Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door RrRrik
#44254
Hallo heren,

Hier nog een TT enthousiast die nog geen TT heeft maar daar binnenkort verandering in gaat brengen.

Ik ga morgen een audi TT roadster bekijken uit 2001 maar er zit een raar verhaal aan.

De auto staat te koop bij een handelaar. Deze auto is uit Duitsland geïmporteerd maar nog nooit op naam gezet.

Het betreft een Audi TT roadster 2001 S-Line met 120000 kilometer gelopen.

Alleen is geeft de dealer aan dat hij 120KW heeft maar als ik een beetje zoek dan kom ik geen S-line van 2001 tegen met 120KW

Of het is geen s-line of het is een S-line maar dan met 132KW Hoe kan ik zien hoeveel KW deze auto precies heeft?

En de auto heeft 5 spaak velgen. Is dat normaal voor een s-line?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
door TTPost
#44255
Hallo,

Ik zou gewoon het chassisnummer meenemen naar een Audi dealer.
Kan die gelijk de km stand en het onderhoud checken. Zijn beide goed, is niet zo'n ramp dat die een tijdje stil heeft gestaan.
Zie je ook gelijk of het een Sline is.

Succes met de TT :D
Gebruikersavatar
door Vincentos
#44257
Wat mij betreft zou ik gewoon weg blijven bij die auto. Zeker als hij bij een handelaar staat. Voor mijn eigen gevoel is het dan iemand die er snel geld aan wil verdienen en wellicht een schadebak heeft opgelapt. Mijn advies is om verder te zoeken in NL of zelf eens over de grens te gaan kijken.
Hij staat niet voor niets daar :wink:

Succes.

Vincent
Gebruikersavatar
door TTPost
#44259
Daarom gewoon even checken.
Niet elke TT is slecht die bij een handelaar staat.

Audi dealer kan ook zien of die schade heeft gehad.
Gebruikersavatar
door denders
#44305
Misschien is deze wel gechipped ofzo..

Handelaren, zoals het woord betaamd... verkopen door voor hun boterham.
Mits je de man of vrouw niet zelf kent of via een zeer korte bron van horen zeggen, zou ik een auto-kenner / expert meenemen en dan de auto aanbieden voor een aankoopkeuring bij audi.
Mocht je dan de auto nemen, weet je wat er mee is en kun je dat meenemen in je aankoop!

Doe het dus rustig aan.
Zelf vind ik het teveel km's, maar de prijs zal ernaar zijn en er moeten dus volop papieren van onderhoud bijzitten / geschiedenis bekend anders laten staan.


Succes, Grt. Dennis.

p.s.: S-line heeft badges aan de onder-zijkanten en staat zowieso lager dan een standaard onderstel.
Andere velgen/banden behoren daar ook bij maar ik weet dat niet van elk type TT.
door RrRrik
#44336
Zo Gister mijn proefrit gemaakt in de audi tt Roadster.

in eerste instantie vond ik het vermogen een beetje tegen vallen, maar dat zal zijn gekomen
omdat mijnverwachtingen te hoor waren. En omdat je als je achter het stuur zit het toch wat
minder ervaart. Mijn vriendin daarintegen had wel kriebels in de buik tijdens het weg accelerenen.

Dit was ook de eerste keer dat ik in een benzine auto met turbo reed. Wat gaaf zeg. Het geluidje
wat de turbo produceerd en het daarbij behorende vermogen is erg indrukwekkend.

Er vielen me een aantal dingen op tijdens de rit:

1. Toen ik de stoelverwarming aan wilde zetten vielen de knoppen achter in het dashboard. Deze kon ik gewoon
Weer terug druken vanuit het gat van de radio.

2. De boordcomputer geeft lijnen waar niets op staat waardoor het erg lastig is om ook maar iets te lezen.
in het bovenste vak leek het aslof er 2 circels gele stonden wat is hier mis mee?

3. Tijdens het overschakelen duurt het even voordat de turbo inslaat. komt dit doordat hij druk moet opbouwen?

Denk zelf dat het wel een S-line is: badges op de zijkant en onder op het stuur zit een logo.
Niet op de dorpels. En op het dashboard kastje heeft ook wat gezeten lijkt wel.

Toch denk ik ook dat het gewoon een 132KW is omdat een S-line uit 2001 gewoon niet geleverd is met

110 of 120 KW, en Hij naar mijn gevoel sneller was als mijn vorige auto's (MGF en Mazda MX-3 V6)

Dinsdag ga ik er met een techneut naar toe die nog wat meer verstand heeft van zaken

Groeten
Gebruikersavatar
door pk
#44339
ik zou sowieso nog met een paar andere TT's gaan rijden, zeker als je nog niet veel met dit soort auto's gereden hebt...

als je vindt dat het vermogen tegenvalt, maak dan eens een proefrit met de 165kw?
door creative117
#44360
Dag Rik,

PK was me al voor met ook mijn advies. Ga eens wat meer TT's bekijken. Ik weet het, je slaapt er niet van, wil hem eigenlijk NU voor je deur hebben, maar dat zijn nou met de gedachten die je niet de juiste kant op leiden. Ze lopen niet weg, ik heb er ook wel een achter het net gevist, jammer dan, nog zat te koop, en als degene waar jij verliefd op gaat worden vandaag nog niet te koop staat, misschien morgen of volgende week wel. Ik zou niet zo heel erg kicken op dat S-Line verhaal, wat dacht je van een Quattro batch op je kont en dan, net zoals PK ook al opmerkte, ga lekker voor de 225 PK, heb je altijd meer dan genoeg extra's onder je kont. De 4 wiel aandrijving komt er dan standaard bij, veiliger voor als het glibberig wordt.

Check altijd bij een AUDI dealert de KM historie, ik heb die van mij in een Excell bestandje gezet en zo zie je al snel of er gekke bokkesprongen in zitten. Ik hoorde iets over een gat in het dashbord, reken wel dat als je er een orginele BOSE radio in wil hebben ook nog een paar honderd euro bij komt, en uiteindelijk is een BOSE radio toch het mooiste wat er bij het interieur past.

Nou, laat je niet gek maken, hou je hoofd koel:


Afbeelding

succes,

groeten,

Roger aka creative117
door RrRrik
#44377
Mijn verwachtingen waren te hoog. Dat wil niet zeggen dat ik hem te langzaam vind, mijn budget is nou eenmaal niet enorm hoog en de auto die ik op dit moment heb moet gewoon weg. Dus dan is inruilen op dit moment een hele interessante optie.

En omdat ik ook veel kilometers maak (800 KM) in de week is de beste compromis denk ik een 132 KW, Toch behoorlijk wat power en speelplezier en ook nog relatief zuinig.

wel ben ik benieuwd naar de aantal puntjes die ik in mijn vorige bericht had gezet, heeft iemand daar een antwoord op? Morgen ga ik de complete auto samen met mijn maat van top tot teen bekijken.

Groetjes
Gebruikersavatar
door massari
#44385
Ik stond jaren geleden ook voor de keus. Een 180pk of 225pk. Ik heb voor het laatste gekozen. Een dergelijke auto koop je niet om zuinig te rijden en over het algemeen gezien verbruikt zo'n TT echt niet veel benzine. Daarbij komt quattro echt goed van pas, al denk je misschien van niet.

Er zijn zat MK1's te koop, dus waarom zoveel haast? Als ik je verhaal zo lees, dan zou ik de auto al lang links hebben laten liggen en was ik weer naar een ander gaan kijken. Genoeg keus op dit moment.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#44386
Ik haak ook even aan, aangezien de aankoop van mijn TT nog niet zo heel lang geleden was :)

Iedereen hier kent het gevoel van 'willen hebben' en het liefst gisteren nog maar laat je er niet gek maken. Er zijn zo veel TT's te koop, er is zeker een betere dan dit model, want als ik dit zo lees krijg ik een raar buikgevoel.
Wat door TTPost al is genoemt, ga met het chassisnummer langs de dealer, dan krijg je alle onderhoudsinformatie + KM's te horen.

Ik heb zelf een 180 FWD en ben er uitermate happy mee, voor mij was het echter een bewuste keuze. Ben namelijk niet vies van een projectje dus vandaar ;)

Succes met het onder controle houden van 'willen hebben' en wie weet wat de sint (tegen die tijd) mee brengt :D
door RrRrik
#44393
Dank je voor jullie tips,

Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op de punten die ik aangaf.

De prijs van deze auto is erg goed. Ik ga zeker even het chasis nummer controleren maar waar zit die?

Alle boekjes zitten erbij en heeft een redelijk normale kilometerstand en komt uit 2001 en ziet er goed uit.

vanavond gaan we de hele auto goed bekijken en als dit positief is heb ik verder geen redenen om de auto niet te kopen.

Gegroet
Gebruikersavatar
door aaldert
#44401
2. Bovenin staat, als er niets mis is en de auto gestart wordt, in het geel 'OK'. Misschien dat dat op de 2 cirkels lijkt. In het geval van foutmeldingen hoor je doorgaans ook een piep wanneer deze verschijnt (zoals een kapotte lamp, te weinig koelvloeistof, etc). De meer ernstige foutmeldingen zijn rood ipv geel.

3. Als je opschakelt naar een laag toerental heb je inderdaad niet genoeg druk om de turbo te laten draaien. Ik heb persoonlijk wel het idee dat je hier minder last van hebt als de auto / turbo op temperatuur is, maar ik kan bazelen. Zie ook: Boost threshold

En ga d'r alsteblieft mee naar de dealer om de onderhoudshistorie en km-stand te verifiëren. Handelaren vertrouw ik inmiddels zo ver als ik ze kan gooien. Het komt helaas maar al te vaak voor dat er met TTs uit Duitsland gesjoemeld wordt, omdat er geen NAP historie is. Als je geen onderhoudsboekjes meekrijgt, of deze 'toevallig' in een verhuizing kwijt zijn geraakt, en ze nagestuurd worden, WEGWEZEN!
door RrRrik
#44402
Oke maar waar kan ik het nummer vinden wat interessant is om bij de dealer neer te leggen?
Gebruikersavatar
door denders
#44413
Doe AUB een aankoopkeuring als je de auto wat vind als je gaat kijken en er zijn op het eerste gezicht geen gekke dingen mee....
Kost even wat maar je bespaard jezelf zo'n hoop ellende en kosten voor die 100 nog wat euro!

Ik heb zelfs een 150 pk versie en die is ook best rap hoor als je weet hoe je een beetje met een auto omgaat. Al die pk's is leuk, rijden is leuker! :wink:
Ga hem wel over tijdje zo'n 200pk op maat maken.
Dagelijkse auto, maak veel km's, sinds 19 juni jl. al 11000 km erbij.

Mijn zoekcriteria waren leeftijd en km's+Sline en bij dealer maar prijs was ernaar dan ook maar dat weet je vantevoren. (2005 - 37600km)
Voor elke beurs wat en doe rustig aan....! Goed zoeken en kijken.

Succes meer kan ik er niet van maken, zelf doen 8) !
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]