Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ptie
#45324
Jongens, geen ruzie maken. Dit is mijn topic :D
Gebruikersavatar
door Peultje
#45325
Denzo schreef:De opnamecapaciteit van een filter gaat achteruit

Toch maar eens opgezaagd dat ding (stinken, dat wel die dampen :roll: )..
Je wilt niet weten hoe zo'n filter eruit ziet en hoeveel vuil erin trekt!

En op een keer zit dat ding vol, of gaat het vuil mee door je benzineleiding, en de pomp krijgt het zwaarder.

Maar, lekker doorrijden en vaak leegrijden dan merk je het vanzelf. :wink: (beetje sarcasme mag best!..)

Vervang dat ding gewoon is om de 80 a 100000km.. daar hoef je geen complexe automonteur voor te zijn toch?!


Grt, Dennis.
als een filter volzit, verstopt ie toch?.. dan komt er helemaal niks meer doorheen? dus ook geen brandstof... of begrijp ik et nu verkeerd...

gr

gerard
Gebruikersavatar
door Snowking
#45330
De diesel van mijn ouders sloeg af bij het optrekken. Rustig stationair laten pruttelen was geen probleem maar als je wat gas gaf sloeg die weer af. Was een verstopt brandstof filter. Heeft ongeveer 130.000 op de teller staan. Ik weet niet of dat een TT dat ook doet of dat je gewoon wat vermogen gaat missen?

groeten,
Robin
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#45358
Als ik het verhaaltje zo lees dan heeft iedereen eigenlijk wel gelijk :)
Wat ik me kan voorstellen, en zeker na het laatste berichtje, is dat de doorstroming wordt verminderd naarmate het filter verder verstopt raakt. Dit gaat een hele tijd goed, totdat je op het punt komt dat de motor meer benzine nodig heeft dan de filter kan aanvoeren/doorlaten. Vooral te merken dus bij het optrekken.

Enfin, het topic ging eigenlijk over de tankinhoud en niet over een filter :lol:
Zelf zou ik niet graag een tank tot de laatste druppel leeg willen rijden. Staat zo stom vind ik om een kannetje te gaan halen bij een tankstation :roll:, terwijl je er op 3 manieren aan herinnerd wordt wat je nog in je tank hebt zitten: dagteller/km-stand, analoge benzinemeter en voor de mensen met BIS wordt je met symbolen en geluiden ook nog eens op geattendeerd...

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door denders
#45372
Ik tank tegenwoordig het liefst al bij een halve tank.Weet ik zeker dat ik een lege tank voorkom.
Er kan best in een tank en de benzine nog wat troep zitten.

Onlangs had ik het wel, zo'n signalering en weet ik nu dat het BIS-gedeelte ook daarvan goed werkt.
(diagrammetje van een benzinepomp)



Scheelt je rtrouwens nog wat benzine ook op een jaar gezien. :wink:
(verdampingsinhoud blahblah..)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#45549
afgelopen week wilde mn tank geen benzine tot zich nemen... heeft de makro van die nieuwe benzine ipv 98 met een pistool waar de mond nie van past... dat is dus geen smoes meer om lui te zijn dus mooi op naar de BP :D verder rij ik amper op reserve dus heb nog gelukkig geen verstoppingen of iets dergelijks meegemaakt, en trekken doet ie ook met onderhand 2 ton erachter :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]