Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Anand
#44803
Hoi,
Las in de handleiding dat de Xenon fabrieksaf rechts hoger staat dan links om tegenliggers niet te verblinden......vind het zelf een beetje uit `balns` en wil ze graag weer beiden even recht / hoog hebben....

Daarnaast hebben de lampen een schuine hoek van +/- 45graden lichtval naar rechts als je op straat kijkt....klinkt een beetje vaag .. :lol:
Dus als de lamp op weg schijnt , zie je eerst de punt waar die de straat raakt en van daaruit ontstaat die schuine hoek waardoor het lijkt alsof de middelpunt wat meer naar rechts ligt.....

Jullie hetzelfde `probleem ` ? :?:
Anders moet ik een fotootje schieten..... :D

Anand
door ptie
#44833
Het viel mij pas ook op dat mijn fabrieksaf Xenon licht uit balans is. Maar met een reden dus zie ik.

Waarom zou je dit willen wijzigen? Hij is niet voor niets uit balans. Als je de boel recht zet, verblind je je tegenliggers alleen maar. Wat je neem ik aan ook niet zou willen :) Lekker zo laten dus.
Gebruikersavatar
door Anand
#44863
oh hij mag van mij rustig aan de rechterkant lager zodat het op 1 lijn komt met de linkerkant....en niet storend voor de tegenligger...het schijnt dat het vrij normaal is dat er aan het einde van de lichtbundel zo`n schuine hoek naar links gaat....ach ja, je kunt niet alles hebben... :lol:
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#44865
de scheve lijn die je in je lampen ziet als je bijvoorbeeld voor een muur oid staat is verplicht
bij elke auto in nederland. dit is gedaan om meer zicht richting de berm te hebben.

als je een engelse auto hebt is de lijn links oplopend. je ziet hier in nederland ook wel eens
engelse auto`s rijden en dan hebben ze een stukje plakband op de koplamp zitten.

het oplopende lichtbeeld is afgeschermd omdat wij rechts rijden en hun links. als dit niet
afgeschermd is in nederland verblinden ze de andere weg gebruikers.

en originele xenon is niet af te stellen. voor en achter op je draagarmen zitten hoogtesensoren
om je xenon op de juiste manier af te stellen. als je goed ziet als je voor een muur staat en je
xenon lampen ontsteekt dan zie je de lampen iets op en neer gaan. ze stellen zich zelf namelijk
altijd zelf af bij het ontsteken.

gr.dennis
Gebruikersavatar
door Anand
#44885
bedankt voor alle duidelijkheid man.....! hoef ik de monteur er ook niet voor lastig te vallen hahha
A+
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#44894
het is maar een kleine moeite om uitleg te geven hierover hoor.

p.s je hebt mij als monteur er wel mee lastig gevallen :lol: :lol:

maar dat maakt niets uit. vragen op het gebied van onderhoud etc.

mag altijd gevraagd worden.

gr.dennis
Gebruikersavatar
door Ronnie
#44936
rechts schijnt ook verder de weg op dan links en de bundel is anders doordat de spiegels toch ook anders zijn? of is dat verbeelding dordat de bundels gewoon andes gericht staan de weg op of naar een muu toe?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]