Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door BenTT
#45639
Hoi Allen,

Ik wil jullie graag wat voorleggen;

Ik ben in bezit van een TT Roadster , momenteel is het een " binnenslaper", de garage staat helaas niet om de hoek. Omdat het een tweede auto betreft is dit niet een enorm probleem maar als het voorjaar aanbreekt wil ik de TT graag voor de deur hebben staan.

Graag verneem ik de ervaringen van Roadster bezitters die de trots voor de deur hebben staan , moet ik bepaalde maatregelen nemen of op bepaalde zaken letten ? In het bijzonder m.b.t. het dak natuurlijk.

Wat is de gemiddelde levensduur van een TT Roadster dak ? en wat kost een nieuw dak ?

Al met al een hoop vragen , alvast bedankt voor het delen van de ervaringen.

Vriendelijke Groet,

Ben
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#45671
Als je niet onder een boom parkeert, zie ik geen problemen.
Gebruikersavatar
door TTPost
#45673
Ik gebruik hem als tweede auto :) Gezien een gezin met twee kinderen.

Toch komt de roadster regelmatig de deur uit. Werk en/ of plezier.

De kap gewoon goed behandelen, schoonmaken en inspuiten waterbestendig. Dit is juiste het moment om dit te doen.

Vele jaren plezier van, als het je dak goed onderhoud. Een nieuwe kost denk tussen de 1300 en 200o euri :D
Gebruikersavatar
door Vincentos
#45674
Het is geen probleem hoor om een roadster buiten te laten staan. Er zijn genoeg middelen om de levensduur van het dak te verlengen.

Hoe lang een dak meegaat, dat ligt aan de gebruiker. Het heeft namelijk met meerdere factoren te maken. Zo is een wasstraat niet goed voor een dak, net als de hars van bomen. Ook de zon kan de levensduur van een kap beinvloeden. Over het algemeen gaat een dak toch zeker een jaar of 8 mee (geen pvc)

Gr.
Vincent
door BenTT
#45679
@ Allen,
Dank voor de informatie ! Is een Audi TT kap niet van dusdanige kwaliteit dat apart impregneren niet echt noodzakelijk is ?
Misschien stel ik me een beetje aan maar je hoort zoveel verhalen over cabrio's met stoffen kap , natuurlijk moet je niet alles geloven , maar onder mom van beter voorkomen dan...raadpleeg ik graag de ervaringsdeskundigen.
Groet,
Ben
Gebruikersavatar
door MisterCats
#45763
Mijn Roadster staat als sinds 2004 buiten en de kap ziet er nog prima uit.
Niks aan gedaan, alleen van tijd tot tijd schoonhouden met water, geen chemicalien
Gebruikersavatar
door stivoman
#45769
Ik zie totaal geen probleem hierin,
Met onderhoud je aan je kap zal er lijkt mij geen probleem ontstaan.

(Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je ermee om gaat)
door BenTT
#45772
Dank voor jullie informatie , ik laat de kap zoals ie is , gewoon af en toe met schoon water schoon houden moet voldoende zijn !!
Overigens heb ik mijn TT een "Diamond Brite" lakpanser laten aanmeten , kan het jullie van harte aanraden , vuil hecht minder en schoonmaken is makkelijker !
Groet,
Ben
Gebruikersavatar
door KR
#45790
Goede Keus: Diamond Brite

Heb zelf bij een Poetsbedrijf gewerkt en kom daar nog regelmatig langs.
Ik heb daar vorige maand zelf ook mijn TT in de Diamond Brite gezet.
Je hebt er ook lang plezier van!
door BenTT
#45799
@KR
Klopt , op mijn vorige auto , Peugeot 207 CC , heb ik een Waxguard behandeling laten uitvoeren , werkt ook prima maar Diamond Brite stelt ook zeker niet teleur, daarnaast geeft Diamond Brite 6 jaar glans garantie i.p.v 3 jaar bij Waxguard.
door creative117
#45802
Dag Ben,

nou ja, alleen schoonmaken met schoon water is ook wel wat kort door de bocht. Ik heb sinds feb 2009 ook een Roadster voor de deur staan. In juli heb ik haar een grondige beurt gegeven. Met "haar" bedoel ik dan niet mijn vrouw maar het dak van de Roadster. :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Alhoewel het dak al bijna 10 jaar oud is is het nog in zeer goed staat. Voordat ik het schoon ging maken zag het er ook niet slecht uit. Maar voor het gevoel en de bescherming op de langere termijn heb ik er toch voor gekozen het dak te behandelen. Eerst schoonmaken, drogen en daarna en impregneermiddel erop. Het dak blijft nu bij kleine regenbuien droog (de druppels rollen er af) maar bij langere buien wordt het toch weer nat. Met name op vogelpoep ben ik heel allert, dat laat ik er het liefst geen dag op zitten. Gewoon een sponsje met veel lauw water en voorzichtig vegen. Verder maak ik het dak iedere 2 a 3 weken schoon als ik mijn auto in de spuitcabine was. Soms alleen met water er over, maar toch meestal met de wash en shine en bijbehorende spons. Daarna spuit ik het dak af met de hogedruk, alleen zorg ik er wel voor dat het dak niet de volle lading krijgt. Ik "schamp" als het ware het dak om het sop er goed af te spoelen. Soms neem ik een 2-de emmer mee en dan gooi ik er gewoon en paar emmers water overheen totdat alle zeep weg is. Deze laatste behandeling zal vast niet iedereen doen, maar ik voel er niets slecht bij.

De spullen om het dak te reinigen heb ik via de site coulorlock.nl besteld (je komt dan via een link uit bij reinigingsmiddelen voor cabriodaken).

Volgend jaar ga ik het impregneermiddel er nog een keer op aanbrengen, en dan verwacht ik wel dat hij weer een jaar of 2 mee kan (maargoed, dat zie je vanzelf aan de druppels die er al dan niet op blijven liggen). Het belangrijkste is in ieder geval dat vuil de kap niet meer in kan.

V.w.b. het al dan niet dagelijks rijden met de TT, zonde om het stil te laten staan, geniet als het kan, morgen kan het te laat zijn is mijn devies (aan eenieder).

Gegroet,
door BenTT
#45812
@creative117
Dank voor je bericht , af en toe schoonmaken met zeep kan dus ook geen kwaad , klinkt te doen.
Wat betreft genieten van de TT , je hebt helemaal gelijk , dat is dan ook de reden waarom ik de TT voor de deur wil hebben , pakken wat je pakken kan !!
Groet,
Ben
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]