Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#44725
Na aankoop van mijn TT, nu alweer meer dan een jaar terug, heb ik een hoop kleine dingen aan de auto gedaan / laten doen, denk aan een Audiolink, DAP-500 voor machinaal poetsen, Sandtler X schijven, Ferodo blokken, Areo-twin ruitenwissers, cruise control, armsteun, spuiten strippen op dak etc.

Nu wordt het tijd voor het groffere werk, namelijk nieuwe velgen, banden, verlagen en spacers. Voordat ik wat offertes ga aanvragen, heb ik nog wel een aantal vragen.

1) Ik heb ergens gehoord dat je nieuwe velgen, banden, verlagen en spacers het beste in een bepaalde volgorde kan doen, in verband met het slijten / cuppen van de banden. Klopt dit?
Zo ja, in welke volgorde zou je dit moeten doen?

2) Ik ben nogal gecharmeerd van de volgende velgen (screenshot ooit op Marktplaats genomen):

Afbeelding

Wat is de officiële benaming van deze velgen? (MAM Nuvo huppeldepup?)
Welke kleur is dit?

3) Ik zou graag spacers willen toepassen om de auto een wat dikkere look te geven. Welke breedte is aan te raden?
De banden mogen in ieder geval niet meer binnen de carrosserie vallen, zoals vooral achter het geval is.

Thanks!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#44727
1) Eerst verlagen, dan spacers, of nog beter adapters monteren, velgen banden, balanceren onder de auto en uitlijnen.

2) MAM Nuvolari, maar weet zo niet welk cijfer ze dat type geven zou je ff moeten Googlen, kleu is iig gepolijst icm zwart

3) 15 of 16 mm voor en 20mm achter meen ik, even Henk vragen TT Maniac op t forum die heeft ook Novulari's 19 inch, verlaging en spacers.

ik heb 20 en 35 mm adapters liggen, maar dan zou je ET45 velgen moeten hebben wil dat fatsoenlijk passen denk ik, de S3 heeft veel ruimere wielkasten achter en voor.
Laatst gewijzigd door Ronnie op do nov 12, 2009 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#44734
he peter,

als je beslist de mam nuvo`s hebben wilt moet je ingmarberga even een pb sturen,
hij had ze een week geleden te koop op het forum staan.

ik weet niet hoeveel inch je wilt maar die van hem waren 18 inch.

gr.dennis
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#44735
en wat betreft de verlaging en verbreding.

ik heb een schroefset van v-maxx gemonteerd daar ik zeer tevreden over ben.

en de spacers: ik heb voor en achter adapters gemonteerd. dit vind ik zelf veiliger
dan de standaard spacers. de adapters bout je vast aan je naaf en hier op bout
je je velg weer vast. ik heb voor 20mm aan elke kant en achter heb ik 30mm achter.

kijk maar in m`n garage hoe het staat. het zijn niet echt super duidelijke foto`s maar
als je graag duidelijkere foto`s wil wil ik die binnenkort wel voor je maken.

gr.dennis
door ptie
#44781
Mensen bedankt :)

@ Ronnie

Voor wat betreft punt 1), volgens mij begrijp je me verkeerd :) (of misschien ook niet :roll: ) Vanwege de kosten verwacht ik dit (banden + velgen, verlagen) niet allemaal in één keer te doen. De vraag is dan: in welke volgorde kan je dan het materiaal het beste monteren? Het gaat dan met name om banden + velgen -in één keer natuurlijk-, en het verlagen. Ik schat dat hier een paar maanden tussen gaat zitten.

@ goTTzilla

Ik zou graag 19" willen, ingmarberga biedt 18" aan.
Je foto's zijn zeker niet verkeerd, ik vind het alleen moeilijk om vanaf een foto te bepalen of een iets te breed of te laag is. Ik denk dat dit ook helemaal samenhangt met de "look" van een auto. Wat bij de één staat, staat bij de ander weer niet :)

Tenslotte misschien een domme vraag, maar zou je spacers/adapters niet kunnen vervangen door een velg met een lagere ET waarde?
Gebruikersavatar
door stivoman
#44791
Dat kan maar niet alle velgen hebben een lage ET waarde.
Je moet wel opletten welke verbreders je neemt,

je moet pasklare voor aud/vw hebben. Ik heb laatst zelf een setje gehad die niet deugde.
Dat kwam omdat de centreerring niet op de spacer kon.
Dus dat wiel ging hobbelen en gek doen, ik heb ze er meteen afgehaald..

Ik heb zelf ook Vmaxx schroefset, niets te klagen!

De volgorde maakt niet heel veel uit wielen/verlaging, zolang je maar je wielen ballanceerd en de ligging uit laat lijnen heb je minimale slijtage.

Grtz, Steven
Gebruikersavatar
door jackk
#44797
Hoi Peter,

Ik heb ze zelf in 19 inch onder mijn Roadster. De wielen staan al breder omdat ze een ET waarde hebben van 30 en geen 35(dus 5mm verder naar buiten) en ze ijn 8,5 inch breed(dus dat is een kwart inch naar buiten is ook alweer iets meer dan 6mm) totaal 1,1 cm breder dan een velg met ET 35 en 8 inch breed. Zie mijn foto's.

Velgen zijn ook bij Hogendoorn te koop. Ze zijn er in verschillende kleuren. Zwart zoals jij ze wil. grijs als ik en zelfs met wit of volledig chroom.

Als je meer vragen hebt hoor ik het wel.

Afbeelding

Afbeelding
door ptie
#44816
Bedankt allen :)

Ik denk dat het het meest verstandig is, eerst maar eens nieuwe velgen er onder te zetten, en daarna te kijken in welke mate hij verlaagd moet worden, en of er nog adapters bij moeten.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#44824
Ik heb het zelf ook op de manier gedaan zoals je net beschrijft. Eerst velgen (19" originele Nuvo's).
Daarna verbreedt met SCC spacers. 15mm voor en 20mm achter. Ondanks dat dit kwaliteit spacers zijn had ik ook op de voor-as last van speling. Eenmaal terug bij de verkoper bleek dat er nu echt specifieke spacers zijn voor de TT omdat de naaf toch iets afwijkt van de rest van de GOLF 4 familie.

Daarna verlaagd met een Koni schroefset (deze is ook in hardheid te stellen) die lekker stug staat. Gevolg is dat je strak de bochten in kan gaan :)

Zo kan je er iedere keer een paar maanden tussen laten, wel zo handig voor de cashflow ;)

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door Ronnie
#44880
ptie schreef:Mensen bedankt :)

@ Ronnie

Voor wat betreft punt 1), volgens mij begrijp je me verkeerd :) (of misschien ook niet :roll: ) Vanwege de kosten verwacht ik dit (banden + velgen, verlagen) niet allemaal in één keer te doen. De vraag is dan: in welke volgorde kan je dan het materiaal het beste monteren? Het gaat dan met name om banden + velgen -in één keer natuurlijk-, en het verlagen. Ik schat dat hier een paar maanden tussen gaat zitten.
Ik dacht geef je de volgorde aan wat normaliter het minste kost en de winter komt dr aan dus nieuwe velgen zou ik prinsheerlijk mee wachten tot de pekel weer van de weg is. Ik rij weer op mn winterbanden en de 20 inch zijn van eigenaar verandert. Als jij een andere volgorde wil toepassen geen probleem maar uitlijnen moet je eigenlijk bij aanschaf van een nieuwe set wielen altijd doen en als dr wat verandert aan rijhoogte ook weer vanwege de wielvlucht die dan verandert. Ik zou daarom de winter mooi verlaagd ingaan en op je uhuidige set velgen en banden alles uitproberen dan velgen uitzoeken in t voorjaar maar je weet al welke je wil en dan adapters dr bij en dan weet je met welke verlaging je de rest kan afstemmen.
Gebruikersavatar
door stivoman
#44892
Ik zou je spoorverbreders als laatst doen trouwens,
Anders blijf je bezig (spreek uit ervaring :D)
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#44897
ik heb bij mijn TT eerst de schroefset gemonteerd toen de velgen.

toen de schroefset op de juiste hoogte afgesteld hoe het het mooist staat
en toen heb ik opgemeten welke adapters het mooiste in de wielkasten
pasten. ik ben er toen achter gekomen dat ik voor 20mm en achter 30mm
nodig had om de velgen mooi strak in de wielkast te monteren.

gr.dennis
Gebruikersavatar
door Geert
#45429
ben nu ff aan het rondkijken voor andere velgen om die in het voorjaar aan te schaffen. :D
Heb even een fotoshop gemaakt. Vind het zelf wel ruig staan, maar word het dan niet te zwart is wat ik mezelf steeds afvraag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#45431
wat voor wielen zijn dat? zien er wel stoer uit! alleen klopt de verhouding
niet zo goed volgens mij of het zijn 20 inch velgen?

gr. dennis
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]