen uitwisselen!